Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dan zal je inderdaad een uitheems OS kunnen gebruiken of een Linux-distro die je zelf zoveel mogelijk opbouwt.
Dan weet je in elk geval waar de paarden wel en niet door het hek kunnen.
Maar wat is/zijn nu de belangrijkste vindplaats(en) van die trojans?
Is dat bij de illegale software, cracks en p0rneau?
Die scene kun je dan misschien het best bezoeken met puppy-linux op een usb-stick.
Dan hoop ik voor jou dat die mannen van Kaspersky er de botten van kennen (link)...
Ofwel dat ze er alles van kennen : Apple kent er in elk geval niets van.
ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
zowel als windows
als je toch het best wilt moet je overschakelen op linux
Ja ok maar ja, Linux.
Ben er 1,5 jaar intensief mee bezig geweest.
En ik heb gesukkeld.
Makkelijke zaken in Windows waren dus niet te doen in Ubuntu.
Maar ok, ik kon daar een heel verhaal over kwijt maar dat is nu niet de bedoeling.
Probleem is dat ik er niet alles mee kan doen.
Er zijn wel alternatieven maar ik ben niet bereid om opnieuw gaan te studeren
Ik heb mijn software, voor Windows weliswaar, en die bevalt me uitstekend
Linux (Ubuntu) kende een enorme vooruitgang de laatste jaren, dat wel dus.
Linux doet ook méér met minder, allemaal voordelen en dat snap ik wel.
als je toch het best wilt moet je overschakelen op linux
En dan maar uitzoeken welke linux-distro.
Daarnaast denk ik dat het voor veel mensen te verkiezen is om te werken met Windows, ook al is het een paardestal geworden, dan werken met een Linux-versie.
Hoewel er een aantal Debian-based distro's zijn (Uhuburu etc.) die vriendelijk zijn voor de gemiddelde windowsgebruiker maar waarvan de toegevoegde waarde me ontgaat.
Wat voor Linux varianten zijn nu aan te raden voor de serieuze tester?
- CentOS
- OpenSuse
- Ubuntu
- ....
Heb er indertijd nog mee gespeeld, maar kan niet zeggen dat ik er overtuigd van raakte.
Wat een gedoe indertijd om WiFi (laat staan Bluetooth) werkende te krijgen (spreek van een aantal jaar terug).
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Wat voor Linux varianten zijn nu aan te raden voor de serieuze tester?
- CentOS
- OpenSuse
- Ubuntu
- ....
Heb er indertijd nog mee gespeeld, maar kan niet zeggen dat ik er overtuigd van raakte.
Wat een gedoe indertijd om WiFi (laat staan Bluetooth) werkende te krijgen (spreek van een aantal jaar terug).
Yep of een euh... een PDA?
GSM idem > alleen met een Palm (?) of zoiets zou dat lukken.
Toen he. Ik heb dat NU nog niet geprobeerd.
Zelfde met een mailprogramma als Outlook.
Als je het NIET weet is het een heel gesukkel om adressen en andere info van bijv.
Outlook over te zetten.
Als iemand NU met Ubuntu begint en geen ervaring met Windows heeft is het
verhaal anders
Maar weinigen spreken over Linux of Ubuntu: 't is allemaal Windows.
Op de forums zijn ze ook meer bezig met Linux ed. dan met de programma's.
TS stelt de vraag naar toepassingssoftware en niet naar één of ander OS.
Over OS kan men jaren discuteren en dat is zoals kleuren en dames ... Heel subjectief.
Bon, ter zake
@Theokus
Persoonlijk gebruik ik op alle PC's en laptops hier in huis het volgende
1) Avast als virusbeschermer. Hij checked ook de websites en duidt aan bij een zoekopdracht wat veilig en niet veilig is...
2) Malware. Deze loopt 1 maal per week tijdens vrijdagnacht.
Meer gebeurt er hier niet, maar er zijn wel spelregels voor alle familieleden die gretig gebruik maken van de hardware.
1) Er wordt enkel gebruik gemaakt van legale software. Ervaring bij tussenkomsten in de vriendenkring leert me dat de meeste moeilijkheden en paarden en andere ezels via deze weg gretig worden binnen gehaald.
2) Bij het internetbezoek proberen we ons te beperken tot die sites die eventueel de informatie bevatten die we zoeken. Ook hier is veel te doen. Afhankelijk van je internetaktiviteiten maar dat is voor iedereen zijn eigen ding.
Nu ga ik even hout vast houden.... Op de gehele info-carriere heb ik slechts 1 maal een virus gehad en voor zover ik me meen te herinneren geen trojans, paarden, ezels of andere valse noten, kwabbernoten
Meer gebeurt er hier niet, maar er zijn wel spelregels voor alle familieleden die gretig gebruik maken van de hardware.
1) Er wordt enkel gebruik gemaakt van legale software. Ervaring bij tussenkomsten in de vriendenkring leert me dat de meeste moeilijkheden en paarden en andere ezels via deze weg gretig worden binnen gehaald.
2) Bij het internetbezoek proberen we ons te beperken tot die sites die eventueel de informatie bevatten die we zoeken. Ook hier is veel te doen. Afhankelijk van je internetaktiviteiten maar dat is voor iedereen zijn eigen ding.
TS stelt de vraag naar toepassingssoftware en niet naar één of ander OS.
Over OS kan men jaren discuteren en dat is zoals kleuren en dames ... Heel subjectief.
Bon, ter zake
@Theokus
Persoonlijk gebruik ik op alle PC's en laptops hier in huis het volgende
1) Avast als virusbeschermer. Hij checked ook de websites en duidt aan bij een zoekopdracht wat veilig en niet veilig is...
2) Malware. Deze loopt 1 maal per week tijdens vrijdagnacht.
Nu ga ik even hout vast houden.... Op de gehele info-carriere heb ik slechts 1 maal een virus gehad en voor zover ik me meen te herinneren geen trojans, paarden, ezels of andere valse noten, kwabbernoten
Puntje 1??
Dus de illegale weg is veiliger?
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment