Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lg Smart TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lg Smart TV

Verleden week kreeg ik het in mijn krollen en ging een nieuwe TV halen.
    De vorige was 'n plasma van LG en speelt nu nog prima.
    Zes jaar oud en staat bijna constant op. Nog geen beeldinstellingen moeten veranderen.

Maar met die zonnepanelen begin je ook naar je stroomvreters te kijken.
    Ik zit wel heel vaak achter mijn Imac, maar die valt in slaapstand bij niet gebruik. Staat vrijwel altijd op, maar zet die in sluimerstand als ik ga slapen.
    Als mijn vrouw hier is, kijkt die bijna de hele dag TV en zo'n plasma verbruikt wel wat. Ik geloof dat dit wel 350W of meer kan zijn.
    De nieuwe LG moest DNLA, Internet, USB en de hele smart gebeuren hebben, plus Full Hdmi zijn...en 'n A label hebben. Deze verbruikt slechts 67W.
    Ben dus wel wat bezig geweest om het beeld optimaal te krijgen met als referentie "de plasma".
    Ik ben heel tevreden over het beeld en zeker omdat die full hdmi is. Maar qua beeld merk je toch direct dat plasma nog steeds niet te kloppen is. OLED zal dat wel oplossen denk ik.
    Op die TV zijn er toch enorm veel aansluitingen en mogelijkheden dat je er ff mee bezig bent.

Nu het probleem:

Al mijn films, foto's en muziek staat op mijn NAS en de TV is UTP/Internet bekabeld. Alle Divx met .srt worden prachtig weergegeven.
    De foto's is al iets minder. Het beeld is goed, maar veel te klein. Dat wil zeggen dat ik bijna ieder foto tot 200% moet uitzoomen om volledig beeld te krijgen. Dus in diavoorstelling krijg ik postkaarten te zien.

Het allerminst goed is het weergeven van DVD's. De beeldverhouding klopt langs geen kanten.
    Alles is veel te smal. Ook mijn eigen DVD's met DV camera nog in 3:4 opgenomen kloppen niet.
    Je kan alle ratio's uittesten, maar het lukt gewoon niet. Misschien zal het wel gaan met 'n gewone DVD speler, maar het zou ook moeten gaan via de NAS.
    Ik heb wel gemerkt dat bij DVD's alle VOB files erop staan, maar ik mis de IFO file. Hier staan alle parameter in hoe die DVD moet worden afgespeeld.
    De AR, de standaard audio taal, de standaard subtitles ...enz

Iemand soortgelijk probleem ?

Ik was dus niet van plan om DJ met DVD's te spelen, maar alles via de NAS te doen. (7 TB in raid6)

Re: Lg Smart TV

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    De nieuwe LG moest DNLA, Internet, USB en de hele smart gebeuren hebben, plus Full Hdmi zijn...
    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Ik ben heel tevreden over het beeld en zeker omdat die full hdmi is.

Comment

hdmi is toch High Definition My Interpretation ?
      Of...

Comment

Ik heb me 'n home cinema van LG gekocht.

Ben bij LG gebleven omwille van de compabiliteit.
        Via deze receiver (met BLU Ray speler) kan ik alle DVD's normaal afspelen via mijn NAS.
        Dus over ethernet en dat was dus de bedoeling.
        Ik vind het raar dat divx / SRT perfecte beeldverhouding heeft en die resolutie ligt lager als de standaard DVD.

Het geheel klinkt niet slecht, maar het midden ontbreekt er iets.
        Muziek DVD's spelen voor mij redelijk goed. Toch beter als ik had verwacht.

Comment

Met dat verbruik van plasma's blijft iedereen fouten maken.

Een plasma kent een maximumverbruik en dat is met 100% wit beeld, contrast op 100% en helderheid op 100%.
          Maar het beeld is nooit zo en de instellingen staan in principe nooit zo.
          Het gemiddelde verbruik van een plasma ligt altijd fors lager dan dat maximum en meestal nog goed onder de helft van die waarde.
          Als je dan de berekening maakt wat het prijsverschil is in verbruik en de aanschaf van een nieuwe TV, dan zit je meer dan 20 jaar verder voor je iets kan uitwinnen.

Een nieuwe TV koop je omdat je daar zin in hebt ... niet meer of niet minder.

Ik hoop voor u dat je dat probleem van beeldformaat volledig opgelost krijgt, HDMI is goed voor de beeldkwaliteit maar legt vaak ook een reeks beperkingen op in de keuze van beeldformaat.
          Je moet niet alleen kijken met wat er verkeerd kan zijn met je TV-instellingen maar ook met je opnames.
          Maar zoals je gemerkt hebt kan het ene toestel daar beter mee om dan het andere (andere mogelijkheden).
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Welke typenummer is die LG TV?
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Met dat verbruik van plasma's blijft iedereen fouten maken.

Een plasma kent een maximumverbruik en dat is met 100% wit beeld, contrast op 100% en helderheid op 100%.
              Maar het beeld is nooit zo en de instellingen staan in principe nooit zo.
              Het gemiddelde verbruik van een plasma ligt altijd fors lager dan dat maximum en meestal nog goed onder de helft van die waarde.
              Als je dan de berekening maakt wat het prijsverschil is in verbruik en de aanschaf van een nieuwe TV, dan zit je meer dan 20 jaar verder voor je iets kan uitwinnen.

