Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
    ik heb véél jongens 'man' zien worden:
    in de zin van: ze hadden nog nooit hun bed opgemaakt,
    Grappig, ik heb nu een vermoeden waar de metroseksueel vandaan komt.
    Een echte man maakt, voor hij zich naar de loopgraven spoedt, eerst zijn bed keurig netjes op.
    Zou deze echte man bij het Nederlandse leger dienen zou hij ook eerst nog zijn schoenen poetsen.
    Je ruikt het killerinstinct van de 'bewoner' bijna als je zo'n keurig net bedje met rechte en ongeplooide dekentjes ziet.

    Comment


    • Re: Waar lagen jullie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Grappig, ik heb nu een vermoeden waar de metroseksueel vandaan komt.
      Een echte man maakt, voor hij zich naar de loopgraven spoedt, eerst zijn bed keurig netjes op.
      Zou deze echte man bij het Nederlandse leger dienen zou hij ook eerst nog zijn schoenen poetsen.
      Je ruikt het killerinstinct van de 'bewoner' bijna als je zo'n keurig net bedje met rechte en ongeplooide dekentjes ziet.
      Geloof het of niet maar het behoort/behoorde bij het stramien om een argeloze jongeman om te turnen in een vechtmachine. Ik kan enkel voor mijzelf spreken maar na al de "verplichte" nummertjes op commando, inclusief bed opmaken, schoenen poetsen en andere onzin, waren wij zodanig geconditioneerd dat als er iemand het bevel gaf "spring" wij dat daadwerkelijk ook deden, gelukkig zei er nooit iemand "schiet" buiten de schietstand !!! .. en ik kwam nog wel uit de jeugdbeweging waar we op dat gebied toch niet zooo groen waren .. Het was zelfs zo erg dat later, terug in het burgerleven, ik op mijn werk, niets deed zonder een uitdrukkelijk militair bevel, tot ik er eens een behoorlijk gepeperde uitbrander aan over hield, toen was de "ziekte" voorbij !!

      Comment


      • 1980 : 1 maand Gent - Kazerne Leopold ofte "Hotel Leopold" : opleiding.
        Daarna 8 maanden militair hospitaal als barman……. :-)
        Fantastische tijd gehad, van mij mogen ze de legerdienst gerust weer verplicht maken……. Zou misschien niet slecht zijn
        Last edited by Franciskine; 23 juni 2014, 20:08.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Waar lagen jullie ?

          Eerste jaar dat het niet meer moest.

          Comment


          • Re: Waar lagen jullie ?

            Aldus NoenkelMi :
            ik heb véél jongens 'man' zien worden:
            in de zin van: ze hadden nog nooit hun bed opgemaakt, ze hadden nog nooit hun eigen boterhammekes zelf gesmeerd...
            kortom ze leerden hun plan te trekken...
            En wij meisjes dan...? Wij hebben geen legerdienst gedaan hoor.
            Valt me tegen, die uitspraak
            Mijn schoonzus is militair geweest en haar boterhammetjes worden nog altijd door haar niet-militaire man gesmeerd...
            Tegen haar kleinkinderen kan ze wel goed "commanderen"!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • Re: Waar lagen jullie ?

              Meisjes hadden het leger niet nodig…. Zij hebben die eigenschappen van nature uit…. :-)
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Waar lagen jullie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                1983 1 maand Lombardsijde + 7 maanden Altenrath (garnizoen Spich) 17e RA - C-compagnie
                Aha een bleuken

                Tjerio tjerio in altenrath zingen ze zo.......

                Zelfde kazerne en zelfde compagnie de C batterij alleen een paar jaar eerder 80'
                Altenrath goed gegeten daar op de hoek in het dorp kartoffelsalade lol
                En dan bergaf gaan feesten in Troisdorf maar s'nachts die berg terug op he

                Ze zeggen wel eens legerdienst is een verloren jaar,
                maar in mijn ogen niks verloren veel gewonnen, je leerde daar veel zoals .......
                Drinken, Zuipen en te zat worden om dan door uw maten in uw bed gegooid te worden waarna ze uw voeten door de tralies van bed stoken en vast bonden.
                Of uw bed boven een leegstaand plaatse terwijl je sliep als je dan smorgens gewekt werd hoorde je een .... DOEF en een gevloek van jewelste
                dan wist je dat je dag weer begonnen was en de volgende grap al aan het beramen was voor komende nacht enz.....

