Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIepvries artikelen zonder vriezer meenemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DIepvries artikelen zonder vriezer meenemen

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Voor mij is een groot deel van de leute van op vakantie gaan het proeven van de lokale gastronomie. Zelf etenswaren meenemen is voor mij dus geen optie... Elke streek heeft zijn specialiteiten en in mijn ogen moet je die dan ook geproefd hebben.
    Soms valt het mee, soms ook tegen .
    Hier van hetzelfde, de culinaire gewoontes bepalen voor ons een heel stuk van het slagen van een reis.

Bijzonder daar TS naar Zuid Frankrijk op reis gaat, wij reizen gemiddeld toch ook twee maal per jaar naar Frankrijk, tegenwoordig meestal op Chambres d'hotes met tables d'hotes, maar vroeger, toen de kinderen nog meegingen, huurden wij wat, en wij hadden er alvast geen klagen van wat er te koop was aan vers vlees, integendeel, persoonlijk vond ik het vlees er meestal beter dan hier.

De beste ervaringen qua eten en zeker vlees en vis, waren voor ons Zuid-Afrika, nooit ergens beter eten gekregen dan daar, en daarenboven ook nog goedkoop. mmmmm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Hier van hetzelfde, de culinaire gewoontes bepalen voor ons een heel stuk van het slagen van een reis.

Bijzonder daar TS naar Zuid Frankrijk op reis gaat, wij reizen gemiddeld toch ook twee maal per jaar naar Frankrijk, tegenwoordig meestal op Chambres d'hotes met tables d'hotes, maar vroeger, toen de kinderen nog meegingen, huurden wij wat, en wij hadden er alvast geen klagen van wat er te koop was aan vers vlees, integendeel, persoonlijk vond ik het vlees er meestal beter dan hier.

De beste ervaringen qua eten en zeker vlees en vis, waren voor ons Zuid-Afrika, nooit ergens beter eten gekregen dan daar, en daarenboven ook nog goedkoop. mmmmm
      Haha, dat eten is toch iets he
      Maar ik kan het best begrijpen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik ga nu de stomste vraag van de week stellen maar vers geslacht rund hangt altijd nog tot weken te wachten in koelruimtes, hoe koud is het daar ?
        In Horeca total ligt er in de koelafdeling vlees dat nog meerdere dagen bruikbaar is, en nooit ingevroren is geweest en ik geloof ook niet dat het daar vriest. Is het geen optie om geen diepgevroren vlees te kopen en het eenmaal ter plekke in de vriezer te steken ?
        Dan kan je het met koelelementen/PETflessen op -25° toch een hele tijd uithouden ?
        Je koopt een groot stuk kogelvlees van 3-4 kg, dat is daar kwalitatief goed vacuum ingepakt en dat snij je dan ter plekke in biefstukken ?
        In bepaalde zaken kan je ook niet diepgevroren vlees echt vacuum laten verpakken en als je dan bij +/- 4°C kan blijven is dat toch een tijd houdbaar. De temperatuur van een koelkast. Smijten jullie alles na 14 uur koelkast op de composthoop ? Ik niet.

Wij drogen/roken altijd een portie vlees omwille van het gewicht in de rugzak. Voedingswaarde blijft hetzelfde en is zelfs hoger per kilo maar ik denk dat dit hier niet de bedoeling is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik ga nu de stomste vraag van de week stellen maar vers geslacht rund hangt altijd nog tot weken te wachten in koelruimtes, hoe koud is het daar ?
          In Horeca total ligt er in de koelafdeling vlees dat nog meerdere dagen bruikbaar is, en nooit ingevroren is geweest en ik geloof ook niet dat het daar vriest. Is het geen optie om geen diepgevroren vlees te kopen en het eenmaal ter plekke in de vriezer te steken ?
          Dan kan je het met koelelementen/PETflessen op -25° toch een hele tijd uithouden ?
          Je koopt een groot stuk kogelvlees van 3-4 kg, dat is daar kwalitatief goed vacuum ingepakt en dat snij je dan ter plekke in biefstukken ?
          In bepaalde zaken kan je ook niet diepgevroren vlees echt vacuum laten verpakken en als je dan bij +/- 4°C kan blijven is dat toch een tijd houdbaar. De temperatuur van een koelkast. Smijten jullie alles na 14 uur koelkast op de composthoop ? Ik niet.

Wij drogen/roken altijd een portie vlees omwille van het gewicht in de rugzak. Voedingswaarde blijft hetzelfde en is zelfs hoger per kilo maar ik denk dat dit hier niet de bedoeling is.
          Iedereen zijn idee over eten en vakantie.
          Ik ga geen méter met eten slepen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zoals biltong dus ;-) , maar dat smaakt niet echt op de BBQ.

