Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weimaraner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Weimaraner

    Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
    V

    @ PaulM: zalig hoe je erover praat :-)
    Dan heb je nog niks gehoord, ik ben er deze namiddag gaan mee wandelen en zolang hij even pompaf is al ik voel ik me nog gezond.
    Hij moet dus regelmatig worden gekamd en de wol wordt opgespaard om te worden gesponnen en gebreid. Ik heb informatie ingewonnen en de wol van de Malamute kan op zich gesponnen worden, dit in tegenstelling met een angora-konijn dat mengeling vereist met andere wol.

    Een pull van Alaskan Malamute wol, zeg me : waar vind je dat ?

    Binnenkort bij ons.

    Ik ken de kwaliteit van de wol van IJslandse schapen zeer goed maar dit is toch een gradatie hoger.
    Een vreemde die met twee Malamutes gaat wandelen geef ik geen schijn van kans, een vreemde die met één Malamute gaat wandelen met een trekharnas geef ik nog een kans op voorwaarde dat hijzelf 90 kilo weegt en de wandeling niet langer duurt dan twee uur.

    De Yeti is nu 9 maanden en weegt nu ruim 42 kilo. Trekt wel op 4x4.

    Komen wij een Jack Russel tegen dan maakt hij zich helemaal niet druk,in tegenstelling tot de Jack Russel, hij zet daar even zijn voorpoot op en dat is dan al meteen een Jack Russel minder, tenminste op het vlak van pretentie. Blaft niet, maakt niet van zijn oren maar huilt.
    Beste mensen : een pracht van een hondenras. De Husky is de tweetakt, de Malumute is de diesel onder de honden.

    Comment


    • #47
      Re: Weimaraner

      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
      Vooral mijn vader neigt nogal naar dit ras ...
      Nabij t asiel waar ik vrijwilliger ben, wonen ook mensen met n Viszla. Ze gaan NOOIT met die hond wandelen omdat ze op n soort boerderij wonen. Die hond breekt dan regelmatig uit en heeft dan soms aanvaringen met een asielhond.

      Viszla's zijn heel drukke en snelle honden, die gerust 8 uur op n dag kunnen wandelen en lopen. Als je dat niet kan/wil bieden, koop dan een Shi Tsu of zo.

      Zelfs een labrador vind ik heel druk. t Is niet voor niets dat die bij de meest vertegenwoordigde asielhonden zitten.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #48
        Re: Weimaraner

        De kweker waar ik onze Engelse Setters kocht verkoopt geen Setters aan mensen die van plan zijn het beestje onvruchtbaar te laten maken omdat ze dan naar het schijnt niet meer om aan te zien zijn.
        Als die kweker daar zo tegenover staat moet die man per slot zelf weten he, hij wil het beste voor zijn pups en daar kan ik alleen maar achter staan.
        Die man en vrouw leeft voor zijn Ierse en Engelse Setters ze zijn echt met hun honden begaan zo iets zie je zelden.
        Als je er ene koopt en je laat het achteraf toch doen ja dan kan die man er ook niks meer aan doen he maar als hij het op voorhand weet dan is het nada.
        Al zijn honden die hij heeft mogen s'avonds binnen in zijn woonkamer die helemaal ingericht is op zijn honden.(overdag maar een stuk of vier vijf)
        Alle honden worden van de geboorte tot dat ze sterven met de beste zorgen omringd en das heel wat anders dan kwekers die ik ken die als de teef zijn laatste nestje heeft geworpen ze zo snel mogelijk moeten verdwijnen omdat ze niets meer op brengen.
        Maar waar het om gaat is dat je best een hond koopt waar je de mensen kan vertrouwen en zeker niet bij broodfokkers koopt die hun honden uit het oostblok laten komen, en natuurlijk zijn er hier ook broodfokkers die het enkel om de opbrengst te doen is.
        Last edited by Sus; 12 mei 2012, 13:29.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #49
          Re: Weimaraner

