Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie... met een studentenbudget

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vakantie... met een studentenbudget

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    is idd voor jongeren. Helaas niet all. Leuke was wel dat we daar naar de carrefour konden om "goedkoop" spaghetti en dergelijke te halen waardoor de kosten zo laag bleven.

Ik ga naar mijn laatste jaar. Maar snap niet wat dit van verschil geeft of ik nu in mijn eerste of mijn laatste zit. Een studietoelage krijg je enkel als je er recht op hebt ( afhankelijk van de inkomsten en noden ). Niet iedereen krijgt deze. Ik krijg deze gelukkig wel, maar deze dekt niet genoeg. Studeren kost veel geld en vandaar ook het "laag" budget, ik wil volgend jaar mijn inschrijving en boeken kunnen betalen hoor

dank je voor de tips, ga ik zeker eens allemaal bekijken! dank je

Een van mijn boeken kost 180€ ... en er zijn er nog die gemakkelijk over de 100€ gaan hoor Het klopt dat ik nog altijd boeken gebruik van het eerste jaar en die boeken kunnen voor het leven gebruikt worden.
    Als je studietoelagen krijgt is het inschrijvingsbedrag 85€...
    Je zei dat je boeken moest kopen, wel vergelijk jouw studietoelage met het bedrag dat je moet besteden aan boeken, en ik ben er zeker van dat je over hebt.
    Maar dat is het punt hier niet hé, ik moet jouw rekening niet maken, gelukkig.
    Rugzak, tentje en autostop is mi het goedkoopste.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Als je studietoelagen krijgt is het inschrijvingsbedrag 85€...
      Je zei dat je boeken moest kopen, wel vergelijk jouw studietoelage met het bedrag dat je moet besteden aan boeken, en ik ben er zeker van dat je over hebt.
      Maar dat is het punt hier niet hé, ik moet jouw rekening niet maken, gelukkig.
      Rugzak, tentje en autostop is mi het goedkoopste.
      bah weet jij wanneer ze de beurs betalen? dat valt heel laat in het jaar. En dan moet ik dus mijn spaarboekje plunderen en dat ben ik nu eens echt niet van plan. Autostop doe ik niet, ik vertrouw dat gewoon niet. We leven niet in de jaren 80 toen het nog allemaal kon zonder argwaan en dergelijke hoor
      Ik zoek momenteel nog wat verder, mijn voorkeur gaat nu echt wel naar Greece. Goedkoop zo te zien en best haalbaar, desnoods een nachtje of 2 minder nemen dan voorzien en een jeugdherberg zoeken ginder en dan kan ik wel nog aan mijn budget komen. Alvast heel erg bedankt voor de tips allemaal.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

btw met een beurs bedraagt mijn inschrijving wel wat meer dan 85€ hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oli Bekijk bericht
          btw met een beurs bedraagt mijn inschrijving wel wat meer dan 85€ hoor
          vub? Ua=85€:g
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

mil1,
            Er staat:"... met een studentenbudget". En bovendien "studietoelage", wat zoveel wil zeggen als laag inkomen.
            Dat volstaat om recht te hebben op adviezen ivm goedkope vakanties.
            Ge hebt ze gegeven.
            Nu moet ge niet afkomen met bijkomende intriges.
            Moet hij u het nummer van zijn oormerk ook geven, misschien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              ... Moet hij u het nummer van zijn oormerk ook geven, misschien?
              Last edited by Jos Vanhengel; 19 maart 2013, 02:00.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                mil1,
                Er staat:"... met een studentenbudget". En bovendien "studietoelage", wat zoveel wil zeggen als laag inkomen.
                Dat volstaat om recht te hebben op adviezen ivm goedkope vakanties.
                Ge hebt ze gegeven.
                Nu moet ge niet afkomen met bijkomende intriges.
                Moet hij u het nummer van zijn oormerk ook geven, misschien.
                Viskes bakken is ook ontspannend
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                  Tjah, dat studentjobke dient om mijn boeken te betalen. Geneeskunde boeken zijn eenmaal heel duur ... en ik heb deze broodnodig om te kunnen studeren.

ik kijk elke dag naar de last minutes. Voorlopig heb ik mijn zinnen nu weer op Griekenland gezet, ik heb er iets leuks gevonden voor mijn budget in een jongeren hotel. En niet te dicht bij de té toeristieke plekjes.

St-tropez heb ik 3 jaar geleden kunnen doen voor 350euro voor 6 nachten, het was wel geen st-tropez zelf maar het was Boulouris, tussen Monaco en St-Tropez. Zoiets is dus ook ideaal.
                  Enkele hotels aanschrijven en mischien een weekje enkele uren per dag je diensten aanbieden, weekje werken met kost en inwoon, en weekje gratis, wie weet,
                  voor niets gaat de zon op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Enkele hotels aanschrijven en mischien een weekje enkele uren per dag je diensten aanbieden, weekje werken met kost en inwoon, en weekje gratis, wie weet,
                    voor niets gaat de zon op.
                    haha dacht ik ook al eens aan. Maar ik heb misschien een oplossing gevonden. Een klasgenoot heeft een voorstel gegeven om eens in groep op vakantie te gaan, op zoek naar de zon. We zouden dan een huisje kunnen huren en de kostprijs delen door het aantal dat meegaat, momenteel 5 personen. Helaas is dit niet echt zoals ik het zou willen, rustig met mijn vriendin op vakantie gaan. We zouden wel elk onze weg kunnen gaan en kan ik met mijn vriendin dingen gaan bezoeken die de anderen niet willen doen, maar qua avond activiteiten/slapen etc moet je ook respect hebben voor je mede inwoners. Ach we zoeken nog wel even verder. Ik ben ook aan het aflopen binnen de vrienden kring en families ervan of die geen huisje of appartement hebben in het buitenland. Zou ons heel wat schelen in huurprijs.

iemand ervaring met bellavilla.be ?

Comment

Working...
                    X