Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Films streamen naar mijn TV van op de Apple Time Capsule

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Films streamen naar mijn TV van op de Apple Time Capsule

Wat heb ik nodig om dit te kunnen doen? En hoe gaat dit in zijn werk? Mijn TV heeft ingebouwde WIFI en alle toestellen ( TVn Time Machine, laptops ) zitten in hetzelfde netwerk.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Films streamen naar mijn TV van op de Apple Time Capsule

Apple TV ;-) en Itunes ;-)

Comment

Apple TV werkt op een eigen WiFi.
      Van zodra je de Apple TV aan je tv sluit via een HDMI kabel en de stroom aansluit krijg je een instelpagina.
      Stel eerst je WIFI in (Login en paswoord van provider telenet of andere in)
      Vergeet ook niet de HD in te stellen.
      Een tip is als je beschikt over een IPhone moet je zeker de AP "Remote Controle" installeren, jou iphone werkt dan als een afstandsbediening en werkt makkelijker om de instellingen te doen.
      Vergeet ook niet je gewenste ondertiteling in te stellen bv. nederlands. Als je later films huurt via Itunes krijg je de gewenste ondertitteling.
      Al jij jou foto's of eigen gemaakte films naar apple tv wil sturen dan gebeurt dit via Itunes.
      Ik zelf maak een movi van mijn foto's via Lightroom, eerst een diareeks of presentatie maken met eventueel muziek erbij en dan exporteren naar HD MOVI. Deze movi inporteren naar je Itunes bib.
      Van zodra je Apple TV aanzet zie je het welkomst scherm (zorg ervoor dat je pc met Itunes aan staat) op het scherm kan je nu de keuze maken "computers" dan in het menu films of foto's kiezen...en daar zijn ze dan!

Groetjes,

Ronny

Comment

Ronny, bedankt voor de uitleg maar zover ik op internet al gevonden had zou je verplicht zijn altijd via i-tunes te werken ( een DRAAK van een programma ) en moeten je eigen films eerst iedere keer geconverteerd worden . . . en daar heb ik echt geen zin in, daar ben je uren en uren mee kwijt.
        Ondertussen heb ik mijn mediaplayer extreme aan de gang gekregen en dat werkt feilloos, helaas enkel met een draadverbinding en niet draadloos en laat nou net dat zijn wat ik wil kunnen. Een mediaplayer met ingebouwde WIFI kan misschien de oplossing zijn, dan hoef ik ook niet te converteren en moet mijn laptop niet constant opstaan.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Goede middag,

Zo lang de films in jpeg staan of m4 is er geen probleem. Een probleem is als je films van een DVD wil importeren ..daar kruipt inderdaad veel werk in.
          Het importeren zelf is zo gebeurt in Itunes.

Groetjes,

Ronny

Comment

Is met de Apple TV AVI bestanden afspelen ook mogelijk?
            Een andere mediaplayer met WIFI die ik gedachten had is deze hier : http://www.mediacentershop.be/produc...d-tv-live.html
            Het feit dat mijn laptop in combinatie met de Apple TV constant moet opstaan om films te kunnen bekijken vind ik eigenlijk niet kunnen.

Comment

Ik gebruikte vroeger een mac mini. Maar deze had het moeilijk met het afspelen van full HD films. Tegenwoordig gebruik ik een zotac zbox id-80 Daarop staat windows 7 en als mediaspeler xbmc. Ook heb ik er itunes op gezet omadt ik het voor muziek nog altijd de beste optie vind. Voordeel is dat je een volwaardige pc hebt aan je TV en dus ook eens op het internet kan enz...
              Speelt nu alles zonder problemen af zelf blu-ray ISO's.
              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Avi importeren is geen probleem.
                En gaat redelijk snel.
                Ongv. 5 minuutjes per film.

Groetjes,

Ronny

Comment

Francis, als je echt het neusje van de zalm wil mbt een mediacenter dan moet je dit merk zeker in overweging nemen:
                  ZOTAC pushes the limit for Gamers and Creators. We manufacture award winning NVIDIA GeForce RTX Gaming Graphics Cards and powerful Mini PC solutions.

Een ZBOX, daar een SSD schijfje in en een OS (kan een Linux of Windows zijn) en XBMC erop. Als je Engels OK is moet je hier maar eens zien: http://xbmc.org/
                  (en het hoeft dus niet duur te zijn trouwens). Zo krijg je een pracht van een media center die alles speelt.

Comment

En het gaat allemaal snel. Zo is er nu ook hardware die op Android kan draaien. XBMC heeft zijn software geport naar Android dus de software wordt wel heel goedkoop:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                      Zo lang de films in jpeg staan of m4

Comment

Bedoelde mpeg1 of 2 of 3 of 4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                          Bedoelde mpeg1 of 2 of 3 of 4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ronny, bedankt voor de uitleg maar zover ik op internet al gevonden had zou je verplicht zijn altijd via i-tunes te werken ( een DRAAK van een programma ) en moeten je eigen films eerst iedere keer geconverteerd worden . . . en daar heb ik echt geen zin in, daar ben je uren en uren mee kwijt.
                            Ondertussen heb ik mijn mediaplayer extreme aan de gang gekregen en dat werkt feilloos, helaas enkel met een draadverbinding en niet draadloos en laat nou net dat zijn wat ik wil kunnen. Een mediaplayer met ingebouwde WIFI kan misschien de oplossing zijn, dan hoef ik ook niet te converteren en moet mijn laptop niet constant opstaan.
                            Welke mediaspeler heb je precies ?
                            Ik heb de Xtreamer Pro - ondertussen zijn er al niewere hoor.

Maar in deze kan ik 2x 2TB insteken én hij werkt ook draadloos, dan moet je er wel de antenne bij kopen.

Wat in mp4 staat kan ik perfect streamen naar mijn iPad.

Staat het in AVI, dan bekijk ik het via OPlayer HD, maar...dan wordt de film EERST BINNENGEHAALD op het interne geheugen van de iPad. En dat duurt best lang hoor + het neemt dan ook wat ruimte in op de iPad.

Wil ik het gewoon streamen, dus van op de mediaspler bekijken, dan moet het volgens mij in mp4 staan.
                            Maar ik heb ook geen zin om alles naar mp4 om te zetten.

Daarom dat ik onlangs nog een Asus Prime had bijgekocht. Daar gaat het wél mee.

Maar de Asus Prime ga ik wegdoen want ik heb weer een uiterst zeldzaam horloge op het oog. En dat is 2x zo duur als een nieuwe Asus Prime.

Dus mocht je ooit interesse hebben: ding werkt perfect(géén wifi problems ! ), hoesje is er bij en ik heb zelfs de GPS dongle laten afkomen.
                            Op dinsdag besteld, en woensdag stond TNT aan mijn deur met die dongle.

En die was dan nota bene nog gratis !

TOP service van Asus !
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb ook de Xtreamer Pro, dat van die antenne wist ik dus niet, die moet ik dus te pakken krijgen, dat zal de goedkoopste oplossing zijn
                              Nu even op zoek waar ik die kan vinden . . . .bedankt voor de tip.

Edit : ondertussen gevonden bij coolblue
                              Last edited by Franciskine; 15 juli 2012, 18:25.

Comment

Working...
                              X