Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede bandschuurmachine gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede bandschuurmachine gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Dak is met betonnen dakpannen, Mullie.
    Alfa, ik bedoel niet het dak, maar daar waar het dak op de wand komt te liggen.

Maar schuur ze ...Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Facom, ja dat is wel goed maar noemt me meteen een resem merken waar ik nog nooit had van gehoord : ik herinner me nog Saltus en Stahlwille (die tweede kende ik omwille van de prijs-)
      Dan ben ik een gelukkig bezitter van twee series Stahlwille sleutels Paul, ik heb de ganse serie ringsteeksleutels van 6 tot 32mm opgaande per mm, Type "open box" en de gans serie ringsleutels Stahlwille stabil ook opgaande van 6 tot 32mm per mm, topmateriaal, dat volgens mij naast SNAP-ON mag staan, licht en oerdegelijk, met levenslange garantie.
      Last edited by Guest42; 16 mei 2012, 07:11.

Comment

Bedankt voor de toffe reacties - ik ben geen pro, zelfs geen liefhebber, eerder een "-vent, wanneer gaat ge er nu eens aan beginnen-type"

Maar ik heb graag goed gerief.

Het moet dienen voor een vrij groot tuinhuis dat - ja, raar maar waar - gevernist is.
        Prachtig effect, maar qua onderhoud redelijk wat werk, zeker de zon-zijde.

Het is hoogglans bootvernis, dus die kan wel tegen wat UV, maar om de x aantal jaar dient de klus toch eens geklaard te worden.

Een vlakschuurmachine werkt mij te traag, een bandschuurmachine daarentegen is meestal heel wat zwaarder om verticaal te werken.

Dat is dus de eerste vereiste: niet overdreven zwaar.
        Maw om het verwijderen van de laklaag?
        Waarom ga je dan niet voor een lakfrees?

http://www.metabo.be/Aktueel.7915+M555910f1a1b.0.html
        Geen chemische producten nodig en sneller dan een schuurmachine.
        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
          Maw om het verwijderen van de laklaag?
          Waarom ga je dan niet voor een lakfrees?

http://www.metabo.be/Aktueel.7915+M555910f1a1b.0.html
          Geen chemische producten nodig en sneller dan een schuurmachine.
          Zou dat de nerf van het hout niet beschadigen ?

Er zit een TRANSPARANTE vernis op; dus je ziet de natuurlijke nerf van het hout nog.
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Zou dat de nerf van het hout niet beschadigen ?

Er zit een TRANSPARANTE vernis op; dus je ziet de natuurlijke nerf van het hout nog.
            Ik heb ze nog niet gebruikt. Ergens tegen het einde vd maand ga ik ze normaal gezien aanschaffen.
            Volgens specificaties heb je een traploze wijziging van de materiaalafname:van 0 tot 0,3 mm. Dit zegt natuurlijk niets van het resultaat op het hout zelf.
            Als ik in het filmpje naar de trap kijk die ze ermee behandelen heb ik toch de indruk dat de nerf intact blijft.
            Het is ook een relatief nieuw product waardoor er nog niet echt veel waarderingen oid te vinden zijn.

Voor mij is de nerf geen punt, maar ik wil gerust wel wat verder info voor je zoeken hieromtrent.
            En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Coolblue is een goei firma, heb ik ook al een paar dingen aan gekocht (fotografie materiaal dan nog )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Coolblue is een goei firma, heb ik ook al een paar dingen aan gekocht (fotografie materiaal dan nog )
                Ha, zijn er camera's waar ge ook mee kunt schuren ? ? ?
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ha, zijn er camera's waar ge ook mee kunt schuren ? ? ?
                  Ook hier geen klagen van Coolblue, telefoons etc besteld maar gereedschap zou ik nu eens nooit bestellen bij Coolblue. Ik krijg sowieso veel mooiere prijzen als wat hun aanbieden maar voor gereedschap koop ik deze liever in een speciaalzaak waar er bij een defect ik ze na enkele dagen terug heb (3 speciaalzaken op enkele 100'den meters of een paar kilometers van mij vandaan )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Dan ben ik een gelukkig bezitter van twee series Stahlwille sleutels Paul, ik heb de ganse serie ringsteeksleutels van 6 tot 32mm opgaande per mm, Type "open box" en de gans serie ringsleutels Stahlwille stabil ook opgaande van 6 tot 32mm per mm, topmateriaal, dat volgens mij naast SNAP-ON mag staan, licht en oerdegelijk, met levenslange garantie.
                    Even of topic: Stahlwille had ik niet graag, toch niet die met holle schachten want daar gaan uw handen van zeer doen.
                    Ik had liever Facom of Hazet die hebben ronde schachten en houden veel prettiger vast zonder dat je handen zeer gaan doen.

Ik vraag me ook af hoe je met een bandschuurmachien in de hoekjes gaat komen al zal je daar misschien al iets anders voor hebben.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Ik vraag me ook af hoe je met een bandschuurmachien in de hoekjes gaat komen al zal je daar misschien al iets anders voor hebben.
                      Vroeg ik mij ook af. En een lange periode met een bandschuurmachine tegen een vertikale wand werken gaat jou laten kennismaken met spieren waarvan je geen weet had dat je ze had. De pijn zal ze wel markeren!
                      Volgens mijn ervaring moet je zulk een machine laten werken en er voor zorgen dat de machine niet met jou werkt. Dat kan enkel als de machine horizontaal wordt gebruikt.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Schuurpapier en vernis gaan zelden goed samen. Waarschijnlijk plakt je schuurpapier binnen de kortste keren vol, en vormt het een stevige koek.
                        Ikzelf zou eerst kijken voor een afbijtmiddel of dergelijke, en daarna met een excentrische de puntjes op de i zetten.
                        Een machine hoeft trouwens niet altijd lastig te gebruiken zijn. Ik heb een vlakschuurmachine waarmee ik onder andere afwerkingen van plafonds mee schuur (gyproc pleisteren, ...). In het schuurpapier en de zool zitten gaten, waardoor het stof via de aangesloten stofzuiger wordt weggezogen. Awel, ik kan mijn machine loslaten, en ie blijft hangen aan het plafond door de zuigkracht van de stofzuiger. Mega handig
                        Mijn gereedschap is van festool trouwens. Ik vind het jammer dat ze geen wijder gamma hebben, zoals boorhamers en zo, want anders kocht ik ook daar.

Oh ja, voor de die hards: vroeger op school moesten wij met een schraapstaal leren werken. Google daar maar es op. (kan nuttig zijn voor je hoeken trouwens)
                        [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                        [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                          Oh ja, voor de die hards: vroeger op school moesten wij met een schraapstaal leren werken. Google daar maar es op. (kan nuttig zijn voor je hoeken trouwens)
                          Inderdaad, maar wat ook zeer goed werkt, is een stuk glas breken, en schrapen met een stuk glas, best handschoenen dragen natuurlijk, kost niets, en werkt prima, probeer maar eens

Comment

Working...
                          X