                Comment


                • Re: Waar lagen jullie ?

                  3 maand lombardsijde, en dan 9 maand naar Essento ( duitsland ) vliegtuig afweer : bij de Hawk rakketen... het meest verloren jaar ooit.
                  ik werkte al ( al van mijn 16 jaar in den diamant ) , en moest een jaar van die "soldij" gaan leven, en was met de 6 weken van huis, en heb daar dingen gezien, dat ... trek mijne mond niet open, want het leger , is daar evengoed ene pot nat en..
                  bv. ik had juist " aardappelen schillen als straf, toen ik die rotte boecht zag dat diejen boer die dag leverde, ging ik naar de kapitein om dat te melden , en simpel: schillen, want ik was gestraft, wel heb die zo een half uur in zo een machine gedaan gelijk er bij de frituren soms nog staan, en der kwamen erwtjes uit, maar het rotte was er af,
                  bv. er stonden daar ne radar of 5.. op nen berg, en wij moesten in rijen 4 dagen kasseien doorgeven, want ze konden daar slecht op, een dikke week later, een paar kamions, en... kasseien weg, en ne mooien asfalt er op. bleukes en gewone soldaten, die dienen toch maar enkel om te luisteren, en gep...t te worden door die mannen die 2 jaar bijtekenden, en een streep meer kregen.
                  van leeuwen maken we lammekes, en van lammekes maken we leeuwen... ik heb alleen maar gezien, dat die er 1 jaar verplicht waren, zich als lammekes moesten gedragen, en die wat bijgetekent hadden zich als leeuwen gedroegen ( wij zijn baas )
                  heb wel mooie herinneringen van wat maten, maar overal, het had toen genen oorlog moeten worden
                  Een verloren jaar

                  Comment


                  • Re: Waar lagen jullie ?

                    Twee jaar opleiding vrachtwagenbestuurder in Heverlee, en dan 10 maanden vrachtwagen/jeep bestuurder in een munitiedepot in Stockheim bij Düren (D.).
                    Ik reed en rij nog steeds graag auto, en heb me in al de tijd geen seconde verveeld. Toen ongeveer 30.000 km met vrachtwagens gebold in 10 maanden.
                    Ik heb nog altijd mijn rijbewijs voor vrachtwagens, want in de tijd kon je je legerrijbewijs gewoon laten omzetten naar je burgerrijbewijs........maar ik heb het nog nooit nodig gehad .

                    Ps De kazerne in Stockheim reeds een paar keer gaan bezoeken.
                    Een 15-tal jaar geleden was het een onderkomen voor asielzoekers, nu wordt alles afgebroken en wordt het een natuurgebied. Eind goed al goed dus.

                    Groetjes

                    Comment


                    • Re: Waar lagen jullie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      .........................

                      Ps De kazerne in Stockheim reeds een paar keer gaan bezoeken.
                      Een 15-tal jaar geleden was het een onderkomen voor asielzoekers, nu wordt alles afgebroken en wordt het een natuurgebied. Eind goed al goed dus.

                      Groetjes
                      Dat doet mij denken zijn er nog kazernes die verdwenen zijn zoals Djivan aangaf ?
                      Altenrath is ook al weg ingeplamt door de luchthaven van Keulen.

                      Comment


                      • Re: Waar lagen jullie ?

