Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hersteldienst Mac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hersteldienst Mac

denk dat mijn HD van de iMac 24" (early 2008) het begeven heeft ; de laatste week regelmatig freezes en uitzetten moest met de aan/uit knop .
    moest een aantal keren proberen voor terug te starten want kreeg verscheidene keren een knipperend ? met wat geluk kreeg ik de Mac terug aan de gang.......tot vandaag , 20 keer geprobeerd maar enkel het knipperend ?
    zoek dus een hersteldienst in de buurt van Antwerpen(geen Switch) of als er hier handige jongens zijn die een HD kunnen plaatsen .....?
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Verplaatst naar geschikter forumonderdeel......
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: hersteldienst Mac

Ik raad je, op basis van eigen ervaringen, ook af om bij zo'n type winkel te gaan.

Stel je vraag misschien eens op intermactivity . Daar zullen ze je mogelijk beter kunnen helpen.
      ::: Flickr :::

Comment

Ik heb goede ervaringen bij easy-m.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
          denk dat mijn HD van de iMac 24" (early 2008) het begeven heeft ; de laatste week regelmatig freezes en uitzetten moest met de aan/uit knop .
          moest een aantal keren proberen voor terug te starten want kreeg verscheidene keren een knipperend ? met wat geluk kreeg ik de Mac terug aan de gang.......tot vandaag , 20 keer geprobeerd maar enkel het knipperend ?
          zoek dus een hersteldienst in de buurt van Antwerpen(geen Switch) of als er hier handige jongens zijn die een HD kunnen plaatsen .....?

Vrij eenvoudig om dat zelf te doen hoor, en vooral heel goedkoop zo.

Ik ben wel niet uit de buurt van A'pen
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb goede ervaringen bij easy-m.
            Ik ga doorgaans ook naar Easy-m Turnhout.
            Hier vind je de verschillende winkels, helaas niet in Antwerpen:
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik had een kapotte I-mac en heb verscheidene winkels geprobeerd in heel de regio West-Vlaanderen. Enkel de Switch in Oostende heeft me deftig kunnen helpen, zonder dat ik daar klant was. Ik weet natuurlijk niet hoe de reputatie van Switch in Antwerpen is, aangezien die winkel op je zwarte lijst staat.
              Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
              Flickr

Comment

D'er zijn op z'n minst twee, misschien wel drie Switch-winkels in het Antwerpse. Ik weet alleszins van aan de Boerentoren en in het Shoppingcentrum van Wijnegem.

(Nu denk ik dat je voor het vervangen van een harde schijf niet onmiddellijk een Mac-winkel nodig hebt, hoor, maar zelf ken ik niets van hardware , en zal dus voor het minste van dergelijke zaken een Mac-zaak raadplegen)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  D'er zijn op z'n minst twee, misschien wel drie Switch-winkels in het Antwerpse. Ik weet alleszins van aan de Boerentoren en in het Shoppingcentrum van Wijnegem.

(Nu denk ik dat je voor het vervangen van een harde schijf niet onmiddellijk een Mac-winkel nodig hebt, hoor, maar zelf ken ik niets van hardware , en zal dus voor het minste van dergelijke zaken een Mac-zaak raadplegen)
                  Switch winkels genoeg in A'pen maar die zijn zo verschrikkelijk duur dat ik daar zeker niet wil gaan voor een herstelling .
                  begin zelfs te twijfelen als ik niemand vind die het voor mij kan doen een nieuwe Mac aan te schaffen (is van 2008) want als mss 300€ moet neer tellen weet ik niet of dit nog verantwoord is .
                  heb dan nog 2 geheugen bankjes van elk 2G(als nieuw ,heeft er maar 2 maand ingezeten) en een splinter nieuwe muis die ik kan verkopen plus de oude mac voor iemand die zelf een nieuw HD kan plaatsen .
                  ....met deze......als er iemand een bod wil doen ?

Comment

Volgens deze draad moet dat perfect lukken.

Ruud
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                      Switch winkels genoeg in A'pen maar die zijn zo verschrikkelijk duur dat ik daar zeker niet wil gaan voor een herstelling .
                      begin zelfs te twijfelen als ik niemand vind die het voor mij kan doen een nieuwe Mac aan te schaffen (is van 2008) want als mss 300€ moet neer tellen weet ik niet of dit nog verantwoord is .
                      heb dan nog 2 geheugen bankjes van elk 2G(als nieuw ,heeft er maar 2 maand ingezeten) en een splinter nieuwe muis die ik kan verkopen plus de oude mac voor iemand die zelf een nieuw HD kan plaatsen .
                      ....met deze......als er iemand een bod wil doen ?

Het kostte mij 110€ en een 15 minuten werk ... doenbaar toch
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                        Het kostte mij 110€ en een 15 minuten werk ... doenbaar toch
                        enkel het plaatsen of met HD inbegrepen ?
                        welke HD geplaatst en hoeveel GB ?

Comment

Veel mensen vergeten dat de huidige Mac's gebruik maken van Intel hardware, die ook voor Windows worden gebruikt. Mac OS X is niks anders dan een grafische schil over het besturingssysteem free BSD (een broertje van....Linux !!!). De commando's zijn gewoon unix, dus ? Gewoon een standaard SATA schijf in je Mac en het werkt. De vraag is natuurlijk: kan je dan Mac OS X Lion op je Wintel PC installeren ? Ja dat kan: de vraag is natuurlijk of dat legaal is...
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                            ... de vraag is natuurlijk of dat legaal is...
                            Het antwoord is dat dat niet legaal is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Het antwoord is dat dat niet legaal is.
                              Is natuurlijk ironisch bedoeld .
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                              X