Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sommige verzekeraars..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sommige verzekeraars..

....zijn om wild van te worden.
    Een tijd geleden werd er ingebroken in het huis wat mijn zuster huurt. Men heeft eerst geprobeerd om via de garagepoort binnen te komen wat niet gelukt is. Daarna zonder resultaat langs de achterdeur...en uiteindelijk door een raam in te slaan heeft men de toegang verschaft tot de woning. De dief(dieven) hebben uiteindelijk niks buitgemaakt en heeft/hebben zich bovendien nog verwond aan het glas. Bloedsporen in de woning.
    Mijn zuster heeft bij vaststelling onmiddelijk de politie gebeld en deze heeft een verslag opgemaakt. De huisbaas heeft via de verzekering de schade laten herstellen(kapotte ruit, beschadigingen aan deur en poort) ter waarde van 1250euro.. Nu maanden later probeert de verzekering welke de herstellingen betaald hebben de schade door te rekenen aan mijn zuster. Telkens heeft ze opnieuw contact opgenomen en bewijs van vastelling van inbraak van politie verzonden. Die verzekeraar blijft onverminderd aanmaningen tot betalen van de schade opsturen aan het adres van mijn zus. Ik kan niet begrijpen hoe zo een praktijken de dag van vandaag nog kunnen...een omgekeerde wereld. Heeft die verzekering eigenlijk een poot om op te staan?
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Sommige verzekeraars..

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    .... Heeft die verzekering eigenlijk een poot om op te staan?
    wat is hun argumentatie..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      wat is hun argumentatie..?
      grt,bouk.
      De argumentatie is dat mijn zuster aan de huisbaas gevraagd heeft om de schade(nieuw glas) zo spoedig te herstellen. De boosdoener/inbreker heeft men niet gevonden....maar omdat het om kwaad opzet gaat had de verzekering eigelijk in eerste instantie de kosten niet hoeven te betalen. Weet niet hoe /wat die huisbaas als verzekeringspolis heeft. Eerst hebben de verzekeraars de huisbaas proberen zover te krijgen om de gemaakte kosten terug te betalen...maar deze houd natuurlijk zijn been stijf. Mijn zus is de volgende zwakke schakel in het verhaal aan wie ze nu trachten het geld terug te krijgen. Ze is niet van plan om maar één cent te geven natuurlijk....maar op de duur begin je je toch zorgen te maken of die verzekeraar echt dit recht heeft. Het zijn nu haast dreigbrieven aan het worden. Verstaan wie verstaan kan.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Heeft de verzekeraar die bewijzen ontvangen? Aangetekend verzonden?
        En naar de juiste persoon/dienst met de juiste referenties? Want de persoon die de post opent weet waarschijnlijk niet wie je zuster is als ze daar niet is verzekert (maar wel de eigenaar)

Comment

Raar verhaal, het klinkt alsof de verzekering per abuis uitbetaald heeft. Misschien was er helemaal geen verzekering diefstal voorzien in de polis of misschien - komt eigenlijk nog zelden voor - dekt de polis de schade niet die door diefstal veroorzaakt wordt. Al is in dat laatste geval een uitbreiding naar diefstal door de eigenaar eigenlijk van nul en generlei waarde, tenzij het een door hem bemeubelde woning zou betreffen.

Als het gaat om een fout van hun schadebeheerder, dan moeten ze maar door de zure appel heenbijten en kunnen ze je zus niks doen. Ze kunnen hoogstens de eigenaar vragen om het geld terug te betalen.

Ik zou de schadebeheerder toch 'ns bellen en vragen wat er nu eigenlijk loos is. Een beleefd gesprek lost vaker problemen op dan brieven. Je kunt het gesprek achteraf per aangetekend schrijven ook nog bevestigen.

Heeft je zus zelf een diefstal verzekering en heeft ze dit daar aangegeven ook al was er niks gestolen ? Dan zou ze evtl aan hen/haar makelaar raad kunnen vragen.
          Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

De argumentatie is dat mijn zuster aan de huisbaas gevraagd heeft om de schade(nieuw glas) zo spoedig te herstellen. .
            Wat kan je anders doen ?
            Misschien buiten een plakkaat zetten : "langs hier is het makkelijk inbreken : gebroken raam"

Lid van Test-Aankoop ? Ik heb meerdere malen ervaren dat ze daar bang van zijn.
            Een goede (verzekerings)agent is goud waard want in de bovenlaag zijn het allemaal dezelfde ratten

Comment

Zoveel mogelijk papieren verzamelen en HIER eens aankloppen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt voor de reacties... Denk ook dat er verkeerdelijk een som geld uitbetaald werd en dat men nu probeert het uitbetaalde geld langs eerder ongebruikelijke weg terug te halen.
                Denk dat het uiteindelijk het beste zal zijn om met alle papieren eens langs te gaan bij een advokaat..... Tis wel spijtig dat de mensen(hier mijn zus) die hier helemaal geen schuld aan heeft kan beginnen rondlopen en er tijd aan verspillen....en het zal 9 kansen op 10 niet in één enkele keer opgelost geraken. Spelleke ping-pong kan beginnen....zus is het balletje.

