Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD Camera kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HD Camera kopen

Hallo,

Als complete leek zou ik één van de komende weken een HD camera willen kopen. Dit in de eerste plaats voor:
    - filmen van voetbalwedstrijden (zowel overdag als bij kunstlicht)
    - filmen van persconferenties
    - filmen van interviews (met micro)

eventueel in de toekomst ook andere "beeldreportages" (bv. bedrijffilmpjes).

Wat heb ik m.i. nodig:

- HD camera
    - Statief
    - Tas
    - Beeldbewerkingsprogramma voor compilatie

Graag had ik dit binnen het budget van 1.250 EUR gehouden. Ik weet niet of dit realistisch is, maar zou graag jullie tips / aanbevelingen willen zien!

Re: HD Camera kopen

Hier op deze site vind je alles over HD camera's.

Paul

Comment

Bedankt, Helaas weigeren ze daar meestal echt "aankoopadvies" te geven. Dus als hier mensen wat tips zouden hebben...

Comment

Ben geen kenner maar ik vind de beelden die uit een Sony VG20EH komen toch wel oke.
        En naar mijn mening ook een schappelijke prijs voor dit toestel.
        Grt, Amaat
        The fun begins where the road ends
        BD Lidnummer : BD2057BE

Comment

Verplaatst naar geschikter forum . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Sony heeft goede compacte AVCHD camera's.

Kijk ook naar de Canon LEGRIA HF G10.
            Volgens chip.de, een betrouwbare site, is dit een zeer goede camera.

Statief: goed kijken of die geschikt is voor video.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Heb al veel HD camera's gezien (en de teleurstellende beloftes door de fabrikant) en vooral de eindresultaten en nog belangrijker de gebruikers reviews, over eentje spreken ze allemaal met vol lof: http://gopro.com/
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Heb al veel HD camera's gezien (en de teleurstellende beloftes door de fabrikant) en vooral de eindresultaten en nog belangrijker de gebruikers reviews, over eentje spreken ze allemaal met vol lof: http://gopro.com/
                Zo' n filmpje bewijst niets Kirsten.
                Het bewijst wel het talent van de maker van dit filmpje

Met welke camera is deze video gemaakt?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zo' n filmpje bewijst niets Kirsten.
                  Het bewijst wel het talent van de maker van dit filmpje

Met welke camera is deze video gemaakt?
                  http://misterfluo.be/MisterFluo/video.html
                  Theokus, het gaat niet over het filmpje welk getoond word op de website, waar het wel over gaat is over het product nl. de camera.

zal ik jou anders eens een duizendtal links geven die één voor één met een GoPro camera zijn gefilmd?
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Theokus, het gaat niet over het filmpje welk getoond word op de website, waar het wel over gaat is over het product nl. de camera.

zal ik jou anders eens een duizendtal links geven die één voor één met een GoPro camera zijn gefilmd?
                    Haha
                    Je mag er me 10.000 sturen.
                    De man of de vrouw maakt de film
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Haha
                      Je mag er me 10.000 sturen.
                      De man of de vrouw maakt de film
                      en zo kunnen wij nog uren aan één stuk door zeveren, niet?
                      Dus jij beweerd dat iemand met een wegwerpcamera van €5 even goede kwaliteitsfilms aflevert als iemand met eentje die €300 heeft gekost? sterk hoor.. maar soit, zolang jij er maar in gelooft...

Comment

Dus jij beweerd dat iemand met een wegwerpcamera van €5 even goede kwaliteitsfilms aflevert als iemand met eentje die €300 heeft gekost? sterk hoor.. maar soit, zolang jij er maar in gelooft...
                        Die mogelijkheid bestaat !
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Neen ik beweerd dat niet
                          (sorry voor de flauwe grap)

Ik zeg dat toch niet Kirsten
                          En mijn geloof beperkt zich in hetgeen ik zie.
                          Je geeft er een andere wending aan door over geld te spreken.
                          Ik ga wel mee met jouw bewering: er is zeker een verschil tussen die van 5 euro en die van 300 euro.
                          En in feite is 300 euro echt niet veel hoor

Begin april stond ik achter een camera en die stond op een statief van ettelijke duizenden euro's

De camera was een professionele Sony.
                          Wees gerust, ik stond er maar achter he

Dezelfde dag hebben we ook nog met een Canon 550D in HD gefilmd.

Al die opnames zitten nu in één resultaat.
                          Alles werd bewerkt met Final Cut Pro.

Maar we wijken af

Met het budget van TS is die Canon LEGRIA HF G10 mogelijk.
                          En als statief zou ik kiezen voor een Libec > Libec TH-650DV bijv.
                          Er zijn betere en duurdere.
                          Die hebben bijv. een kop die in olie draait of op oliesmering werkt.
                          (eenvoudig uitgelegd he)
                          ================================================== ================
                          Ook opletten met die kleine, handige cam's.
                          Die zijn niet zo handig in gebruik ook al hebben ze stabilisatie.
                          Een statief heb je dus altijd nodig.
                          ================================================== ===============
                          Software voor de PC?
                          CyberLink PowerDirector 10.
                          Werkt op 64 bit en is SNEL in ALLES.
                          Zelfs als leek ben je vlug mee aan de slag.
                          Last edited by theokus; 1 juni 2012, 00:00.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Camera komt op 1050,00 EUR excl. BTW.
                            Software op 65 EUR

Wat dus een 150 EUR overlaat voor een statief. Hiervoor is het wel heel belangrijk dat dit makkelijk "compact" te verplaatsen is. Dat het dus in feite tot iets heel klein kan opgeplooid worden. En uiteraard makkelijk in gebruik. Waar koop je best een statief trouwens?

Comment

.......Heb al veel HD camera's gezien (en de teleurstellende beloftes door de fabrikant) ....
                              dat is dan heeeel dom van de fabrikant)(.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X