Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Film

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Film

Beste,

wat als je niet enkel aan fotografie doet, maar ook graag filmt? En kortfilmen in elkaar knutselt? Kan ik discussies en post hierover ook op dit forum kwijt? Ik zou niet weten waar anders.

HD

Re: Film

Beste HosteDenis,

Ik heb uw vraag verplaatst naar een ander forumonderdeel.
    BelgiumDigital staat vooral bekend als fotografie site.
    ( beginnershoek, waar u dit topic startte, bevindt zich alsook onder de fotohoek, waar het de bedoeling is foto's te tonen, en te laten beoordelen )

Er is hier geen specifieke stek, waar men het heeft over zelf in elkaar geknutselde films.

U kunt hier steeds een discussie over starten in bv. Chit Chat .. al blijft dit een onderwerp waar er volgens mij wel andere fora voor te vinden zijn.

Mvg,
    Mod-!Bart

Comment

Een goede filmcursus begint eerst met een flinke brok fotografie
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Lijkt me wel plezant daar een draadje aan te wijden!

Ikzelf film ook (maar mijn vrouw nog meer, omdat ik al het fototoestel vast heb), en dan vooral tijdens onze eco-reizen.

Persoonlijk vind ik film een beter medium om iets vast te leggen. Ttz; het is nu eenmaal zo dat je tijdens zo'n reizen een aantal situaties hebt waarbij je zegt "dit valt niet op foto vast te leggen".

Maar op film lukt het wél. Als ik even snelsnel nadenk over onze laatste safari;
        - dieren je te voet tegenkomt. Op foot safaris neem ik geen telelenzen mee. Maar die cam van mijn vrouw weegt amper 500gr. Zo hebben we deze keer olifanten, neushoorns en leeuwen benaderd te voet. Op een breedhoek shot geeft dat niks. Maar op film staat het perfect op.
        - alles met geluid. Deze keer twee mannetjes leeuwen gehad, één aan elke kant van het voertuig, die zo luid brulden dat de deuren ratelden. En het geluid van ground hornbills kunnen opnemen. Enz...
        - alles wat beweegt. Bvb twee baby olifanten die met elkaar speelden. Maar ook 's nachts; niet simpel om geslaagde pics te hebben, zeker als het dier beweegt. Op video geen probleem.

Dus het verwondert me enigszins dat er niet meer mensen zijn die met videografie bezig zijn. Er zitten hier nochtans een pak sportfotografen, natuurfotografen, trouwfotografen, enz...

Anyway, om al even vlug onze situatie te schetsen; wij filmen met een Canon digicam, in HD. Beelden verwerken gebeurt in iMovie, afgewerkt resultaat is ook in HD. Van daaruit verkleinde versies voor het web.

Mvg,

J.
        http://www.theafricabug.com

Comment

Spijtig dat dit afzakt naar 2e pagina. Echt niemand met video bezig?

Comment

Ik ben ook wel met video bezig (in het verleden behoorlijk veel zelfs) maar heb geen enkele behoefte om daar op 'fotografie-site' over bezig te zijn.
            "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Wat is het verschil Jochen?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik ben zeker van plan met mijn D800E te gaan filmen bij diverse gelegenheden. Nu HD filmen met zowat elke DSLR mogelijk is, denk ik dat vroeg of laat BD zal moeten volgen en hier ook een specifiek subforum voor moet aanbieden.

Walter
                D850

Comment

ben van plan met 7d ook wel een keer meer hiervoor te gebruiken. nu enkel tijdens familie feestjes (en met interne mic is de audio echt slecht.)
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Wat is het verschil Jochen?
                    Het verschil tussen wat, Theokus?

Comment

Het verschil tussen wat, Theokus?
                      Video en film.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hallo,
                        In de versie van VBulletin die we nu nog gebruiken is geen manier voorzien om film te embedden.
                        In de nieuwe versie, die we met de nieuwe site introduceren is die mogelijkheid er wel en dus ....
                        ;-)
                        Wait (nog even) and see ...

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Hallo,
                          In de versie van VBulletin die we nu nog gebruiken is geen manier voorzien om film te embedden.
                          In de nieuwe versie, die we met de nieuwe site introduceren is die mogelijkheid er wel en dus ....
                          ;-)
                          Wait (nog even) and see ...

Jaja

Walter
                          D850

Comment

Ik kan de TS best volgen ,op het net zijn er verschillende sites die fotografie als gesprekforum aanbieden maar wat betreft video is het bijna niets of je hebt Vimeo maar daar kan ik het forum onderdeel niet direct vinden.En op YouTube zie je mij zeker niet als je de (kwaliteit ) flink hoger wil leggen tenminste .Verder is mijn hobby reeds lang video ,vroeger smalfilm .Nu een 8 tal jaar bezig met hdv en aangesloten bij een club .Maar de laatste fotocamera's hebben allemaal een video functie ,nog niet die kwaliteit van een echte videokamera maar telkens worden zij beter met steeds meer mogelijkheden .
                            Last edited by je-es; 8 juni 2012, 19:25.
                            Zo objectief als mijn objectieven.....
                            bd 616 be MVG Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Video en film.
                              Awel het ene is stilstaand beeld en het andere niet.

Comment

Working...
                              X