Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wiskunde oefening
Collapse
X
-
-
Re: Wiskunde oefening
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDan heb je 6,28 meter méér afgelegd, het verbruik zal wel verwaarloosbaar zijn, een boeing 747 heeft ongeveer 180.000 liter brandsof nodig over een afstand van een kleine 10.000 Km.
De tankinhoud is 199.158 liter, en ik de praktijk wordt 198.000 liter kerosine opgeslagen voor een vlucht Londen-Kaapstad.
2 pi R is de formule.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk berichtInderdaad. Velen denken dan direct aan km's ....
2 pi R is de formule.
Zo voel je ook eens hoe groot je kansen zijn op de grote winst.
Gewoon al omdat ik weet dat ik speel tegen de kansberekening doe ik in principe nooit mee met kansspelen (tenzij ik kan zeuren)
Nog zo een : op tafel staan drie omgekeerde koppen, onder een ervan zit 100 € en ik weet dewelke. OK, jij mag op een kop een kruis zetten en die gaan we straks omdraaien, als het biljet eronder zit is het voor jou. Mooi van mij, maar nu nog mooier : ik neem een van de lege koppen weg, op tafel staan er nu nog twee.
En nog mooier : ik bied je aan om nog van gedacht te veranderen. Nu de vraag, om je winstkansen maximaal te houden : ga je van gedacht veranderen of niet of doet het er niet toe ?
Maar voor het vliegtuig is dit idd 2pi meter, dus 6,28 m, zelfs geen rekenmachine voor nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtDie met de koppen ken ik. Ik laat het even aan anderen.
Een andere vraag:
Je zit met 50 man op een feestje. Wat is de kans dat er 2 op dezelfde dag verjaren?
Durf je daar een fles champagne op verwedden?
Om een of andere reden denkt iedereen dat dit gelijk staat met : wat is de kans dat er hier 2 personen jarig zijn op 9 september. Dan ga ik niet wedden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtNog zo een : op tafel staan drie omgekeerde koppen, onder een ervan zit 100 € en ik weet dewelke. OK, jij mag op een kop een kruis zetten en die gaan we straks omdraaien, als het biljet eronder zit is het voor jou. Mooi van mij, maar nu nog mooier : ik neem een van de lege koppen weg, op tafel staan er nu nog twee.
En nog mooier : ik bied je aan om nog van gedacht te veranderen. Nu de vraag, om je winstkansen maximaal te houden : ga je van gedacht veranderen of niet of doet het er niet toe ?De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtJe zit met 50 man op een feestje. Wat is de kans dat er 2 op dezelfde dag verjaren?
Durf je daar een fles champagne op verwedden?De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Comment
-
we hadden een buurtfeest, er waren 63 mensen aanwezig.
niemand dezelfde datum geboren.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtwe hadden een buurtfeest, er waren 63 mensen aanwezig.
niemand dezelfde datum geboren.
grt,bouk.
Dit is dus wel sterk hoor, ik dacht dat de 50% kans ergens rond een populatie van 24 personen ligt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk berichtbijna 100% kans dat er twee mensen op dezelfde dag verjaren (champagne mag verstuurd worden naar... )
WalterD850
Comment
-
Hier staat een uitleg in mensentaal ...
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/15599
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk berichtMoet dat niet zijn gemiddeld één kans op 7,3 ? Of 13,7 % kans?
Walter
Het is idd geweldig contra-intuïtief.
Maar er zijn dingen die nog veel erger zijn, waarbij je echt alles wat je kent en waaraan je gewend bent moet opzij zetten en je houden bij feiten en formules. Rekenen in hogere dimensies vb, of quantummechanica.
Richard P. Feynman, minder gekend maar toch een van de top 5 geniën van de vorige eeuw
zei hierover ooit : "wie zegt dat hij de quantumfysica begrijpt, begrijpt de quantumfysica niet".
Comment
Comment