Het verhaal heeft nog een beetje een andere achtergrond en daarmee is het woord ziekenhuis ook gevallen. Ik ga het verhaal niet doen, want dat was alleszins niet prettig.
            Risico's beperken dus, al was het alleen maar voor het psychologische aspect dat er nu nog rondhangt.

Ik denk dat we een andere denkpiste gaan uitwerken. Die isomo bakken kunnen we ook gebruiken om spullen in te vervoeren, zoals kaas en andere spullen die anders in de koelkast thuis zouden slecht worden en de eerste dagen nog tot iets kunnen dienen. Lijkt mij met zo een paar blauwe dingen wel perfect op een koudere temp te kunnen houden.
            Dan ter plekke als de auto uitgeladen is de dag nadien een trip doen naar een stad waar al grotere supermarkten zijn en dan die isomo bakken gebruiken om vlees in te slaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
              Zoals biltong dus ;-) , maar dat smaakt niet echt op de BBQ.

Het verhaal heeft nog een beetje een andere achtergrond en daarmee is het woord ziekenhuis ook gevallen. Ik ga het verhaal niet doen, want dat was alleszins niet prettig.
              Risico's beperken dus, al was het alleen maar voor het psychologische aspect dat er nu nog rondhangt.

Ik denk dat we een andere denkpiste gaan uitwerken. Die isomo bakken kunnen we ook gebruiken om spullen in te vervoeren, zoals kaas en andere spullen die anders in de koelkast thuis zouden slecht worden en de eerste dagen nog tot iets kunnen dienen. Lijkt mij met zo een paar blauwe dingen wel perfect op een koudere temp te kunnen houden.
              Dan ter plekke als de auto uitgeladen is de dag nadien een trip doen naar een stad waar al grotere supermarkten zijn en dan die isomo bakken gebruiken om vlees in te slaan.
              Dat is toch zeker...
              Ik kan je ook een verhaal van vis ophangen maar ik ga dat niet doen
              Is ter plekke niets voorzien zoals een diepvries of koelkast?

Vriend van mij Marcel S., heeft zo ook miserie gehad > halve vakantie naar de kl...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Iedereen zijn idee over eten en vakantie.
                Ik ga geen méter met eten slepen
                Zeer juiste maar harde mening over iemands idee over vakantie en een bewuste keuze.
                Dat meen ik .

Bij mij is het fotodinges regelmatig inferieur aan eten, drinken of tent + slaapzak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Dat is toch zeker...
                  Ik kan je ook een verhaal van vis ophangen maar ik ga dat niet doen
                  Is ter plekke niets voorzien zoals een diepvries of koelkast?

Vriend van mij Marcel S., heeft zo ook miserie gehad > halve vakantie naar de kl...
                  Yup, diepvries, en zelfs in meervoud, is aanwezig.

Paar sleutelwoorden met de miserie die wij hebben gehad: 5 jarige, dichtsbijzijnde kinderziekenhuis op een uur rijden, geen Frans spreken (als je biltong kent weet je misschien hoe dit komt ) en nog een paar andere factoren.

Ik vroeg nog net aan mijn zoon of hij ernaar uit keek om op vakantie te gaan en zijn antwoord was niet echt positief, zucht.

Comment

Zeer juiste maar harde mening over iemands idee over vakantie en een bewuste keuze.
                    Dat meen ik .

Bij mij is het fotodinges regelmatig inferieur aan eten, drinken of tent + slaapzak
                    Paul ,ik heb geen kritiek hoor

Het IS ieder zijn ding, niks aan te doen dus en niks op af te keuren.
                    Ieder zijn plezier op zijn manier he.

Geef mij maar een ferm goed hotel, kamer met ontbijt en de rest van de dag doe
                    ik wat ik graag wil.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                      Yup, diepvries, en zelfs in meervoud, is aanwezig.

Paar sleutelwoorden met de miserie die wij hebben gehad: 5 jarige, dichtsbijzijnde kinderziekenhuis op een uur rijden, geen Frans spreken (als je biltong kent weet je misschien hoe dit komt ) en nog een paar andere factoren.

Ik vroeg nog net aan mijn zoon of hij ernaar uit keek om op vakantie te gaan en zijn antwoord was niet echt positief, zucht.
                      Was een harde (?) les he Luke
                      Je zal moeten kiezen.
                      Ik heb jou géén lessen te leren maar doe alles met verstand
                      En probeer met zoveel mogelijk rekening te houden.

Ik ben alleen
                      Met een gezin is dat totaal anders.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Working...
                      X