Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gitaar gekocht maar is niet volgens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gitaar gekocht maar is niet volgens...

ik koop een gitaar via internet, en ik kreeg ze 3 dagen later aan ( van Holland).
    maar nu is die gitaar wel niet volgens de fotos al ne mail of 5 gestuurt, fotos, telkens een antwoord, maar, ze bieden geen oplossing aan. Hoe los ik dit op?
    opsturen was 10 euro, en als k een andere vraag weer 10 euro ??? en dan moet de deze zeker terug, en draai ik dan ook nog eens voor die kosten op ?
    Dus ik heb ze besteld aan de hand van de fotos van hunne site, maar diegene die ik kreeg " trekt" er wel op, maar is niet gelijk aan die op de fotos staat.
    Nergens staat dat de foto kan afwijken vanhet origineel product, dat er aanpassingen kunnen zijn bij een nieuwer model... dus voel ik me geript. want ze is minder , dan diegene die op de foto staat.

Re: gitaar gekocht maar is niet volgens...

Een aankoop via internet kun je zonder opgaaf van reden terugsturen en krijg je je geld terug.
    Dat geldt tenminste voor Nederland.
    Wel binnen een bepaalde termijn (1 week?) en het product moet uiteraard onbeschadigd zijn.
    De verzendkosten zijn voor jezelf vrees ik.

Als u bedenktijd heeft, kunt u makkelijk en snel van uw product of dienst af: u kunt zonder reden opzeggen. Bekijk wat uw rechten zijn.
    Last edited by heaucheneaudt; 15 juni 2012, 15:00. Reden: link toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      De verzendkosten zijn voor jezelf vrees ik.
      Dat is waar ik over " struikel" : ik betaal 10 euro voor den aankoop, en als ik die met taxipost ofzo moet laten wegdoen, dan ga ik al zeker een 25 euro schade doen, en ik ben niet in de fout, HIJ is in de fout, en moet mij dat dan 25 euro kosten ( en misschien nog eens 10 om het werkelijke product te krijgen dat ik vraag.)
      geen denken aan.
      Ik doe nu een mailtje naar hem met dat ik dit hier aan het schrijven ben. ( en nog op andere plaatsen)
      Hij moet over de brug komen, want nu ben ik nog rustig, maandag post ik de winkel met naam en.. en dan zal hij alles tesamen wel een gitaarke minder verkopen.
      Als ge reklame maakt voor iets, moet ge dat maar leveren ook, en niet iets dat erop trekt. Amen en uit bij mij.
      Ik ga dhl en de post niet "rijker" maken met zijn missing.

Comment

Welk type is het ? En post eens een foto van die website, en een foto van hetgeen je gekregen hebt...
        Er zitten hier wel wat kenners op het forum..
        Is het een internetwinkel ? Als ze moeilijk blijven doen, ga gewoon naar daar hé, ter plaatse krijg je misschien nog wat extra's erbij voor de moeite

Comment

Das wel 200 km weg en weer...
          2,40 uur volgens google maps...
          het is een telecaster model ( genen echte,) en op de site staat dat het ne " string true" is : dus de snaren gaan er langs achter in, maar die ik heb aangekregen gaan de snaren gewoon er vanvoor in. en ik heb hier nog een originele fender brug liggen, met een DiMarzio humbucker, en die wilde ik er op te plaatsen, maar een fender brug is een string true, en dus ben ik daar nu niks mee.
          Ik wil dat hij gewoon de gitaar omwisselt met hetgeen op de site staat zonder dat me het 1 frank / euro meer kost... Hij is in de fout, en dan moet ik niet voor kosten opdraaien vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            Das wel 200 km weg en weer...
            2,40 uur volgens google maps...
            het is een telecaster model ( genen echte,) en op de site staat dat het ne " string true" is : dus de snaren gaan er langs achter in, maar die ik heb aangekregen gaan de snaren gewoon er vanvoor in. en ik heb hier nog een originele fender brug liggen, met een DiMarzio humbucker, en die wilde ik er op te plaatsen, maar een fender brug is een string true, en dus ben ik daar nu niks mee.
            Zijn er geen gaatjes in achteraan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              Zijn er geen gaatjes in achteraan ?
              Neen en dat is het hem juist, op zijne site heeft de gitaar die ik gekocht heb wel die gaatjes.