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          De kweker waar ik onze Engelse Setters kocht verkoopt geen Setters aan mensen die van plan zijn het beestje onvruchtbaar te laten maken omdat ze dan naar het schijnt niet meer om aan te zien zijn.
          Als die kweker daar zo tegenover staat moet die man per slot zelf weten he, hij wil het beste voor zijn pups en daar kan ik alleen maar achter staan.
          Die man en vrouw leeft voor zijn Ierse en Engelse Setters ze zijn echt met hun honden begaan zo iets zie je zelden.
          Als je er ene koopt en je laat het achteraf toch doen ja dan kan die man er ook niks meer aan doen he maar als hij het op voorhand weet dan is het nada.
          Al zijn honden die hij heeft mogen s'avonds binnen in zijn woonkamer die helemaal ingericht is op zijn honden.(overdag maar een stuk of vier vijf)
          Alle honden worden van de geboorte tot dat ze sterven met de beste zorgen omringd en das heel wat anders dan kwekers die ik ken die als de teef zijn laatste nestje heeft geworpen ze zo snel mogelijk moeten verdwijnen omdat ze niets meer op brengen.
          Maar waar het om gaat is dat je best een hond koopt waar je de mensen kan vertrouwen en zeker niet bij broodfokkers koopt die hun honden uit het oostblok laten komen, en natuurlijk zijn er hier ook broodfokkers die het enkel om de opbrengst te doen is.
          Fijn om dit te lezen Sus
          Dat is daar alles met hart en ziel.
          Wat kan je nog meer verlangen he.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Weimaraner

            Met een hond heb je een klein gedeelte karakter, maar een groot gedeelte opvoeding. Dat hebben we vroeger genoeg gemerkt met onze labrador ...

            Naar wat ik lees is een Weimaraner (en een Vizsla), een hond die een lieve, doch consequente opvoeding nodig heeft.

            Comment


            • #51
              Re: Weimaraner

              @Sven:

              Wij hebben ook een Weimaraner, ondertussen is hij al 12 maar in die twaalf jaar nog nooit een probleem mee gehad. Ik ken niemand met een hond die beter luistert dan de onze, ook tijdens het wandelen luistert hij perfect, aan de leiband of los, hij bijt nooit iets kapot, schooit niet aan tafel, blaft enkel wanneer hij iets hoort aan de deur dat onbekend is. Ook alleen thuiszitten is echt geen probleem

              Bij vragen mag je me gerust mailen, maar ga zeker niet af op de internetbeschrijvingen die je zouden kunnen afschrikken wegens 'te actief' en moeilijk af te richten...

              Comment


              • #52
                Re: Weimaraner

                Das fijn om lezen

                Ik begin bijna aan een verslaving te lijden ... hele weekend gelezen over de opvoeding en karakter van deze 2 rassen.

                Comment


                • #53
                  Re: Weimaraner

                  Duitse bloedlijn - fokker vanuit het buitenland - drukke honden, consequente opvoeding noodzakelijk (nooit af, maar zeker 2 jaar noodzakelijk)!
                  Leuke honden als je zelf wat actief bent!

                  Die van ons is een schatje , maar wil zich al eens dominant opstellen naar andere honden, zeker als hij aan de lijn loopt!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                  Hey, Eindelijk een eigenaar die er zelf ééntje heeft
                  Welke bloedlijn heb je? Amerikaanse, Canadese, Franse of een mix?
                  Wat ik jouw persoonlijke ervaring met dit ras?
                  Heb je de pup gekocht in Belgie? Zoja, welke fokker als ik vragen mag?

                  Als je liever per mail antwoord, doe gerust.

                  Sven

                  PS mooie foto
                  newbieDSLR
                  vroeger nog analoog, sinds kort met DSLR
                  Nikon D3100 + D7000 / 35f1,8 / 70-300VR / Tamron 28-75f2,8 / Tokina 116f2,8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Weimaraner

                    Op vrijdag middag 01 juni ga ik nog eens naar de fokker met mijn ouders.
                    Hopelijk kan er dan al een knoop worden doorgehakt.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Weimaraner

                      Gisteren, zoals eerder geschreven, ben ik met ouders naar de fokker geweest en gesprek is mega positief verlopen. Binnen de 4 weken hakken we de knoop door!

                      Tegen maart 2013 hebben we dan onze pup ...

                      Comment

                      Working...
                      X