Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is nu het beste

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke is nu het beste

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Meer gebeurt er hier niet, maar er zijn wel spelregels voor alle familieleden die gretig gebruik maken van de hardware.
    1) Er wordt enkel gebruik gemaakt van legale software. Ervaring bij tussenkomsten in de vriendenkring leert me dat de meeste moeilijkheden en paarden en andere ezels via deze weg gretig worden binnen gehaald.
    2) Bij het internetbezoek proberen we ons te beperken tot die sites die eventueel de informatie bevatten die we zoeken. Ook hier is veel te doen. Afhankelijk van je internetaktiviteiten maar dat is voor iedereen zijn eigen ding.
    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en helemaal mee eens.
    grt,bouk.
    Helemaal niet mee eens.
    1) Haal de admin rechten weg en niemand installeert nog illegale software en beestjes maken ook nog bijzonder weinig kans.
    2) Zelfde verhaal, als een bekende site gehackt wordt en jij bezoekt die, dan kan je ook prijs hebben. Haal de admin rechten weg.

In alle gevallen pleit ik, op de tweede plaats, voor een portie gezond verstand, na het updaten van al je software op regelmatige basis.

Daarnaast kan je een beestjes scanner installeren. De gratis versies zijn dan over het algemeen voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Helemaal niet mee eens.
      1) Haal de admin rechten weg en niemand installeert nog illegale software en beestjes maken ook nog bijzonder weinig kans.
      2) Zelfde verhaal, als een bekende site gehackt wordt en jij bezoekt die, dan kan je ook prijs hebben. Haal de admin rechten weg.

In alle gevallen pleit ik, op de tweede plaats, voor een portie gezond verstand, na het updaten van al je software op regelmatige basis.

Daarnaast kan je een beestjes scanner installeren. De gratis versies zijn dan over het algemeen voldoende.
      Ik heb hier helemaal geen nood aan het weghalen van adminrechten. ALs je weet waarmee je bezig bent dan hoeft dat niet.
      Nogmaals, als je leglae software gebruikt en je weet welek sites je wel of niet wil bezoeken kom je rustig je dagen door.
      Hetzelfde liedje voor wat spam betreft. De ene verzuipt erin terwijl een andere ze amper merkt.
      Hier speelt de wijze hoe je iemand mailt een grote rol. ALs ik een hele groep mensen moet aanschrijven gebruik ik daar steeds BBC voor. Dit voorkomt dat er kilometers mailadressen publiek te gooi worden gebracht. Om er maar eentje te noemen.

Trouwens wat adminrechten betreft. Als je software wil installeren heb je die wel nodig en als je dan rommel gebruikt zit je op de blaren.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Trouwens wat adminrechten betreft. Als je software wil installeren heb je die wel nodig en als je dan rommel gebruikt zit je op de blaren.
        Dat is net het punt. Als je de behoefte voelt om elke dag software te installeren ga je vroeg of laat in de problemen komen. Voel je toch die behoefte om te prutsen kan je misschien beter dit eens proberen ...
        http://www.vmware.com/products/vsphe.../overview.html

Ik heb een paar dagen terug Diablo III geïnstalleerd. Het vorig pakketje dat ik heb willen installeren zal waarschijnlijk vorig jaar geweest zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Dat is net het punt. Als je de behoefte voelt om elke dag software te installeren ga je vroeg of laat in de problemen komen. Voel je toch die behoefte om te prutsen kan je misschien beter dit eens proberen ...
          http://www.vmware.com/products/vsphe.../overview.html

Ik heb een paar dagen terug Diablo III geïnstalleerd. Het vorig pakketje dat ik heb willen installeren zal waarschijnlijk vorig jaar geweest zijn.
          Daar zal admin-rechten niets aan veranderen. Thuis ben je zelf baas over je PC en bepaal je zelf je prutsgedrag als je het zo wil noemen. Ik persoonlijk pruts niet met mijn PC. Kan en wil ik mij niet permiteren.
          Of zoals het spreekwoord zegt:
          Schoenmaker blijf bij je leest en weet dat een mes steeds twee snijkanten heeft. het ene soms wat botter dan het andere.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Hetzelfde liedje voor wat spam betreft. De ene verzuipt erin terwijl een andere ze amper merkt.
            Hier speelt de wijze hoe je iemand mailt een grote rol.
            Awel ... ik heb verschillende mailboxen en eentje ervan wordt NOOIT gebruikt, daar staan enkele aliassen op gewoon om ze te reserveren maar nog nooit werd daar een mail mee verstuurd of werden deze adressen doorgegeven aan anderen.
            Laat het nu net deze mailbox zijn waar het meeste spam in zit en waar ikzelf spam van krijg.
            De account is niet eens aangemaakt in mijn Outlook of zo, enkel via het configuratiescherm van de provider ooit eens aangemaakt.
            Dus hoe komen ze er aan?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Awel ... ik heb verschillende mailboxen en eentje ervan wordt NOOIT gebruikt, daar staan enkele aliassen op gewoon om ze te reserveren maar nog nooit werd daar een mail mee verstuurd of werden deze adressen doorgegeven aan anderen.
              Laat het nu net deze mailbox zijn waar het meeste spam in zit en waar ikzelf spam van krijg.
              De account is niet eens aangemaakt in mijn Outlook of zo, enkel via het configuratiescherm van de provider ooit eens aangemaakt.
              Dus hoe komen ze er aan?
              Dat is toch wel het toppunt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Dat is toch wel het toppunt.
                Ik weet het niet...
                Neem bv. Skynet. Daarvan is het hoofd-emailadres iets in de trant van FA123456@skynet.be (2 letters, 6 cijfers). Die spammers sturen gewoon e-mails naar adressen met dat formaat, en je mag gerust zijn dat ze zullen toekomen... Een echte spammer kijkt niet op een e-mailtje minder of meer .

Dat die adressen dus niet gebruikt worden is geen probleem voor dergelijke spam.
                En voor de gebruiker is een andere alias aanmaken dan ook van geen nut...

Hier heb ik de laatste tijd eigenlijk zeer weinig last van spam...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut

je weet welek sites je wel of niet wil bezoeken kom je rustig je dagen door.
                  .
                  Ook dat heb je niet 100% onder controle hoor. Onlangs was de Nederlandse nieuwssite nu.nl besmet wat er voor zorgde dat je tijdens he bezoeken mooi een troyan kreeg.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                  X