Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tomtommeke, wat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tomtommeke, wat

Ik heb het weer gekund. Nieuwe Tomtom XXL gekocht die het al een jaar zeer goed doet.
    De bedoeling van die aankoop via eBay was om als het nodig was de kaart West- Europa te wisselen met die van Noord-Amerika met behulp van de bijgevoegde CD-rom waar beide kaarten opstaan.
    Zaterdag ben ik er toch wat zenuwachtig aan begonnen, en ik ben daarbij natuurlijk vergeten om een backup te maken.
    En nu lukt natuurlijk niets meer. MyTomtom en TomtomHome2 geïnstalleerd, zelfs de tomtom al geformatteerd, maar niets lukt. Het lijkt dat de datagegevens West-Europa beschadigd zijn, of al zeker niet meer gevonden worden door het besturingssysteem dat eigenaardig genoeg MyOne noemt.
    Probleem lijkt onder meer te zijn dat die CD-rom niet compatibel is, of ik kon die versie van de kaart proberen opladen.
    Het lijkt mij duidelijk dat het niet om hardware gaat.

Ik ben al lang niet meer geïnteresseerd in de kaart van Noord-Amerika - zal mij daar wel een tomtommeke kopen van 100 dollar - maar hoe krijg ik die nu weer in orde voor Europa?
    Last edited by tklapgat; 27 juni 2012, 09:35. Reden: Titel

Re: Tomtommeke, wat

Wat een warrig verhaal schrijft u: er is geen touw aan vast te knopen.

Comment

Geen backup gemaakt en een CD geladen waarvan u de inhoud niet kende
      U verdiend de dood met de kogel, alleen al om geen backup te maken.
      Ik zou die vraag eens tellen op dit forum: (KLIK)

Suc6
      Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Wat een warrig verhaal schrijft u: er is geen touw aan vast te knopen.
        Bedankt voor de positieve feedback.
        Er is dan ook geen touw te knopen aan de reacties van de tomtom: ik kan gewoon de tomtom niet meer doen werken. Ik wil de situatie terug zoals die was vooraleer ik begon te knoeien. En im mijn verhaal heb ik al proberen duidelijk te maken - niet dus voor sommigen - wat ik al geprobeerd heb.

En Nee, ik ben zelf begonnen met te zeggen waar ik al fout was door geen backup te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
          Bedankt voor de positieve feedback.
          Tja, eerlijk gezegd vind ik het ook een warrig verhaal, hoor. Een nieuwe TT gekocht die het al een jaar doet? De bedoeling was de kaarten te kunnen verwisselen en vervolgens ben je niet meer geinteresseerd in die kaart van Noord-Amerika en koop je daar wel een andere TT. Eerst lukt niets meer, dan TomTom Home 2 geinstalleerd? En wat te denken van deze zin?
          Probleem lijkt onder meer te zijn dat die CD-rom niet compatibel is, of ik kon die versie van de kaart proberen opladen.
          In Home2 staat met grote letters dat je eerst een backup moet maken. Formatteren is dan wel het laatste dat je moet doen. Kaarten hoef je niet te wisselen, je kunt gewoon Noord-Amerika en Europa tegelijkertijd geinstalleerd hebben. Als het niet past koop je gewoon een groter kaartje.

Ik denk dat je het beste even contact opneemt met TT. Ze zullen je 'm wel op laten sturen en repareren. Je bent dan natuurlijk wel alles kwijt qua favorites, recent destinations etc. maar dat ben je nu ook al.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          U verdiend de dood met de kogel

Comment

Ik begin als maar meer te geloven dat het inderdaad vooral onnozel overkomt, mijn verhaal.
            Ik bedoelde natuurlijk dat ik één jaar geleden een nieuwe XXL gekocht heb.Ik héb de fout gemaakt niet te backuppen, en ik heb geformatteerd, maar dat was omdat het er zo stond op de site van Tomtom zelf als een mogelijkheid als niets nog werkt.
            Het gedoe met die twee kaarten is omdat er maar 2GB plaats is op de tomtom zelf, die géén kaartje heeft. En omdat dit gedoe mij nu al drie dagen stoort, wil ik vooral dat West-Europa opnieuw werkt. Dan is ie niet helemaal verloren.
            De compatibilteit van de CDrom kan ik misschien zo uitleggen. Op TomtomHome2 krijg ik de boodschap dat die niet kan gelezen worden (toch niet omdat ie in een Mac zit?), en als ik op één van de bestanden daar die op .exe eindigen druk, gebeurt er ook niets. Dus al eens de vraag: bestaat er kans dat ik eens op een windowslaptop alles nog eens probeer?

