Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blackberry 8820

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blackberry 8820

Heb een Blackberry 8820 geërfd van iemand (gratis dus).
    Is een toestel van 2006/2007 maar als ik het vergelijk met m'n Nokia E5 (die recenter is) dan steekt het scherm van die Blackberry er torenhoog bovenuit.

Drie nadelen van de Blackberry :
    - geen 3G : Nokia E5 heeft 3G, de BB 8820 enkel EDGE
    - voor zover ik kan zien : geen GPS (m'n nokia E5 heeft het uitstekende Nokia Maps)
    - BB 8820 heeft geen camera (die ik in m'n E5 nog nooit heb gebruikt, dus geen nadeel eigenlijk)

Vraag is of ik die BB 8820, mits nieuwste software update, kan laten syncen met m'n Gmail (mail, calendar, contacts, etc). Op m'n Nokia E5 lukt dit perfect met Roadsync van Dataviz, weet dus niet of dit op Blackberry mogelijk is.
    Heb een data abo bij Proximus van 250Mb/maand. Surfen doe ik zelden, is hoofdzakelijk voor mails dus (Edge zou dus snel genoeg zijn, de BB 8820 heeft ook Wifi)

Iemand ervaring met Blackberry en loont het de moeite om over te schakelen ? Het scherm alleen al doet me watertanden ; het display van m'n E5 lijkt wel speelgoed in vergelijking met die (toch wel al verouderde) Blackberry...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Blackberry 8820

Hier een (ex) BB gebruiker. Momenteel op weg met een Samsung Galaxy S2 sinds een half jaar maar ga komende week contact opnemen met Proximus om mijn abo terug te laten omzetten.
    Wat je moet weten is dat je ook specifiek een BB abo moet hebben om zo op het BB netwerk te komen. Mails syncen met GMail, Hotmail of Telenet mail is allemaal geen probleem. Er zijn 2 oplossingen en dat is werken via BIS of BES.
    Ikzelf heb een e-mail exchange account via een BIS oplossing wat terug duurder is maar neem ik er heel graag bij. Heb je een Gmail account dat is BES en veel goedkopere oplossing.
    BES: Blackberry Enterprise Server
    BIS; Blackbaerry Internet Server
    Uitleg: http://www.xead.nl/blackerry-8520-cu...der-bis-of-bes

Het toetsenbord van een BB is ongenevenaard, het toestel doet precies waarvoor het gemaakt is: E-Mail. Data compressie is vele malen groter als bij Android, iPhone, ... toestellen.

Comment

Thx voor de eerste reactie. Het is wel de bedoeling dat het overschakelen van m'n E5 naar de Blackberry me geen cent kost. Voor zover ik heb begrepen, is dit dus niet mogelijk...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Wat je moet weten is dat je ook specifiek een BB abo moet hebben om zo op het BB netwerk te komen.
        En dat is volgens mij het doodvonnis van BB op vrij korte termijn.
        Mocht er iemand mij een BB schenken zou ik dat eerder als een vergiftigd geschenk beschouwen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          En dat is volgens mij het doodvonnis van BB op vrij korte termijn.
          Mocht er iemand mij een BB schenken zou ik dat eerder als een vergiftigd geschenk beschouwen.
          Nee, BB stijgt nog steeds in populariteit in het Verre-Oosten en India precies omdat het eigenlijk goedkoop is. Je hebt BB messenger waardoor je niks betaalt als je van BB naar BB een bericht verstuurt. De compressie is ca. 4x beter als bij andere toestellen.

En uiteraard is het zo dat qua veiligheid er weinig tot geen andere toestellen zijn die voor bedrijven interessant zijn.

Een doodvonnis? Misschien en hopelijk niet. Hopelijk komt er ooit eens een samenwerking met een andere OS schrijver zoals een M$ of Google om hun apps etc wat beter te hebben.
          Last edited by Sultana; 13 mei 2012, 18:59. Reden: Het eeuwige -DT probleem hé

Comment

M.a.w. ik kan niks aanvangen met Google op Blackberry, tenzij ik 'm hack (third party apps kan ik ook al niet installeren omdat IT policies dit niet toelaten).

Jammer, m'n sim werkt, bellen en sms's werkt ook, surfen ook, alleen mails kan ik niet instellen (heb maar één optie en dat is BB enterprise server)...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Nee, BB stijgt nog steeds in populariteit in het Verre-Oosten en India precies omdat het eigenlijk goedkoop is. Je hebt BB messenger waardoor je niks betaald als je van BB naar BB een bericht verstuurd. De compressie is ca. 4x beter als bij andere toestellen.

En uiteraard is het zo dat qua veiligheid er weinig tot geen andere toestellen zijn die voor bedrijven interessant zijn.

Een doodvonnis? Misschien en hopelijk niet. Hopelijk komt er ooit eens een samenwerking met een andere OS schrijver zoals een M$ of Google om hun apps etc wat beter te hebben.
              (BetaalT, verstuurT ), verder kan ik je hierin 100% volgen, ik hoop ook niet dat BB sneuvelt, ik vrees het alleen een beetje.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                (BetaalT, verstuurT ), verder kan ik je hierin 100% volgen, ik hoop ook niet dat BB sneuvelt, ik vrees het alleen een beetje.
                Idd, het begint verschrikkelijk te worden met mijn Nederlands. Enkel nog op dit forum schrijf ik Nederlands, anders is het allemaal Engels dus graag wat begrip

Comment

Vraag eens aan uw provider wat het gebruik van die server zou kosten?

Voor internet etc is een BB niet veel soeps, maar voor e-mail wel hoor!

Enfin, mijn kinderen hebben ook BB omdat ze die robuust vinden, en onwille van het goede toetsenbord.

Comment

Alles aan de praat gekregen, syncen met gmail, google calendar, en google contacts. Geen push maar om de zoveel minuten, daar kan ik mee leven.
                    Ook opera mini werkt perfect.

Enig nadeel is dat ik geen HTML mail heb, enkel text (max OS voor de BB8820 is 4.5) en voor html heb je een activatie nodig via BIS of BES, wat ik dus niet heb.

Al bij al heel tevreden met deze 4 jaar oudere smartphone dan m'n nokia E5 die net als speelgoed lijkt (ook symbian S60 trekt op niks in vergelijking met zelfs een verouderde versie van het BB OS).

Ook geen camera, maar dat zal me worst wezen, was het enige dat ik niet gebruikte op m'n E5.

Vind die BB zo goed dat ik misschien eind dit jaar een nieuwe BB zal kopen ipv een iPhone (als RIM dan nog niet failliet is)...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

welke push of pull gebruik je dan als je niet die van BB gebruikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                        welke push of pull gebruik je dan als je niet die van BB gebruikt?
                        Service books clearen en APN-config instellen.
                        Hier meer info :
                        Blackberry make good phones, regardless of whether you use them for email or not. Like everyone I am trying to cut costs at the moment, and one of those costs was my Blackberry plan. Optus charge a minimum of $24.95 extra a month for a Blackberry "bolt-on" ($29.95 without a 24 month contract), and on

Ik gebruik Gmail app (2.0.6), niet meer te downloaden op google's site, maar er zijn nog sites die de app hosten. Voor calendar en contacts gebruik ik google sync.
                        Bij nieuwe mail is er notification zoals bij blackberry server.

Nu nog wat nieuwe themes en GPS aan de praat krijgen (dat laatste zou wel eens een serieuze uitdaging kunnen worden )
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                        X