Tot nu toe was Metabo mijn merk, maar nu is Hitachi met een nieuw soort borstelloze machines op de markt, 30% beter rendement en de DS18DBL heeft een max. koppel van 67 Nm. Toch niet niets voor een accuboormachine, test lijkt ook overtuigend http://www.youtube.com/watch?v=zsRXT-9tfV0 .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Iemand ervaring met Hitachi batterijboormachines ?
Collapse
X
-
-
Re: Iemand ervaring met Hitachi batterijboormachines ?
... en al je accuschroefboordromen worden werkelijkheidPanasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
And why do we fall, Bruce?
Comment
-
Op het werk gebruiken wij al jaren Hitachi slagschroeverdraaiers, het enige wat daaraan geregeld stuk gaat zijn de accu's (sommige gingen zelfs nog geen jaar mee, ik heb altijd de datum waarop ze in gebruik werden genomen op de accu's gezet).
Ik denk dat de oudste slagschroevendraaier ruim 8 jaar oud is.
Het is dus het oude model van dit type, nog met de nimh-accu's:
De nieuwere met de lithium-ion accu zijn een pak lichter, ik heb nu al een paar jaar zo'n boormachine op het werk. Het is een van de lichtere modellen (heb geen zware nodig voor dat werk), en die werkt ook prima.
Dat zijn dus allemaal nog machientjes met koolborsteltjes, en die hebben we tot nu toe nog niet vervangen.
Het grootste voordeel van de nieuwe borstelloze motors is dus vooral dat ze een hoger rendement halen. Op die manier moet je de accu minder keren laden en gaat die ook weer langer mee.
Bij de nimh-laders wordt de accu altijd heel heet, dat is omdat iedereen graag een supersnelle lader heeft. Maar als ze daar nu eens een schakelaartje op hadden gezet om de accu trager te laden (het is niet altijd nodig om de accu zo snel te laden), dan kon daardoor de levensduur van de accu's flink verlengd worden (dan worden ze niet zo heet).
Maar dat probleem is met lithium-ion accu's ook weer opgelost omdat die niet heet worden tijdens het laden. Het laadrendement van lithium-ion accu's is hoger, en daardoor worden de accu's veel minder warm. En daarbij komt ook nog dat de lader elke cel apart moet controleren in een lihium-ion accupack. Elke cel wordt daardoor dus optimaal geladen. En er zit ook nog een beveiliging in tegen te diep ontladen, daardoor stopt de motor plots als de spanning van de accu te laag wordt (dat moet ook om de lithium-ion accu's te beschermen).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtEn daarbij komt ook nog dat de lader elke cel apart moet controleren in een lihium-ion accupack. Elke cel wordt daardoor dus optimaal geladen. En er zit ook nog een beveiliging in tegen te diep ontladen, daardoor stopt de motor plots als de spanning van de accu te laag wordt (dat moet ook om de lithium-ion accu's te beschermen).
Ook zitten op die borstelloze motorenuitvoering vier vooringestelde max. snelheidsbeperkingen, het max. koppel is voor dat soort machines bijna dubbel zo hoog als een vergelijkbare machine met koolborstels.
Comment
-
-
Ik heb reeds verschillende merken gebruikt en deze meegenomen in een werkkoffer over de hele wereld dus worden deze bakken veel gegooid en misbruikt op luchthavens. De draadloze boormachine zit steeds samen met ander gereedschap.
Een jaar of 5 geleden heb ik eens een Hitachi gehad en dat dus nooit meer voor mij. Na de eerste reis was de schakelaar reeds kapot en op zijn 2de reis was de as afgekraakt van de boorkop bij het inschroeven van houtdraadbouten.
Daarna terug Makita en deze hebben me nog nooit in de steek gelaten hoe erg deze ook gebruikt en misbruikt worden op een "chantier" als er weer eens iemand mijn machine gebruikt die nog nooit powertools in zijn handen heeft gehad.
Comment
-
Die zijn supergoed, werken heel fijn.
We gebruiken deze en andere Hitachi's dagelijks op 't werk.Last edited by japanwings; 21 juni 2012, 06:34.Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700
Comment
-
- 31 december 2015
-
Halo Bandiet
Ik heb een vraagje, en gezien wat jij schrijft, zou jij het antwoord kunnen weten.
Ik heb een Hitachi klopboor accu machine.
Die is ong 2 en 1/2 jaar oud.
Perfest gewerkt tot ik onlangs de lader heb laten vallen met een accu erin.
Niet hoog, maar ja gevallen.
werder gewerkt, maar opeens merk ik, dat de accus snel plat zijn.
Nu als ik de accu insteek, laad die ongeveer dertig seconden op(lichtje pinkt) en dan geef die aan dat accu opgeladen is(lichtje schijnt constant groen).
Waar zou dat aan liggen?
De oplader al opengdaan en niets los of gebroken gezien.
Of zouden dat die accus zijn die het ineens opgegeven hebben?
Kan ik dat testen.
Ik zou dat graag repareren of laten repareren....od de wegverp niet te steunen.
Alvast bedankt voor je antwoordt.
Groetjes Jan
En nog een fijne Oudejaars...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KlusjesJan Bekijk berichtHalo Bandiet
Ik heb een vraagje, en gezien wat jij schrijft, zou jij het antwoord kunnen weten.
Als je twee accu's gebruikt, en ze vertonen op hetzelfde moment hetzelfde mankement, dan vermoed ik dat het aan de lader ligt (dat die stuk is gegaan toen die gevallen is).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Ik heb een Makita en is wreed goed stuff de batterij heeft het nu wel begeven na 7 jaar en heb een nieuwe gekocht wel een namaak en die doet het voorlopig ook goed uitKijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Comment
-
Makita heeft ook borstelloze motors , dat zijn die met BL-motor (Brushless).
Ik heb vorig weekend eentje gaan halen omdat mijn vorige Makita na 9 jaar de geest had gegeven.
Ik heb nog getwijfeld tussen Hitachi (ook beestig goede machines), maar ik heb al verschillende machines van Makita en alle batterijen zijn onderling uitwisselbaar, dus keuze was rap gemaakt. En de prijs van beide ligt ongeveer hetzelfde.
PS Makita heeft momenteel promotie waarbij je gratis een 3de batterij krijgt...Last edited by timdelma; 6 januari 2016, 19:07.Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
Mijn fotoalbums
Comment
Comment