die klagen klik
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Het zijn niet altijd de boeren
Collapse
X
-
-
Re: Het zijn niet altijd de boeren
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk berichtEr zit toch ergens een contradictie in hun verhaal.
Hoe hoger de kostprijs van een onderdeel hoe meer hun winst.
Zij krijgen er immers een procent op.
Stel dat je bij het parkeren een paaltje meeneemt en je hebt een "schaafwonde" aan je bumper.
Je gaat naar de carrosserie en die zeggen je dat je voor 2000€ kosten hebt omdat de stukken zo duur zijn.
Een andere carrosserie zegt dat het 500€ gaat kosten omdat de stukken nog wel meevallen in prijs.
Bij dewelke heb je het meeste kans dat je gaat beslissen om niet te herstellen denk je?
Inderdaad, die eerste maakt veel meer kans dat hij de klant niet heeft, wil hij dit doen dan moet hij aan een prijs kunnen werken waarbij de klant nog toehapt.
En om dit te doen moet hij zijn winstmarges verkleinen om concurrentieel te zijn.
Die tweede daarentegen kan zijn prijs nog wat opdrijven omdat hij toch goedkoper blijft.
Dus hoe hoger de aankoopprijs van de stukken, hoe groter de kans dat je buiten het budget van de klant valt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Klopt.
Maar als je er van uit gaat dat de vervangstukken voor iedereen hetzelfde kosten, moet het wel in het uurloon zitten.
En dat is een andere zaak.
Bottom line, hoe duurder een stuk hoe meer procent er te rapen valt.
Hoe hij het verrekend aan de klant is een andere zaak.
Dat is concurrentie.
In uw geval zal de klant uiteraard de goedkoopste kiezen.
En dan speelt uiteraard nog de afwerkingsgraad een rol.
De crisis laat zich overal voelen en dat heeft zo zijn consequenties.
Anderzijds, hoe is er niet geprofiteerd geweest van de verzekeringen?
Mijn garagist en ik in ieder geval wel, en ik veronderstel dat ik niet alleen geweest ben...
Het is dan ook normaal dat het net almaar strakker aangespannen wordt. Uiteindelijk betalen de verzekeringnemers toch het gelag.D90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
In mijn auto zit een heel klein deukje in het linker spatbord.
Ik ga dat niet laten herstellen noch voor 500 noch voor 2000 euro
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtIn mijn auto zit een heel klein deukje in het linker spatbord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk berichtKun je het niet weghalen met photoshop?
Met de spot healing brush tool
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtIn mijn auto zit een heel klein deukje in het linker spatbord.
We hebben er maanden mee rondgereden en steeds gefrustreerd als je daaraan denkt ... je ziet uiteindelijk niets anders meer dan die deukjes.
Uiteindelijk toch eens prijs gevraagd ... carrosserie van het merk zelf, voor kleine 100€ waren we er vanaf en het is perfect gemaakt.
Het hoeft dus niet altijd duur te zijn en het is goedkoper dan een licentie van Photoshop.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Comment
-
-
evolutie noemen we dat
de hoefsmeden hebben de laatste jaren ook niet veel werk meer sederd de auto zijn intrede heeft gedaan
tv-reparateurs hebben ook geen werk meer, niemand laat nog een tv herstellen, hoor je die mensen klagen dan?
ik bedoel maar, het is evolutie, nieuwe tijden, ander werk, je gaat mee of je sterft
Comment
-
Ja, maar de stukken zijn zo duur omdat de tweedehands worden geëxporteerd naar wie nog tevreden is met niet nieuw. Een nieuwe maar vooral grotere tv kost daarentegen niks.
Ik zag door beide spiegels alles evengroot, en het was de nieuwe die meer koste dan mijn auto, en welke spiegel ondertussen ook al niet meer op afstand verstelbaar is.
Hoeveel kost het wel niet om die spiegels zo te maken dat ze het op voorspelbare tijd begeven: veel meer dan dat ze er geen zwak punt zouden inbouwen, waarschijnlijk. Ik bedoel: moet gij uwe spiegel regelmatig verstellen? Waarom koopt ge er dan gene zonder al die afstandstoeters en bellen, maar beter bestand tegen een stootje.
Het is koppelverkoop als ik er iets duurs moet bijnemen wat nergens voor dient.Last edited by Poza; 17 juli 2012, 02:38.
Comment
Comment