Comment

( wel harde crop gedaan, dus de jpg artifacten staan er heel goed op ) fotoke van hoe ze op de site staat :

heb het merk nog bewust weggedaan, ik wil nog altijd gene slechte reklame maken, hij kan het nog rechttrekken ?? Heb 10 minuten geleden een mailtje gestuurd.

fotoke van wat ik aangekregen heb :

Comment

abcdef
                  Last edited by Rudy; 17 juni 2012, 05:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    .
                    Toch succes met de afhandeling!!
                    ps, als ik zie wat er voor muziekinstrumenten betaald word, lijkt 10 of 25 me peanuts ;-)
                    voor je eerste regel thanks
                    voor je 2de, als dat dan toch niks is: wil je mijn rekening nr. hebben ?
                    ga gerust dezen avond ne frit halen, en niet morren dat hij dan zegt, aja, der komen nog 10 euro verzendkosten bij, want die petatten komen van spanje, en die frit moet je teruggeven, en dat kost je nog eens 10 euro, maar dan krijg je van mij wel ene met belgische petatten , maar de verzending kost je nog eens 10 euro ( want de mayonaisse komt van ....) , ik denk dat dan de wereld vergaat en het in de gazet staat, : frituur vraagt 30 euro voor een frit. Maar omdat nu het bedrag groter is, moet ik het dan wel slikken ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      voor je eerste regel thanks
                      voor je 2de, als dat dan toch niks is: wil je mijn rekening nr. hebben ?
                      ga gerust dezen avond ne frit halen, en niet morren dat hij dan zegt, aja, der komen nog 10 euro verzendkosten bij, want die petatten komen van spanje, en die frit moet je teruggeven, en dat kost je nog eens 10 euro, maar dan krijg je van mij wel ene met belgische petatten , maar de verzending kost je nog eens 10 euro ( want de mayonaisse komt van ....) , ik denk dat dan de wereld vergaat en het in de gazet staat, : frituur vraagt 30 euro voor een frit. Maar omdat nu het bedrag groter is, moet ik het dan wel slikken ???
                      1000Bef is idd niet niks, maar stuur ze gewoon terug, je krijgt wettelijk gezien je geld terug.. En dan is het een wijze les geweest om voorzichter online te kopen... Op de foto's te zien is het een erg goedkoop ding, dus de verzendingskost zal waarschijnlijk daardoor veel minder in verhouding staan als was het een 1500 euro instr. , en daardoor weegt die 25 euro zoveel door ?

Comment

waarom zijn volgens mijn voorganger op 1 euro 25 verzendkosten teveel , en op iets van 1000 euro, zijn 25 euro verzendkosten niks. Logika ontgaat me, als het in allebei gevallen evengroot en evenveel weegt.
                        Ik koop altijd online, colruyt bv, heb daar al ettelijke aankopen gedaan en is me nog nooit tegengevallen, op 2de hands niks probleem, ze verontschuldigen zich zelfs als er... ( bv ze het nen dag later eerst konden versturen, )
                        ik koop zeker 20..30 % van mijn ( niet dag dagelijkse producten ) aankopen via internet, en is zeker goedkoper en tot hiertoe altijd stipt geleverd en was het artikel ook datgene dat ik vroeg.
                        Last edited by Guest13; 16 juni 2012, 08:23.

Comment

Het verbaast me dat iemand een gitaar koopt via postorder of internet, een muziekinstrument is bij uitstek een product wat je in handen gehad moet hebben voor de koop. Iedere gitaar ook van hetzelfde type is uniek en klinkt anders.
                          Het kopen op afstand is vaak een groot risico om het juiste geleverd te krijgen. Ik heb het bij een postorder bedrijf met een kleine TV meegemaakt dat ze mij een verkeerd type TV leverde: een die €100 goedkoper was dan het type dat ze aanboden en ik dus betaald had. Bij de aflevering zag ik het al aan de verpakking en die ging meteen retour: tot drie keer toe kreeg ik de verkeerde toegestuurd totdat ik de koop ongedaan maakte. Verzendkosten heb ik niet betaald, maar wel zes weken moeten wachten voordat ik het aankoopbedrag terug op mijn rekening had.
                          Voor mij was het ook de laatste keer dat ik een dergelijk product waar genoeg fysieke winkels van zijn via internet koop.
                          Last edited by Binnenuit; 16 juni 2012, 09:21.

Comment

Ik heb het geluk dat ik niet ver van deze hier woon, edoch , heb al wat gekocht van Thomann en één keer particulier, maar zelf opgehaald
                            dit laatste lijkt mij altijd het veiligste .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Het verbaast me dat iemand een gitaar koopt via postorder of internet, een muziekinstrument is bij uitstek een product wat je in handen gehad moet hebben voor de koop. Iedere gitaar ook van hetzelfde type is uniek en klinkt anders.
                              Laat dat nou net niet datgene zijn dat ze moet doen
                              Ik ben ne muur aan het decoreren met gitaren, en dan wil ik net dat wat op de foto staat. Niet de bespeelbarheid speelt voor mij ne rol, maar het uiterlijk.
                              En ik heb zojuist ne mail gekregen, dat op het ogenblik hij geen gitaar kan leveren volgens de foto, en ik dus men "postgeld" kwijt ben, of ik ze nu neem , of ze terugstuur.

en ik ben zeker dat van de 100 gitaren , er 50 verkocht worden zonder erop gespeelt te hebben. ge koopt ne..... en dan weet ge dat ge die kwaliteit hebt. ne fender, zou ik evenzeer via internet kopen, dan ervoor naar de winkel te gaan. ze gaat niet beter zijn als ik ze test en koop, dan als ik ze bestel en koop.

Comment

Working...
                              X