Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freezing PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Freezing PC

PC probleem.

Af en toe blokkeert mijn PC voor een paar seconden (3 à 4 sec). Daarna kan ik gewoon weer verder werken. Ik hoef mijn PC niet te herstarten.
    Wanneer mijn PC blokkeert hoor ik dit ook aan het geluid dat uit mijn boxen komt (de lichte zoem houdt op en verschijnt weer wanneer de PC deblokkeert).
    Ik kan mijn muis nog wel bewegen maar niks meer aanklikken of scrollen.

Het lijkt erop dat het eerder gebeurt wanneer mijn PC al een tijdje opstaat (loopt hij warm? Wat loopt er warm?).
    Het geheugen is meestal maar 50% in gebruik.
    HD temperaturen C en D hangen rond +/- 40°.

Verdere gegevens:
    XP Pack 3
    Intel Core i7 CPU 930 @2.80GHz
    3.25 GB RAM

Heeft iemand 1 idee?
    Ik heb al op het internet gezocht maar voorlopig geen bruikbare antwoorden gevonden.

EDIT: Bij een verdere test lijkt alleen Firefox te blokkeren/bevriezen
    Last edited by Nickon; 3 juni 2012, 16:30.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Re: Freezing PC

Ahum... ok blijkbaar voorlopig opgelost door het downloaden en starten van dit programmaatje Firemin

Er lijkt veel memory "te lekken" uit Firefox. Dit programma lijkt dit probleem op te lossen...

Comment

Misschien helpt dit ook:
      Lees hoe u het gebruik van systeembronnen door Firefox reduceert voor een snellere en meer stabiele surfervaring.

Maar ja, ik ben er pas achter gaan zoeken omdat je zelf al had gevonden waar
      het probleem zou kunnen liggen he.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Met dank. Ja, ik heb van dat menu inderdaad al vanalles geprobeerd. Ik zal nog even moeten verder zoek want het lijkt nog maar gedeeltelijk opgelost te zijn (hij heeft het weer)...

Comment

Zet taakbeheer eens open in de processenlijst, en tracht na te gaan welk proces "wegloopt" met de resources. Zorg wel dat alle processen openstaan...

Als het aan firefox ligt, kan je die misschien eens deïnstalleren en voorlopig eens chrome (of wat dan ook) voor een tijdje uittesten...
          Groeten,

Polleke

Comment

Heb ooit identiek dezelfde symptomen gehad. Was een SIMM (of was het DIMM?) die stuk was. Terwijl een geheugentestprogje geen fouten kon ontdekken zorgde een simpele vervanging tot oplossing van het probleem.
            Eens op zoek naar iemand in de buurt die er nog liggen heeft van je type om eens uit te testen vooraleer te gaan kopen?
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
            X