Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deze computer is top?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Deze computer is top?

Maar euh... die computer moet nog samengesteld worden
    Het is daarom dat ik wil vragen:
    - welke is tegenwoordig de betere cpu (van Intel).
    - wat is het betere moederbord (persoonlijk houd ik van Asus en MSI).
    - type en betere merk geheugen is?
    - de betere grafische kaart is? (stil en koel voor zover mogelijk).
    - de betere voeding.
    ================================================== =====================
    In mijn huidige pc heb ik te weinig plaats op het moederbord... en de Nvidia GTX470 wordt te warm.
    Als ik een interface bijsteek (soundkaart ed) dan heb ik veel te veel storingen door
    die GTX470.
    Prijs<>kwaliteit is interessant maar niet altijd de betere (beste) oplossing
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Deze computer is top?

Ik ben momenteel ook aan het rondkijken, en een systeem rond de Intel Core i5 (Ivy bridge) lijkt performant genoeg. Daar een recent socket 1155 moederbord (bv Asus P8H77 reeks met onboard video als je weinig of geen games speelt) en dan 8 of 16GB DDR3 Ram en je bent redelijk goedkoop gesteld met uitstekende prestaties in ruil. Dan nog een SSD van 120GB voor het OS en dan een 2GB HDD voor de data/documenten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik ben momenteel ook aan het rondkijken, en een systeem rond de Intel Core i5 (Ivy bridge) lijkt performant genoeg. Daar een recent socket 1155 moederbord (bv Asus P8H77 reeks met onboard video als je weinig of geen games speelt) en dan 8 of 16GB DDR3 Ram en je bent redelijk goedkoop gesteld met uitstekende prestaties in ruil. Dan nog een SSD van 120GB voor het OS en dan een 2GB HDD voor de data/documenten
      Ok Frank
      't Is niet gemakkelijk tegenwoordig.
      Véél bomen in het bos.
      De pc zou alles moeten aankunnen dus ook een spelletje
      Een SSD heb ik al bijna twee jaar in gebruik.
      Was en is een goede upgrade voor elke pc.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        en dan een 2GB HDD voor de data/documenten
        Succes met zoeken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Succes met zoeken...
          TB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Maar euh... die computer moet nog samengesteld worden
            Het is daarom dat ik wil vragen:
            - welke is tegenwoordig de betere cpu (van Intel).
            - wat is het betere moederbord (persoonlijk houd ik van Asus en MSI).
            - type en betere merk geheugen is?
            - de betere grafische kaart is? (stil en koel voor zover mogelijk).
            - de betere voeding.
            In mijn huidige pc heb ik te weinig plaats op het moederbord... en de Nvidia GTX470 wordt te warm.
            Als ik een interface bijsteek (soundkaart ed) dan heb ik veel te veel storingen door
            die GTX470.
            Prijs<>kwaliteit is interessant maar niet altijd de betere (beste) oplossing
            Dat hangt er een beetje vanaf wat je met dat ding wil doen, en wat je eraan wil uitgeven. Je kan voor alles het duurste en beste kopen : maar dan zal je waarschijnlijk veel te veel hebben uitgegeven.
            Bij intel zit de snelste processor (voor "consumenten"-gebruik) al jaren rond de 1000€, het ding heeft een speciaal moederbord nodig, en zoiets rust je ook niet uit met 8 GB ram...
            Intel heeft onlangs haar 3e generatie i7's uitgebracht, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze fundamenteel sneller zijn dan de vorige.

Als wat minder dan de max. ook mag, kan je bv. hier eens neuzen.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Dat hangt er een beetje vanaf wat je met dat ding wil doen, en wat je eraan wil uitgeven. Je kan voor alles het duurste en beste kopen : maar dan zal je waarschijnlijk veel te veel hebben uitgegeven.
              Bij intel zit de snelste processor (voor "consumenten"-gebruik) al jaren rond de 1000€, het ding heeft een speciaal moederbord nodig, en zoiets rust je ook niet uit met 8 GB ram...
              Intel heeft onlangs haar 3e generatie i7's uitgebracht, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze fundamenteel sneller zijn dan de vorige.