Comment

Is naar de verzekeringsmakelaar gaan en goed van uw oren maken. Ik meen te weten dat mijn brandverzekering ook diefstal dekt dus veronderstel ik ook de schade die daaruit voortvloeit.
                  Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Volgens mij is uw zus huurster van dat gebouw en is het dus ook zij dat verzekerd moet zijn en niet de huisbaas.
                    De verzekering van de huisbaas heeft hier zijn rechten verdedigd en probeert nu de schade te recupereren.
                    Enfin ... dat is hoe ik het altijd al geweten heb.

De juiste procedure is : Uw zus is verzekerd tegen inbraak en vandalisme, uw zus heeft als huurster schade opgelopen, uw zus geeft dit aan haar verzekering welke haar de schade moet vergoeden.
                    Last edited by VerSeg; 30 juni 2012, 20:35.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Mijn zus heeft helemaal geen schade opgelopen ...de huisbaas wel omdat het zijn gebouw is. Er is geen schade aan de inboedel. Mijn zus heeft enkel verzocht aan de huisbaas om het venster te vervangen...wat hij gedaan heeft. Hij heeft de schade bij zijn verzekeringsmaatschappij aangegeven .....deze heeft de schade betaald , maar probeert deze nu terug te halen bij de huurster van het gebouw. Dat is volgens mij geen zuivere koffie daar mijn zus zelf helemaal geen schadeclaim aan die verzekeringsmaatschappij overgemaakt heeft.Indien er aan de buitenkant van een verhuurd gebouw kosten dienen gemaakt te worden vallen deze kosten toch voor de verhuurder. Het venster is binnen twee dagen vervangen...."geen probleem" klonk het toen, is voor de verzekering zei de huisbaas. Als puntje bij paaltje komt trekken die maatschappijen allemaal hun paraplu open.....betalen voor verzekering dat mag je alle jaren opnieuw doen.Tis maar als er eens aanspraak op de verzekering gemaakt wordt dat ze hun kar draaien......nu is dat voor een kleine 1250 euro. Ik mag er niet aan denken als het eens voor een serieus bedrag is.
                      Stel u voor het dak vliegt van het gebouw bij een storm....de verzekering betaald eerst de schade , en gaat dan proberen om het volledige bedrag terug te halen bij de huurster. Zelfde scenario maar dan met stormschade ipv inbraakschade.
                      Last edited by RUPSELKOPKE; 30 juni 2012, 21:25.

Comment

Als uw zus een diefstal-verzekering heeft is het natuurlijk te gemakkelijk van de verzekering van de huisbaas om bij die maatschappij aan te kloppen. Ze zoeken natuurlijk een gemakkelijker slachtoffer....
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Indien er aan de buitenkant van een verhuurd gebouw kosten dienen gemaakt te worden vallen deze kosten toch voor de verhuurder.
                          Een voorbeeld over een brandverzekering (wel iets anders maar toch een mooi voorbeeld) : http://www.assuralia.be/index.php?id...t_news%5D=1114

Daar staat net in wat er in dit geval gaande is :
                          Als u als huurder niet kan bewijzen dat de aansprakelijkheid bij de eigenaar ligt, en de verzekering van de eigenaar de kosten na een schadegeval vergoed heeft, kan die verzekeraar zich daarna tot u wenden om de schadevergoedingen terug te eisen. Het is dan uw brandverzekeraar die dit verhaal betaalt.

Maar langs de andere kant is er ook een wetgeving die zegt :
                          “1732 Hij(=de huurder) is aansprakelijk voor de beschadigingen of de verliezen die gedurende zijn huurtijd ontstaan, tenzij hij bewijst dat die buiten zijn schuld hebben plaatsgehad.“(Burgerlijk Wetboek).

Voortgaand op die laatste tekst zou het dan inderdaad niet aan haar kunnen opgelegd worden tenzij er ook schuld kan bewezen worden of zij haar onschuld niet kan bewijzen.
                          Last edited by VerSeg; 1 juli 2012, 00:35.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

gewoon de schade verhalen op de inbreker.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              gewoon de schade verhalen op de inbreker.
                              grt,bouk.
                              Die hebben ze niet kunnen oppakken bouk.
                              Zelf heb ik vergeten te vermelden dat de "Commissies voor Juridische Bijstand" gratis is en dat je best een afspraak maakt en huurcontract mee neemt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                              X