Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Film

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Film

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,
    In de versie van VBulletin die we nu nog gebruiken is geen manier voorzien om film te embedden.
    In de nieuwe versie, die we met de nieuwe site introduceren is die mogelijkheid er wel en dus ....
    ;-)
    Wait (nog even) and see ...

Jaja
    Allee Jacques, het gaat toch regenen dit weekend, en je weet dat we ongeduldigaard zijn, dus begin er maar aan! De football trekt toch op niks!
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Allee Jacques, het gaat toch regenen dit weekend, en je weet dat we ongeduldigaard zijn, dus begin er maar aan! De football trekt toch op niks!
      Ik hoop dat de collega's eigen werk zullen presenteren i.p.v. links naar Youtube...
      Het is allemaal goed bedoeld (die links naar) maar ik ben het eigenlijk beu
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Hehe Jochen,

Binnen een maand verhuizen wij van ons landelijk huisje in de fruitstreek naar een penthouse in Hasselt. Weeeeeerrrrrrrk genoeg dus .... En er is al veel voorafgaandelijk werk gepresteerd hoor ...

Jaja

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hallo Theo,

Dat is uiteraard wel de bedoeling.
          Net zoals je hier je eigen foto's presenteert zal het ook moeten gaan om je eigen videocreaties ....

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik hoop dat de collega's eigen werk zullen presenteren i.p.v. links naar Youtube...
          Het is allemaal goed bedoeld (die links naar) maar ik ben het eigenlijk beu
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hallo,
            In de versie van VBulletin die we nu nog gebruiken is geen manier voorzien om film te embedden.
            In de nieuwe versie, die we met de nieuwe site introduceren is die mogelijkheid er wel en dus ....
            ;-)
            Wait (nog even) and see ...

Jaja
            Zoals bij het grootste Duits(talig) fotografie forum dus...

Je hebt daar ook nog geen mogelijkheid om video's te embedden maar er is wel al een aparte rubriek voorzien.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

.....
              Net zoals je hier je eigen foto's presenteert zal het ook moeten gaan om je eigen videocreaties ....
              ben benieuwd naar de aanpassing van de reglementen.
              en heeel veel extra werk voor de MODS.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                ben benieuwd naar de aanpassing van de reglementen.
                en heeel veel extra werk voor de MODS.
                grt,bouk.
                Waarom bouk?
                Film is een aantal foto's (frames) achter elkaar
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Een mooi filmpje maken is niet gemakkelijk.

Vaak heb je iets nodig voor extra stabiliteit en om bewegingen te maken.

Autofocus is manueel.

De ingebouwde microfoon voldoet niet en je moet een extra microfoon aanschaffen voor bijvoorbeeld interviews.

De verschillende fragmenten monteren is niet meer zo moeilijk. Met photoshop Cs6 gaat dit zeer makkelijk en kan je allerlei overgangen/text/afbeeldingen invoegen.

Geen film zonder muziek. Op istockphoto kan je filmmuziek downloaden.

Succes
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Bij de combinatie film + muziek is het vooral erg moeilijk om te voldoen aan de regeltjes van Sabam.
                    Daardoor is het nu bijvoorbeeld al heel moelijk om passende muziek te kiezen bij een digitale reeks, zeker als die voor een publiek vertoond wordt.
                    Daarom moeten de fotoclubs tegenwoordig goed uitkijken wat ze doen als ze digitale reeksen schijnen op een fototentoonstelling.

Op BD zullen daarvoor dan ook specifieke reglementen moeten gemaakt worden, best in samenwerking met iemand die die wetgeving goed kent, om eventuele boetes te voorkomen.
                    Bij optredens zie ik er de laatste jaren altijd filmen met compactjes, die filmpjes mag je ook niet zomaar op het net zetten. Ze kunnen bij Sabam niet alles controleren, maar als er hier fouten worden gemaakt dan zullen ze er vroeg of laat waarschijnlijk toch bij uitkomen...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij de combinatie film + muziek is het vooral erg moeilijk om te voldoen aan de regeltjes van Sabam.
                      Daardoor is het nu bijvoorbeeld al heel moelijk om passende muziek te kiezen bij een digitale reeks, zeker als die voor een publiek vertoond wordt.
                      Daarom moeten de fotoclubs tegenwoordig goed uitkijken wat ze doen als ze digitale reeksen schijnen op een fototentoonstelling.

Op BD zullen daarvoor dan ook specifieke reglementen moeten gemaakt worden, best in samenwerking met iemand die die wetgeving goed kent, om eventuele boetes te voorkomen.
                      Bij optredens zie ik er de laatste jaren altijd filmen met compactjes, die filmpjes mag je ook niet zomaar op het net zetten. Ze kunnen bij Sabam niet alles controleren, maar als er hier fouten worden gemaakt dan zullen ze er vroeg of laat waarschijnlijk toch bij uitkomen...
                      Er is veel muziek beschikbaar die vrij van rechten is.
                      Bij Magix bijv. krijg je "tonnen" muziek.

