Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaat auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe nummerplaat auto

Iedereen heeft het waarschijnlijk gelezen en gehoord de DIV heeft een achterstand van + VIER weken bij het afleveren van een nieuwe autoplaat bij ingebruikneming van een nieuwe wagen.
    Ik bevind me in deze situatie.
    De garagist en de verzekeraar raden mij aan om toch maar voorlopig met de oude plaat van mijn vorige wagen te rijden.
    Is dit wel safe en aan werkelijke vreselijke banbliksems of straffen stel ik mij eventueel bloot.Ben natuurlijk volledig verzekerd.
    Alleszins naar Frankrijk durf ik niet rijden..
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Re: Nieuwe nummerplaat auto

Met de oude plaat rijden is niet toegelaten, uw voertuig is niet ingeschreven en kan in (bewarend) beslag genomen worden met een agent die de regeltjes wil volgen.
    Verzekerd bent u eigenlijk niet, ook al is bij de verzekering alles in orde. Je kan enkel met een geldig ingeschreven voertuig geldig verzekerd zijn.
    Nu is het niets, maar als je iets voor hebt begint de miserie pas.
    Mijn verzekeraar zei dat ook altijd van "rij maar met de oude plaat", maar als je de verzekering zelf de vraag stelt dan is het "njet".
    Maar die achterstand is er toch alleen als je naar een loket van de DIV of via bpost gaat? Online laten inschrijven via je verzekeringsmakelaar zou op enkele dagen afgerond moeten zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Mijn nieuwe wagen werd vorige week geleverd. Het inschrijvingsdocument van de garage werd gefaxt naar de verzekeraar, dewelke donderdagnamidag de aanvraag voor nummerplaat online indiende en jawel, reeds vrijdagnamiddag werd de nieuwe nummerplaat afgeleverd rechtstreeks in de garage.

Comment

Bedankt voor de reacties.
        Vermits mijn wagen ingevoerd werd uit Duitsland moesten de documenten per post naar DIV.
        Waarschijnlijk dus nog onder een papierberg bedolven want de slimme heren hebben een nieuw computersysteem ingevoerd..dat niet werkt.
        Wedden dat het aanslagbiljet wel vlug zal komen?
        Flickr PBase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
          Iedereen heeft het waarschijnlijk gelezen en gehoord de DIV heeft een achterstand van + VIER weken bij het afleveren van een nieuwe autoplaat bij ingebruikneming van een nieuwe wagen.
          Vorige week woensdag mijn verzekeraar gecontacteerd, vrijdag was hen al de nieuwe nummerplaat combinatie gekend.
          Maar het wachten was op Bpost , maandag pas nummerplaat bij mijn garagist toegekomen.
          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Eindelijk na 35 dagen de plaat ontvangen.
            Nu met gerust gemoed de baan op.
            Intussen wel nog betaald voor oude plaat vermits de betaaldatum in deze periode lag.
            Nieuwsgierig of de verrekening gunstig zal uitvallen.
            Flickr PBase

Comment

Heb het altijd al gezegd, hier in B heb je zo'n toestanden, indien de platen er al opstonden zoals in het buitenland, heb je die zever niet. En het gekke is dat je maar 1 krijgt
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Het is bij de politie ook geweten dat het DIV een achterstand heeft. Laat je voertuig zeker verzekeren op chassisnummer. Je voertuig zal zeker niet in beslag genomen worden omdat je met een andere nummerplaat rijdt, je zou wel een boete kunnen krijgen omdat je auto niet is ingeschreven.
                Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Eindelijk na 35 dagen de plaat ontvangen.
                  Nu met gerust gemoed de baan op.
                  Intussen wel nog betaald voor oude plaat vermits de betaaldatum in deze periode lag.
                  Nieuwsgierig of de verrekening gunstig zal uitvallen.
                  Vorig jaar oktober had ik een nieuwe nummerplaat na 2 dagen. De rekening kwam heel wat later, maar de maand dat ik de oude plaat nog deels had (oktober dus) werd volledig verrekend. Bijgevolg heb ik geen dubbele verkeersbelasting betaald en de nieuwe taks valt nog lager uit, dus

Comment

Wedden dat het aanslagbiljet wel vlug zal komen?
                    Ik ben beginnen rijden op 16 mei en wacht nog steeds op de BIV/taks. Ik zou dat liefst zo snel mogelijk betalen eigenlijk.

Comment

Working...
                    X