Een nieuwe TV koop je omdat je daar zin in hebt ... niet meer of niet minder.

Ik hoop voor u dat je dat probleem van beeldformaat volledig opgelost krijgt, HDMI is goed voor de beeldkwaliteit maar legt vaak ook een reeks beperkingen op in de keuze van beeldformaat.
              Je moet niet alleen kijken met wat er verkeerd kan zijn met je TV-instellingen maar ook met je opnames.
              Maar zoals je gemerkt hebt kan het ene toestel daar beter mee om dan het andere (andere mogelijkheden).
              Wie maakt hier 'n fout?

De oudere plasma's zijn echte energie slurpers. Bij mij staat daar 1-3 A op, dus neem daar maar het gemiddelde van. Ik weet ook dat 'n plasma stroom trekt naar gelang beeldhelderheid. Dat is het principe of werking.
              Na plaatsing van mijn zonnepanelen, heb ik vaak voor die meter gestaan. Als de panelen weinig opbrachten en de meter lichtjes achteruit draaide, begon die flink vooruit te draaien toen mijn vrouw de plasma aanzette. Daar sta je letterlijk en figuurlijk ff bij stil
              btw: die TV is 6 jaar oud en staat nog steeds op 60% helderheid en 50% contrast. Dat is het eerste wat ik bij iedere TV of monitor doe. Ik vertrek ± vanuit de middenwaarde.

De huidige plasma's zijn een heel stuk zuiniger. Dat kan wel min de helft of meer schelen.
              Bij mij, ik haal het nogmaals aan, zijn de grootste verbruikers de TV en die staanlamp waar ik 'n lED verlichting wil inzetten.(dat is nog 'n ander verhaal)
              Hier staat nu al de TV bijna de hele dag op in het WE, wat ik reeds had geschreven. Als mijn vrouw nu het einde van dit jaar op pensioen is, gaat dat nog meer zijn. Dat kan je toch al 'n serieuze besparing noemen als die huidige LED maar 67W verbruikt.
              Wat die besparing aangaat ben ik van mening dat dit hoger ligt, in mijn geval, als je denkt.
              Men zegt dikwijls: probeer de slapende verbruikers uit te zetten, want op jaarbasis kost je dat flink wat €. Wel hier valt mijn vrouw in slaap met 'n Plasma TV . Als ik die uitzet wordt ze wakker.

Maar laat ik ook eerlijk zijn, je wilt met de tijd ook kunnen genieten van beter beeld. Alles is Blu-ray en de meeste uitzendingen zijn in HD. Ik kijk vaak naar NG en Discovery in HD. Toch jammer, dat ik daar niet van kan genieten, maar wel voor betaal. En hoe lang gaat mijn plasma nog mee?

Ik zat met die AR die niet klopte, maar dat is allemaal opgelost met de aankoop van die Home Cinema. Dit had ik wel verwacht en is ook uitgekomen.
              Ik moet nog 'n Ethernet kabel trekken voor dit toestel, want nu stream ik over WIFI (n).
              DVD's spelen allemaal in perfecte AR. Ook het probleem van de foto's is opgelost. Als ik ze via de Home Cinema afspeel, krijg ik meteen 'n full screen dia slide show.

Eindelijk valt alles 'n beetje op z'n plaats zoals ik dat had gewild.
              De eerdere aankoop van 'n NAS met DNLA en 7TB in raid 6.
              Een Smart TV voor dit allemaal te koppelen.
              Een Home cinema voor mijn muziek DVD's met deftige sound weer te geven. Want daar ga ik niet mijn lampenversterker voor gebruiken , als die niks doet verbruikt die al 200W of meer en lampen kosten ook geld. Mijn high end is enkel zuiver voor met de ogen toe van muziek te genieten en niet om naar het nieuws te luisteren.

Edit: heb ik dat allemaal geschreven... amaai, wat ne boterham...
              Last edited by w00ha; 29 juni 2012, 10:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                Welke typenummer is die LG TV?
                Niet meteen het beste, maar in mijn ogen toch 'n hele verbetering.

Comment

Het hele internetgebeuren via een TV vind ik zowiezo niet zo geweldig. Problemen met verschillende bestandsformaten, zowel video als foto, waardoor je al snel in de problemen komt.

En surfen op het net hoeft voor mij ook niet, gaat zowiezo traag en je moet een toetsenbord of muis aansluiten.

Af en toe ga ik wel eens naar het Sony Entertainment Network voor korte filmpjes te bekijken, maar dat is het dan ook.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Eventjes off topic : beste 3D-ervaring die ik in huiselijke sfeer heb mogen beleven : LG !
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Eventjes off topic : beste 3D-ervaring die ik in huiselijke sfeer heb mogen beleven : LG !
                      Mmm... dan heb mijn Toshiba 46YL875G 3D Smart TV nog niet gezien
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                        Mmm... dan heb mijn Toshiba 46YL875G 3D Smart TV nog niet gezien
                        Of jij nog niet veel andere tv's.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Of jij nog niet veel andere tv's.
                          Ja hoor, ik heb ze bijna allemaal gezien en de Toshiba kwam er als beste uit net als in de tests!
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            En die LG BR-speler is gene slechte en nog ne snelle ook.

Mijn LG-speler heeft DNLA via een NERO-server over draadloosnetwerk.
                            Ik heb gisteren dat nog even geprobeerd en dat was dik in orde
                            (was dus een aflevering op dvd)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Working...
                            X