Film kan je ook voorzien van gesproken commentaar.
                      Het hangt van het type film af maar natuurlijk geluid doet het ook goed.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Er is veel muziek beschikbaar die vrij van rechten is.
                        Bij Magix bijv. krijg je "tonnen" muziek.

Film kan je ook voorzien van gesproken commentaar.
                        Het hangt van het type film af maar natuurlijk geluid doet het ook goed.
                        Er is inderdaad wel muziek die vrij van rechten is, maar wie gaat er hier alle muziek controleren die in de filmpjes gebruikt wordt?
                        Vroeger kon je een digitale reeks maken met de muziek die je zelf wou. Je kon vrij gemakkelijk een reeks samenstellen aan de hand van een bepaalde song. Dat is nu zo goed als onmogelijk.
                        De muziek die ik tegenwoordig hoor bij digitale reeksen is heel wat minder goed dan wat er vroeger werd gebruikt, voordat Sabam met de heel strenge reglementen kwam.
                        Ik begrijp wel dat muzikanten betaald willen worden voor het gebruik van hun werk, maar in Belgie maakt Sabam het zo goed als onmogelijk om die muziek te kunnen gebruiken.

Dat geldt ook voor filmpjes die je zelf in elkaar knutselt.

De moderator van dat forumdeel zal goed moeten uitkijken...

We kunnen deze pagina jammer genoeg niet vinden.

Voor heel wat muziek zal je zelf toestemming moeten vragen aan de auteur(s), en je moet dan ook nog betalen aan Sabam.
                        Last edited by Black B@ndit; 9 juni 2012, 22:04.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Er is inderdaad wel muziek die vrij van rechten is, maar wie gaat er hier alle muziek controleren die in de filmpjes gebruikt wordt?
                          Vroeger kon je een digitale reeks maken met de muziek die je zelf wou. Je kon vrij gemakkelijk een reeks samenstellen aan de hand van een bepaalde song. Dat is nu zo goed als onmogelijk.
                          De muziek die ik tegenwoordig hoor bij digitale reeksen is heel wat minder goed dan wat er vroeger werd gebruikt, voordat Sabam met de heel strenge reglementen kwam.
                          Ik begrijp wel dat muzikanten betaald willen worden voor het gebruik van hun werk, maar in Belgie maakt Sabam het zo goed als onmogelijk om die muziek te kunnen gebruiken.

Dat geldt ook voor filmpjes die je zelf in elkaar knutselt.

De moderator van dat forumdeel zal goed moeten uitkijken...

We kunnen deze pagina jammer genoeg niet vinden.

Voor heel wat muziek zal je zelf toestemming moeten vragen aan de auteur(s), en je moet dan ook nog betalen aan Sabam.
                          Vraag is ook wie verantwoordelijk is.
                          De maker of BD die de publicatie toelaat.
                          Misschien beide?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

mijn gedacht:
                            BD begin er niet aan.
                            voor video gaat men maar naar een videosite.
                            en laat BD maar een Fotosite blijven.
                            Schoenmaker blijf bij je leest.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              BD begin er niet aan.
                              Bouk, je hebt de Vlaamse ziekte overgeërfd.

Dit is nu net het soort sentiment dat ik haat uit de grond van mijn hart zie. Wij schijnen van inertie een nieuwe godsdienst te willen maken. Op alles is wat aan te merken. Niks is goed genoeg. Dus doen we het maar beter niet. Wij vrezen verandering. Alsof je die kan stoppen.

Waar zitten die Vlamingen met een "can do" spirit?

"When you look back on your life, you'll regret the things you didn't do more than the ones you did."

Films met een ongeoorloofde sountrack leveren BD niet meer problemen op als pics van het Atomium.

Mvg,

J.
                              http://www.theafricabug.com

Comment

Bouk, je hebt de Vlaamse ziekte overgeërfd.

Dit is nu net het soort sentiment dat ik haat uit de grond van mijn hart zie. Wij schijnen van inertie een nieuwe godsdienst te willen maken. Op alles is wat aan te merken. Niks is goed genoeg. Dus doen we het maar beter niet. Wij vrezen verandering. Alsof je die kan stoppen.

Waar zitten die Vlamingen met een "can do" spirit?

"When you look back on your life, you'll regret the things you didn't do more than the ones you did."

Films met een ongeoorloofde sountrack leveren BD niet meer problemen op als pics van het Atomium.

Mvg,

J.
                                Allemaal juist Jochen. Toch moet BD uit zijn doppen kijken
                                Stel dat het al fout gaat met het eerste filmpje.
                                Maar ik ben er ook zeker van dat BD bekwaam mensen heeft die weten hoe het moet
                                en hoe het praktisch kan gedaan worden

Misschien heeft bouk een beetje bang
                                Door het extra werk en deze nieuwe optie ZOU het risico op fouten kunnen vergroten.
                                Dus: "Het is nu goed, waarom veranderen".

Misschien best nog even afwachten en zien wat het wordt
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X