Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan zoiets?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe kan zoiets?

Bijna twee jaar ( 3/10/2010 ) geleden bestelde ik bij Flaming pears ( een bekende sofwarefabrikant ) een CD ROM met tal van beeldbewerkingssoftware.
    Aetherize, flood, melancholitron enz. staan erop alsook "Mr. Contrast". Ik heb dit specifike stukje software steeds naar tevredenheid kunnen gebruiken, als plug-in vroeger in mijn Paint Shop Pro, later in PS CS5. Ook op mijn nieuwe computer deed alles het perfect. Tot gisteravond ik plots de melding kreeg dat mijn expire date van two weeks was verstreken!?!
    Via de CD ROM heb ik de plug-in al eens opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes: specifiek Mr. Contrast is zogezegd voorbij zijn trial periode.
    Dat je zoiets kunt voorhebben met online gedownloade software kan ik inkomen, maar met software die je gewoon op CD ROM hebt staan????

Walter
    D850

Re: Hoe kan zoiets?

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Dat je zoiets kunt voorhebben met online gedownloade software kan ik inkomen, maar met software die je gewoon op CD ROM hebt staan????
    Het medium maakt toch helemaal niet uit? Vroeger (nu nog) kreeg je bij elk computerblad wel zo'n CD vol met trialversies. Als je denkt dat programma echt aangeschaft te hebben neem je toch even contact op met de leverancier?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Het medium maakt toch helemaal niet uit? Vroeger (nu nog) kreeg je bij elk computerblad wel zo'n CD vol met trialversies. Als je denkt dat programma echt aangeschaft te hebben neem je toch even contact op met de leverancier?

Heb ik ondertussen inderdaad gedaan, en het ding werkt terug nu. ( Kreeg mijn registratiecode opgestuurd. )
      Dus als ik het goed begrijp bouwen ze ook in hun op CD ROM gezette software een "uitdovingsstand" in? Die dan na 2 jaar aangeeft dat de trial periode van 2 weken overschreden is ?
      Verwarrend toch? En de andere dingen werken nog. Is dat dan opzettelijk ingebouwd vanuit het idee dat velen hun code niet meer zullen hebben en dan maar opnieuw zullen kopen, of is dat een software foutje?
      Ik was nog van het antieke idee dat iets dat je netjes veilig in je lade hebt liggen lekker echt van jezelf is en dus niet plotseling kan dienst weigeren wegens "verlopen".
      Niet dus!

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Dus als ik het goed begrijp bouwen ze ook in hun op CD ROM gezette software een "uitdovingsstand" in? Die dan na 2 jaar aangeeft dat de trial periode van 2 weken overschreden is ?
        Nee, ik zeg niet dat dat normaal is. Ik reageerde alleen op je verbazing over een eventueel verschil tussen online en op CD. Die verloop-functionaliteit kan in een programma ingebakken zitten maar dan doet het er niet toe waar je dat programma vandaan haalt. Hier is het blijkbaar een foutje geweest. Goed dat het is opgelost.

Comment

Gewoon je datum in het bios een jaartje terug zetten en je kan er weer een jaar gebruik van maken.
          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
            Gewoon je datum in het bios een jaartje terug zetten en je kan er weer een jaar gebruik van maken.
            Wat dan met toepassingen, software, etc... Die gebruik maken van systeemdatum ....?

Mvg
            nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
              Is inderdaad DE manier voor trails eeuwig te kunnen gebruiken, downloaden terwijl je je datum een jaar of twee later hebt gezet (je krijgt foutmeldingen dat het niet veilig is omdat hun patenten nog niet zo ver gaan) dan je datum na installatie en eerste gebruik terugszetten naar vandaag en (normaal) geeft hij aan dat je nog 7xx dagen trail hebt . Werkt toch bij lightroom, wat ik intussen toch gekocht heb voor 75 euro met studentenkaart , kon niet leven met het feit dat ik aan het liegen was . (zelfs de adobe creative suite master collection heb ik gekocht, jammer dat lightroom daar niet inzit )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                Is inderdaad DE manier voor trails eeuwig te kunnen gebruiken, downloaden terwijl je je datum een jaar of twee later hebt gezet (je krijgt foutmeldingen dat het niet veilig is omdat hun patenten nog niet zo ver gaan) dan je datum na installatie en eerste gebruik terugszetten naar vandaag en (normaal) geeft hij aan dat je nog 7xx dagen trail hebt . Werkt toch bij lightroom, wat ik intussen toch gekocht heb voor 75 euro met studentenkaart , kon niet leven met het feit dat ik aan het liegen was . (zelfs de adobe creative suite master collection heb ik gekocht, jammer dat lightroom daar niet inzit )
                Wat een geweten!
                ik heb de fabrikant aangeschreven en tot mijn hoge verbazing kreeg ik prompt een vriendelijk briefje met mijn registratienummer dat ik was kwijtgespeeld.
                Ondanks al het gehack en de internetdieverij bestaat het toch nog: mensen die welgemeend gewezen klanten helpen, terwijl het eigenlijk heel goedkope software was.
                Mijn geloof in de mensheid is weer een ietsje opgekrikt

Walter
                D850

Comment

Working...
                X