Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

internet (3G) in Costa Rica : tips ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• internet (3G) in Costa Rica : tips ?

Hallo,

Heeft iemand ervaring met internet in Costa Rica? Binnenkort ga ik naar ginder (vakantie) en vroeg me af hoe het
    zit met internet toegang ginder. Zijn er hotspots of zijn er prepaid 3G kaartjes te kopen (Is er een 3G netwerk?). Ik las dat
    het een beetje in zijn kinderschoenen staat ginder.

bedankt voor de tips !

Geert

Re: internet (3G) in Costa Rica : tips ?

3G-watjes?
    Costa Rica is een en al ondoordringbare brousse, maar voor de rest hypermodern.
    Ik zou er niet zomaar overal buiten slapen als ik u was, en voor de rest vragen of uw bungalow binnen de wifi ligt.
    Het is zo stom dat ge in het aircoloos restaurant moet gaan zitten als de oudjes daar aan 't kaarten zijn.

Comment

Oh, nu heb ik hem: Wat hup zeg!
      Ik heb ondertussen echter geen hoekje gevonden zonder bereik. De cover maps zijn zelfs diep verborgen in de Googleresultaten, wat er toch op moet wijzen dat niemand ze nog nodig heeft.
      Je kan 3G laten activeren voor een bepaalde periode (ongeveer 15 euro per maand). De data rate wordt dan van die kaart afgetrokken.
      Sommige providers geven een weekje gratis internet, maar zijn dan onduidelijk over wat nadien een internationaal gesprek kost (Europa is zone D).
      Hier is een pagina met hun prijzen van prepago's, plus een link naar waar ze dat hebben gehaald.
      Costa Rica heeft maar 1 metropole zone, namelijk de hoofdstad. Dat is goed om weten omdat ze bijvoorbeeld in de states in dergelijke zones maar 1 blokje verbinding hebben. Ook in Costa Rica hebt ge daar namelijk een paar verslaafden die goed zijn voor 95 % van het verkeer, waardoor ze het net van de doorsnee tico en tica dreigden te overbelasten.
      ---> detailed-comparison-of-cellphone-service-operators-in-costa-rica
      En ge weet het, he: de mensen niet de ogen uitsteken met uw duur materiaal. Hun dikke bakken zijn namelijk ook in bruikleen van hun ma. Zelf heb ze nog alleen maar goesting.

Comment

Smartphone/Tablet/Laptop gewoon thuislaten en genieten van een rustige vakantie (kan ik ook niet echt...)
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Geen idee hoe het in Costa Rica zit, maar 2 jaar geleden ben ik in Mexico en Guatemala geweest.

In veel steden waren daar gewoon gratis WiFi netwerken. Paswoord standaard 0123456789 of anders 1234567890. We hebben dus nooit 3G moeten gebruiken en gewoon via Skype over WiFi naar huis kunnen bellen.

Comment

Working...
          X