Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video digitaliseren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Video digitaliseren

Iemand enige ervaring met het omzetten van video op tape naar CD-DVD? Wat heb je er voor nodig?
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Re: Video digitaliseren

Ja, uit ervaring is het enkel goed te doen met kaarten die een hardwarematige mpeg encoder.
    Met usb dongles en andere goedkope kaartjes heb ik slechte ervaringen. Frames skippen , geluid out of sync etc. Het is allemaal realtime, dus een opname van 3uur die niet goed binnengetrokken is kan je opnieuw 3 uur gaan beginnen.

Ik had/heb een Hauppauge kaart (pvr350) met hardware mpeg encoder en daar kon ik perfect VHS mee binnensleuren.
    Als je er meerdere wil omzetten dan kan je misschien zo'n kaart goedkoop 2dehands aankopen, maar kijk of er nog drivers zijn voor je operating system.

Om naar dvd om te zetten zijn genoeg tools te vinden op het net.

Comment

Eenvoudig en naar mijn normen vrij goed.Nodig:videorecorder,dvdrecorder en TV.
      Speel video af op tv,neem op op een dvd-recoder en brandt een dvd.
      Alles wat ik al op pc geprobeerd heb,kom niet aan deze kwaliteit.Kan uiteraard liggen aan pc,videokaart etc.Overwegen waard.

Comment

Eenvoudig en naar mijn normen vrij goed.Nodig:videorecorder,dvdrecorder en TV.
        Speel video af op tv,neem op op een dvd-recoder en brandt een dvd.
        Alles wat ik al op pc geprobeerd heb,kom niet aan deze kwaliteit.Kan uiteraard liggen aan pc,videokaart etc.Overwegen waard.
        +1, niets zo gemakkelijk als dat.

Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          +1, niets zo gemakkelijk als dat.

Ruud
          Ligt er natuurlijk aan wat je wil ... zoals altijd.
          Als je een nest VHS banden hebt, of korte stukjes die je aan elkaar wilt plakken, en die je wil digitaliseren dan moet je dat maar eens op een dvd-recorder doen.

Comment

Een combi-toestel (videospeler en DVD-speler/recorder) is ook een manier.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Een combi-toestel (videospeler en DVD-speler/recorder) is ook een manier.
              Zo heb ik het gedaan , toestel van de Aldi, komt regelmatig terug
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Zoals Luke het zegt:t'is wat je wilt.
                Mijn probleem was:video's eerste kommunie,plechtige,trouw etc.Zijn al gemonteerde video's en meest voorkomend probleem.Kinderen worden groot en dan:heb je nog die video's etc.
                Indien je nog wilt monteren etc.gaat dit niet,of niet al te vlot.
                Maar je PC s'nachts laten renderen,branden etc, en s'morgens zien error dit of dat etc. is ook niet altijd leuk.Vandaar let een beetje op met deze programma's die je video digitaliseren.Vraagt veeeel tijd.
                Kan aan je pc liggen etc.Maar denk niet dat het altijd zonder problemen gaat.

Comment

Het is idd niet simpel als je verschillende stukjes bij elkaar wilt monteren, dat is ook de reden dat ik daar mee gestopt ben op de pc.
                  Destijds (6 jaar geleden ofzo) een nieuwe pc gekocht daarvoor met alles erop en eraan, incl. Pinnacle studio gekocht. Ik dacht van nu gaat het gaan. Verkeerd gedacht dus.
                  Dat ging voor geen meter, errors errors en errors in Pinnacle.
                  3 maanden lang gemaild met Pinnacle maar uiteindelijk geen oplossing voor mijn probleem.
                  Totdat ik mail kreeg met de mededeling dat ik het beste de nieuwe versie kon KOPEN.
                  Niet dus, die heb ik dan maar illegaal gedownload. Daar hebben ze zelf voor gevraagd.
                  Het branden ging goed incl. het verwerken. Maar het bleek dat er na 1 uur bij alle DVD's lipsync optrad.
                  Ik ben er dan ook mee gestopt en heb dus idd via een combi de vhs banden maar gewoon gekopieerd.
                  Uiteindelijk alles van windows weggedaan en Imac gekocht na de zoveelste vastloper.
                  Dat werkt al een stuk beter hoor, mijn mening dan toch, om video beelden te verwerken.
                  Kortom, het is een heel werk waar ik al veel tijd ingestoken heb maar ook veel tijd mee weggegooid heb. Maar ook veel geleerd.

Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik gebruikte 'n Canopus AVDC100.
                    Die was niet goedkoop, maar toen een van de beste.
                    Nooit geen last van out audiosync. Loopt altijd synchroon met Locked Audio Support
                    Bewerken deed ik met Vegas in AVI raw formaat (±13gb/uur).
                    Daarna alles door CCE naar mpeg2.

Comment

Working...
                    X