Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste oortjes voor iphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: beste oortjes voor iphone

    Even terzijde: ik vind het raar waarom mensen nog steeds voor "oortjes" kiezen terwijl er nu degelijke draadloze oplossingen bestaan.
    Enne ... ik kan natuurlijk fout zijn ( wellicht is dat ook zo ) maareuh.... is er nu ZO VEEL VERSCHIL in de kwaliteit van oortjes ????

    Akkoord, mijn BT hoofdtelefoon kost bijna 300 euro, maar kijk eens naar de prijzen van die erwten die je in je oren dient te stoppen:

    Sennheiser: 65 euro

    Bose: 129 euro

    Bowers & Wilkins : 129 euro

    Allez, en het zijn toch "maar" oortjes, niet ?

    Het enige voordeel dat ik aan oortjes zie, is dat je het geheel makkelijk kan "opfrommelen" en in je zak steken....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Re: beste oortjes voor iphone

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Even terzijde: ik vind het raar waarom mensen nog steeds voor "oortjes" kiezen terwijl er nu degelijke draadloze oplossingen bestaan.
      Enne ... ik kan natuurlijk fout zijn ( wellicht is dat ook zo ) maareuh.... is er nu ZO VEEL VERSCHIL in de kwaliteit van oortjes ????

      Akkoord, mijn BT hoofdtelefoon kost bijna 300 euro, maar kijk eens naar de prijzen van die erwten die je in je oren dient te stoppen:

      Sennheiser: 65 euro

      Bose: 129 euro

      Bowers & Wilkins : 129 euro

      Allez, en het zijn toch "maar" oortjes, niet ?

      Het enige voordeel dat ik aan oortjes zie, is dat je het geheel makkelijk kan "opfrommelen" en in je zak steken....
      Wat is het verschil tussen een sennheiser 650 en 800, behalve 650 € verschil ?
      In die oortjes is dat net hetzelfde. Maar ik prefereer toch ook mijn HD 580 boven gelijk welk oortje : alleen werkt zo'n ding niet in gelijk welk MP3 spelertje...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: beste oortjes voor iphone

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Wat is het verschil tussen een sennheiser 650 en 800, behalve 650 € verschil ?
        In die oortjes is dat net hetzelfde. Maar ik prefereer toch ook mijn HD 580 boven gelijk welk oortje : alleen werkt zo'n ding niet in gelijk welk MP3 spelertje...
        650 euro VERSCHIL ???

        Is dat een gouden versie of zo ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: beste oortjes voor iphone

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          650 euro VERSCHIL ???

          Is dat een gouden versie of zo ?
          De aanbevolen verkoopprijs van een HD 800 is 1000€. Als je het ding ooit eens gehoord hebt, dan weet je waarom... Uiteraard bestaat er nog beter en duurder .
          1000 € is in high end audio normen een lachertje. Daar koop je 1/5 van een versterker voor... (als je ermee al toegeraakt). En dan zouden luidsprekers het duurst moeten zijn.

          Ik heb zelf eenvoudige oortjes van Sennheiser (CX 300II), maar eigenlijk vind ik die dingen niet comfortabel. Een kleine beweging van het oortje heeft nogal wat invloed op de klankkwaliteit (ondanks dat er 3 verschillende afmetingen van het "omhulsel" bijzitten). En vergeleken met mijn HD 580 zijn ze redelijk zwak (maar wel beter dan de oortjes die oorspronkelijk bij mijn MP3 speler zaten).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #20
            Re: beste oortjes voor iphone

            Yep, ik ben het gaan opzoeken.
            Dure foons.

            Goh, ik vind heel dat high end audio gedoe wat overdreven, maar kom, het is een hobby zoals een andere hé...

            Trouwens, bij het ouder worden gaat een mens zijn gehoor toch flink wat achteruit, dus wellicht ga je dan een heel stuk van het spectrum niet meer kunnen horen.

            En inzake oortjes kan ik je perfect volgen: die dingen zitten totaal niet gemakkelijk.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: beste oortjes voor iphone

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Goh, ik vind heel dat high end audio gedoe wat overdreven, maar kom, het is een hobby zoals een andere hé...
              Ik denk dat de audiofielen dat ook zeggen als zij weten hoe wij met afbeeldingen omgaan.
              En dat mag, ieder z'n meug.
              Naar aanleiding van dit topic ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar hoe de dure (400 a 500 euro) oordopjes klinken.
              En of deze oordopjes tot hen recht komen bij een eenvoudige mp3-speler of iPhone.

              Comment


              • #22
                Re: beste oortjes voor iphone

                Dat high end gedoe is zeker overdreven. Het prijsverschil voor het laatste beetje kwaliteitsverbetering is gigantisch. En als ze over hun kabels beginnen... .
                Maar eigenlijk is die HD 800 in die termen zelfs "betaalbaar" te noemen. Ik heb het ding ooit op mijn hoofd gehad, en je zou beginnen twijfelen... In hoofdtelefoons zijn enorme verschillen. En tests van Test Aankoop bv. mag je met een enorme korrel zou nemen...
                De enige goeie manier om te testen is luisteren. Mijn oortjes heb ik wel langs het internet gekocht, na wat reviews te hebben gelezen. Maar die dingen waren toch goedkoop, en zoveel gebruik ik ze niet. Mijn 580 daarentegen...

                PS : mijn stereo is (denk ik) 18 jaar oud, en heeft in totaal minder dan 2000 € gekost (dus die zou ik geen high end noemen) : daar komt evengoed nog altijd klank uit, en nog altijd geen enkel stuk vervangen of stuk gehad...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #23
                  Re: beste oortjes voor iphone

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Ik denk dat de audiofielen dat ook zeggen als zij weten hoe wij met afbeeldingen omgaan.
                  En dat mag, ieder z'n meug.
                  Naar aanleiding van dit topic ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar hoe de dure (400 a 500 euro) oordopjes klinken.
                  En of deze oordopjes tot hen recht komen bij een eenvoudige mp3-speler of iPhone.
                  De kwaliteit van MP3 is volgens mij toch al geen high-end audio, dus is het imho nogal overbodig om er absurd dure dingen aan te hangen.

                  Inzake BT was er niet zoveel keuze, vandaar dat ik de Sennheiser heb gekocht.
                  Last edited by Alfa Centauri; 23 mei 2012, 19:05.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: beste oortjes voor iphone

                    Maar met een eenvoudige mp3-speler kun je toch ook flac-files afspelen?
                    Ik kan het toch niet voor de gelegenheid flac-file-speler noemen?
                    Of is flac ook niet hoogwaardig genoeg?
                    Maar los daarvan, zou bijvoorbeeld deze tot zijn recht komen op een gewone mp-3-speler, iPod of iPhone?

                    Comment

                    Working...
                    X