Of bel ik gewoon naar Tomtom?

Van harte bedankt voor alle ondersteuning. De kogel moed je niet leveren.

Comment

We kunnen dan in elk geval vaststellen dat TomTom wel gevoel voor humor heeft. 2 GB en geen SD-uitbreiding op een apparaat dat XXL heet.

Vanuit Windows wordt je TT gewoon als extra drive gezien en kun je kaartmappen eenvoudig verplaatsen, maar dat werkt alleen als de kaart eerst eens geinstalleerd is. Voor zover ik weet werkt dat niet met ongeinstelleerde kaarten vanaf CD maar ik kan het mis hebben. 't Beste is TT Support om advies te vragen, met mailen kan het wel een paar dagen duren voordat je antwoord krijgt. Goed uitleggen wat er mis is en wat je precies gedaan hebt.

De kogel moed je niet leveren.
              Ik snap 'm.

Comment

De compatibilteit van de CDrom kan ik misschien zo uitleggen. Op TomtomHome2 krijg ik de boodschap dat die niet kan gelezen worden (toch niet omdat ie in een Mac zit?), en als ik op één van de bestanden daar die op .exe eindigen druk, gebeurt er ook niets. Dus al eens de vraag: bestaat er kans dat ik eens op een windowslaptop alles nog eens probeer?
                En is die CD tenminste gemaakt voor MAC of enkel voor Windows?
                Staat daar niets op vermeld?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik vermoed dat TomTom niet gemaakt is voor Mac. Linux en TomTom zijn zeker niet compatibel.
                  Even een Windows PC/laptop lenen en je weet het zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat TomTom niet gemaakt is voor Mac.
                    http://nl.support.tomtom.com/app/ans...ie-tomtom-home

Comment

Ik vermoed dat TomTom niet gemaakt is voor Mac. Linux en TomTom zijn zeker niet compatibel.
                      Even een Windows PC/laptop lenen en je weet het zeker.
                      Ik heb een Mac & TomTom software op draaien. Weet wel niet meer hoe ik die software er op gekregen heb, via de CD of via de site.

Comment

Okee, I stand corrected. TTHome werkt ook op Mac: http://www.tomtom.com/nl_nl/services...home/#tab:tab3. Of zou moeten.
                        Ik heb ook al jaren geen TomTom meer, maar dat terzijde.

Comment

En al een harde reset gedaaan, via het gaatje of kan dat niet?
                          https://ggpics.be/

Comment

Of bel ik gewoon naar Tomtom?

Van harte bedankt voor alle ondersteuning. De kogel moed je niet leveren.

Wat kan er nog meer mislopen als je de cd in een Windows PC/laptop steekt?

Comment

Re: Tomtommeke, wat heb ik allemaal misdaan?

Wat kan er nog meer mislopen als je de cd in een Windows PC/laptop steekt?
                              Euh, blauw scherm? Graptje!!!

Ik zat deze morgen op de trein na te denken over al drie avonden miserie, en ik heb toen mijn verwarde gedachten opgeschreven.

Met de vele zaken die jullie mij meegaven, kan ik er vanavond weer tegen aan. Alles opnieuw met windows, en morgen als het dan nog moet een mail naar de heren Tom.

De XXL duidt vooral of alleen maar naar het uitzonderlijk grote scherm, maar daar hadden ze inderdaad wat meer geheugen(kaartjes) achter gestoken.

Bedankt al voor al uwen tijd.

Peter

Comment

Working...
                              X