Als wat minder dan de max. ook mag, kan je bv. hier eens neuzen.
              Zie daar een high-end gamesysteem polleke.
              Als die goed voor games is dan kan je de rest met een gerust geweten, ook uitvoeren he.
              Bedoel dus software voor foto- of videobewerking.
              De gewone dingen moeten uitvoerbaar zijn gelijk een fluitje van een cent
              Zie ook dat de prijs niet overdreven is en Tweakers is een goede bron
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Je kan bv. ook eens hier kijken.
                Toen hadden ze wat meer mogelijkheden (en dus wat bredere prijs-verschillen).
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Je kan bv. ook eens hier kijken.
                  Toen hadden ze wat meer mogelijkheden (en dus wat bredere prijs-verschillen).
                  Ok.
                  Het hart en waar alles om draait blijft toch de cpu he polleke.
                  Niet zozeer de grafische kaart (zegt men dus op de site).
                  En van die cpu's tegenwoordig ken ik niks
                  Behalve die extra dure natuurlijk. Bedoel dat daar weinig twijfel mogelijk is.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ok.
                    Het hart en waar alles om draait blijft toch de cpu he polleke.
                    Niet zozeer de grafische kaart (zegt men dus op de site).
                    En van die cpu's tegenwoordig ken ik niks
                    Behalve die extra dure natuurlijk. Bedoel dat daar weinig twijfel mogelijk is.
                    Dat hangt ervan af wat je met het ding doet. Sommige toepassingen drijven ook voor een groot stuk op de grafische kaart, maar ook dan heb je een processor nodig die dat ding kan aansturen. Als het zuiver over de snelheid gaat, is Passmark nog altijd een gemakkelijke vergelijkingsbasis (en de richtprijs staat er meestal ook bij).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Vraagje gewoon uit curieuziteit, Theo: zet jij alles zelf in mekaar of laat je dat door de pc-boer doen ?
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Vraagje gewoon uit curieuziteit, Theo: zet jij alles zelf in mekaar of laat je dat door de pc-boer doen ?
                        Heb ik tot voor kort allemaal zelf gedaan.
                        Ik ben daar graag mee bezig eigenlijk.

Die ik nu heb (zou die 2 jaar oud zijn?) heb ik dat laten doen waar ik de onderdelen gekocht heb. En dat was in de prijs begrepen.
                        Normaal vraagt die 40 euro.
                        Ik heb het laten doen met de garantie in gedachten he.

Verder heb ik nog een reserve-pc. Die heb gisteren nog eens laten bollen voor de updates ed. en voor de updates van Windows XP.
                        Mijn scanner werkt enkel met XP.
                        (Snapscan e50 > oeroud maar goed)

Daar zit ook een schijf in met Windows 8. Ik wissel van besturing door wat kabels te
                        verwisselen.
                        Zo heb ik ook nog een schijf met de laatste versie van Ubuntu.
                        Zo'n schijven zijn snel geplaatst he Marc.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Zonder hier een discussie te willen starten....
                          Theo, waarom ga je niet eens, onbevooroordeeld, kijk naar een Mac?
                          Uiteindelijk kost het niets, en je zou verbaasd kunnen staan over de kwaliteit oa.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik heb momenteel hier als thuisserver:

- Intel i7-3960x (Hexacore)
                            - Asus Sabertooth X79
                            - Antec P280 case
                            - 40GB Corsair DDR3 RAM 1866MHz (kit van 32GB en kit van 8GB)
                            - 2 x Intel 160GB in RAID 0 voor OS & Apps
                            - 4 x 1TB HD in RAID 10
                            - 1 x Asus ENGTX 560 ti GPU
                            - Windows 2008 R2

Er dient nog een extra netwerk kaart bij te komen (wat dat betreft had ik beter een dual Nic mobo genomen).

En ik twijfel of ik mijn huidige werk pc ga ombouwen tot storage server of een extra RAID kaart ga stoppen in mijn server voor de data (de 4 x 1TB is vooral voor VM).

De hexacore en de karrevracht geheugen zijn dus vooral bestemd om te virtualiseren, net zoals de RAID 10 config, de rest is spielerei

Ik kan niet zeggen dat het traag gaat
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Theokus,
                              Hardware.info is uw beste bron .. veel leeswerk maar het staat er allemaal ...

De Ivy-bridge processoren schijnen maar marginaal sneller dan de Sandy-bridge dus daar valt eea af te wegen .. Meestal is ook een mobo met bvb een Z68 chipset voldoende voor de gewone consument, men kan zelfs uitwijken naar een P67 of H67 chipset maar voor weinig meer heb je een Z68. Een nieuw type mobo met een Z77 chipset is leuk maar misschien overkill als je de speciale toeters en bellen van de Z77 niet nodig hebt.
                              etc .. etc ... (zoals quad channel memory ..)

Comment

Working...
                              X