                        Klas '69 / '70 eerst 1 week Turnhout ( wat een lange weeeek ) dan de hele dienst te Brasschaat 18e ra ,bij de bataljons kazernering met een dienst van 4 man en een chef tegen zijn pensioen aan .Wij konden vrij rondlopen , ook in de achter liggende kazerne en moesten geen karwij of piket doen . Deze periode was best goed .Alle vier konden we ons burger vak uitoefenen zoals schilder , metaal , elektro ,schrijnwerk .........aangename herinneringen
                        Last edited by je-es; 27 juni 2014, 11:54.
                        Zo objectief als mijn objectieven.....
                        bd 616 be MVG Jan

                        Comment


                        • Re: Waar lagen jullie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Mijn schoonzus is militair geweest en haar boterhammetjes worden nog altijd door haar niet-militaire man gesmeerd...
                          Tegen haar kleinkinderen kan ze wel goed "commanderen"!
                          Dat noem(d)en ze "De keten van bevelvoering" met een duidelijke structuur /hiërarchie en een duidelijke afbakening van de taken zoals "leiding geven, controleren en bijsturen" enerzijds en aan de ander kant van de keten (of helemaal achteraan, of onderaan) de uitvoerder.

                          mvg,
                          Patric

                          Comment


                          • Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                            Dat doet mij denken zijn er nog kazernes die verdwenen zijn zoals Djivan aangaf ?
                            Altenrath is ook al weg ingeplamt door de luchthaven van Keulen.
                            neen, als je de FB goep volgt "anciens 17e RA" dan weet je dat alles daar terug natuurgebied is (of aan het worden is) ... niks luchthaven enkel "recreatie"

                            Comment


                            • Re: Waar lagen jullie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Aldus NoenkelMi :


                              En wij meisjes dan...? Wij hebben geen legerdienst gedaan hoor.
                              Valt me tegen, die uitspraak
                              Mijn schoonzus is militair geweest en haar boterhammetjes worden nog altijd door haar niet-militaire man gesmeerd...
                              Tegen haar kleinkinderen kan ze wel goed "commanderen"!
                              Is het niet zo marie-anne dat de vrouwen in het leger automatisch commandant worden.............
                              Oeioei, nu krijg ik waarschijnlijk alle Zuid-Franse en andere vrouwelijke banbliksems over me heen......tenzij je me reeds een beetje kent .
                              Groetjes

                              Comment


                              • Re: Waar lagen jullie ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Twee jaar opleiding vrachtwagenbestuurder in Heverlee, en dan 10 maanden vrachtwagen/jeep bestuurder in een munitiedepot in Stockheim bij Düren (D.).
                                Ik reed en rij nog steeds graag auto, en heb me in al de tijd geen seconde verveeld. Toen ongeveer 30.000 km met vrachtwagens gebold in 10 maanden.
                                Ik heb nog altijd mijn rijbewijs voor vrachtwagens, want in de tijd kon je je legerrijbewijs gewoon laten omzetten naar je burgerrijbewijs........maar ik heb het nog nooit nodig gehad .

                                Ps De kazerne in Stockheim reeds een paar keer gaan bezoeken.
                                Een 15-tal jaar geleden was het een onderkomen voor asielzoekers, nu wordt alles afgebroken en wordt het een natuurgebied. Eind goed al goed dus.


                                Groetjes
                                Ik twee maand Heverlee opleiding MAN chauffeur, Das ne beetje rapper dan Ivan die twee jaar opleiding kreeg (graptje) Veel lol was er niet in Heverlee want we werden met ongeveer 25 gasten geplaats in de eerste blok links waar de waalse ongeletterden lagen. Zeer streng waren die twee brigadiers daar. De opleiding voor chauffeur was wel zeer goed maar nogal primitief met een jeep op de rollen. De opleiding op de piste in januari zal ik nooit vergeten want het was er bitter koud en nadien kreeg je dan les met een projectie van dia's in een donkere klas en iedereen viel in slaap omdat de overgang van koud naar waar en bier van de vorige avond geen goed samenspel was. dan nog 10 maanden Soest en ik was bij de laatste lichting van 12 maanden dienst. Rijbewijs voor vrachtwagen lang kunnen gebruiken met dank aan het ABL maar nu is deze geschorst door de nieuwe wetgeving dat je in orde moet blijven met je medische keuring. Dus Ivan denk dat de uwe niet meer in orde is. Bij vernieuwing naar Europees rijbewijs wordt dat er op gezet dat je medische keuring niet uptodate is. Wel een Leuke tijd gehad in Soest.

                                Comment

                                Working...
                                X