Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

restauratie oude aut regio Oostkamp (west vl)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• restauratie oude aut regio Oostkamp (west vl)

Wie kent wie die werkt aan oude auto's ?

Lassen, roest weg doen, plamuren, herspuiten, chroompjes weer erop, ...

Het is geen kostbaar stuk,bedoeling is om toch weer een vijftal-jaar toonbaar te zijn.

Er zijn vooral zwakke plakken aan de onderkant (wielkasten), verder overal wat verdeeld; gedeeltelijk spuiten is niet wensenlijk. Dak is zwarte vinyl, niet mee te schilderen.

Wie weet zijn er studenten carrosserie / gepensioneerde carrossiers / of mensen met veel tijd.

Steeds welkom voor meer vragen of om de wagen eens te zien.

Liefst regio Tielt-Oostkamp-Wingene-Ruiselede-Lichtervelde.

Alvast dank !
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: restauratie oude aut regio Oostkamp (west vl)

misschien eens bij een vakschool gaan horen, volgend schooljaar?
    ik bedoel niet om er les te volgen, maar om de auto te laten herstellen door de studenten.
    onder leiding van een leerkracht natuurlijk.

Comment

ik ken iemand die daar een mercedes 307 binnengebracht heeft die ze daar volledig op gelapt hebben en dat was schoon gedaan moet ik zeggen maar na twee jaar was hij zo rot als ******, reden het metaal blijft er te lang bloot staan en overal waar je pakt roest hij.
      Je moet zoiets als je het in stukken doet direct behandelen zodat dat stuk niet meer roest.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Restaureer hem zelf. Veel vragen aan mensen met ervaring, op forums, websites... Ik ben mijn Ford Granada ook zelf aan het restaureren terwijl ik er geen ervaring mee had. Ik heb al een paar dingen opnieuw moeten doen omdat het na enkele weken terug aan het roesten was, maar zo leer je het wel.

Comment

Mijn Honda Civic uit 1980 mocht ik na 4 jaar al beginnen restaureren
          Wat voor wagen is het, want aan sommige maak ik mijn handen niet vuil, voor sommigen worden compleet nieuwe onderstellen nog gemaakt, gegalvaniseerd zelfs (zoals voor een 2pK). Neem eens contact met een verzamelaarsclub van dit soort auto's. Voor een Volvo Amazon vb zijn er nog nieuwe stukken te krijgen vanaf de vroege middeleeuwen.
          De ene auto is de andere niet, bij bepaalde modellen zitten de voorvleugels geschroefd en kan je gewoon andere kopen en die laten spuiten, zelfde voor deuren, kofferdeksel, motorkap. Als de roest onder de deuren of in de wielkasten zit wordt het al moeilijker, dan moet er gelast worden en dan is een halfautomaat echt bruikbaar.
          Hoewel ik nog carrosserielaswerk heb gedaan met een inverter. Maar dat ga je als beginner niet doen, je brandt meer gaten dan dat je er toelast. Hou altijd een compagnon met een voldoende grote brandblusser bij hand in dat geval.
          No joking !

Comment

Working...
          X