Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke laptop

Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
    Is er hier een aanrader? Hij moet dienen voor schoolwerk. Ik wil er ook foto's op kunnen bewerken enzo. Ik heb nu een mini waar ik niet eens foto's op kan bekijken...

MVG, Charlotte

Re: welke laptop

Aanraders ? Laptops zijn allemaal redelijk gelijklopend (in hetzelfde prijssegment). Het hangt er een beetje vanaf wat je wil natuurlijk. Je hebt er van 350 €, ook van 3000€ (en meer) : met de info die je geeft is het wat lastig om zelfs die keuze te maken.
    Last edited by Franciskine; 28 mei 2012, 14:52.
    Groeten,

Polleke

Comment

Om ineens al een duidelijk standpunt in te nemen misschien direct vermelden of je voor een windows laptop gaat of voor een mac?
      Als je daar al een keuze in gemaakt hebt kan je vermoedelijk al heel wat toekomstige discussies in dit topic vermijden . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

En wil je foto's gaan bewerken met een progje als Irfan View of Picasa (gratis) of de topper Photshop (ettelijke honderden euro's).

Om Photoshop deftig te gaan gebruiken is een serieus machientje nodig, voor die andere is eigenlijk de goedkoopste zwaar genoeg. Voor foto's zou ik toch aan een 17" scherm denken, tenminste als die laptop niet constant verhuist.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Om ineens al een duidelijk standpunt in te nemen misschien direct vermelden of je voor een windows laptop gaat of voor een mac?
          Als je daar al een keuze in gemaakt hebt kan je vermoedelijk al heel wat toekomstige discussies in dit topic vermijden . . .
          Daar zit mijn dilemma... Ik ga volgend jaar verder studeren. En daar hangt het ook vanaf. Ik twijfel nog tussen enkele richtingen, richtingen waar veel grafische dingen inkomen, en richtingen waar je gewoon word op moet kunnen hebben. Ik heb altijd een gewone windows laptop gehad, dus ik ken het programma Word, Excel, ... allemaal goed. Denk dat dit op een mac niet staat he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
            Daar zit mijn dilemma... Ik ga volgend jaar verder studeren. En daar hangt het ook vanaf. Ik twijfel nog tussen enkele richtingen, richtingen waar veel grafische dingen inkomen, en richtingen waar je gewoon word op moet kunnen hebben. Ik heb altijd een gewone windows laptop gehad, dus ik ken het programma Word, Excel, ... allemaal goed. Denk dat dit op een mac niet staat he?
            De tijd dat je een Mac moest hebben voor grafisch werk is al lang gepasseerd, da's nog iets uit de oertijd , aan de andere kant, voor zover ik weet bestaan er Mac versies van Word en Excel . . . je kan dus nog steeds beide richtingen uit . . . als je windows gewoon bent, probeer dan eerst eens bij een kennis die een Mac heeft of het systeem iets voor jou is, 't is wel even wennen en totaal anders denken met een Mac maar eens je het gewoon bent geen enkel probleem meer natuurlijk.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik heb voor mijn vrouw een Acer gekocht van het type 7750G een 17 inch scherm met een i7 processor voor €799 daar kan je nog even mee voort.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Vorige zaterdag bij den Aldi:

17,3"
                i3-2350M
                8GB RAM
                500GB HD
                USB3....

Ik denk niet dat je een betere vindt voor die prijs.

Meestal zijn die niet meteen uitverkocht.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

De tijd dat je een Mac moest hebben voor grafisch werk is al lang gepasseerd, da's nog iets uit de oertijd , aan de andere kant, voor zover ik weet bestaan er Mac versies van Word en Excel . . . je kan dus nog steeds beide richtingen uit . . . als je windows gewoon bent, probeer dan eerst eens bij een kennis die een Mac heeft of het systeem iets voor jou is, 't is wel even wennen en totaal anders denken met een Mac maar eens je het gewoon bent geen enkel probleem meer natuurlijk.

wat is dan nog het voordeel van een Mac? (tot zover mijn kennis). Dacht dat het juist makkelijker was om met een mac grafische dingen te doen. Ik moet nu ook programmeren in school. maar hopelijk ben ik daar binnen een maand vanaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
                    wat is dan nog het voordeel van een Mac? (tot zover mijn kennis). Dacht dat het juist makkelijker was om met een mac grafische dingen te doen. Ik moet nu ook programmeren in school. maar hopelijk ben ik daar binnen een maand vanaf.
                    In een windows gebruiker z'n ogen . . . geen, in een Mac gebruiker z'n ogen . . . héél veel . . . ( Voor Mac gebruikers geldt het volgende : Once you go Mac, you never go back ) Ik ben blijkbaar een uitzondering op de regel, ik kon het systeem niet gewoon worden . . . maar dat is iets wat ieder voor zichzelf moet uitmaken . . .
                    Wel zit er een groot verschil in prijs, een windows pc met dezelfde specificaties als een Mac, is een heel stuk goedkoper . . . design kost geld en de Mac's hebben een superieure bouwkwaliteit. Ook houdt een Mac beter zijn waarde voor eventuele naverkoop maar of dit een argument is om voor Apple te kiezen moet je voor jezelf uitmaken.

Ik heb onlangs voor deze gekozen, 999€, maar dan heb je ook wel wat : http://www.vandenborre.be/laptop/asus-k95vm-yz007v-be

Scherm 18.4 inch
                    Ram geheugen 12288 DDR3
                    Harde schijf 1024 Gb
                    Processor Intel Core i7-3610QM
                    Last edited by Franciskine; 28 mei 2012, 14:31.

Comment

Ik heb onlangs voor deze gekozen, 999€, maar dan heb je ook wel wat : http://www.vandenborre.be/laptop/asus-k95vm-yz007v-be

Scherm 18.4 inch
                      Ram geheugen 12288 DDR3
                      Harde schijf 1024 Gb
                      Processor Intel Core i7-3610QM
                      3.1 kg en ze noemen dat draagbaar, of sterker nog laptop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        3.1 kg en ze noemen dat draagbaar, of sterker nog laptop.
                        Dit is een desktopvervanger voor mij . . . Dichtklappen en de kast in . . . en dan zwijg ik nog over de HP Dragon laptop met z'n 20" scherm die ik nog steeds als reserve opgeborgen staan heb . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus
                          Ik heb voor mijn vrouw een Acer gekocht van het type 7750G een 17 inch scherm met een i7 processor voor €799 daar kan je nog even mee voort.
                          Hallo,

Die draait hier ook tot volle tevredenheid en met 8g ram ...

Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
                          X