Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update TV Panasonic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Update TV Panasonic

De technicus van Pansonic is net de deur uit, was een uur hier.
    Resultaat > NADA.
    Ik had de iNDI aangesloten en de flikker was duidelijk aanwezig.
    Daarna de Telenet-box > minder tot geen geflikker.

Zijn baas wilde me een LED-toestel geven....
    Daarop heb ik dus neen gezegd he, dat kan niet.

En ook deze technicus was dus blind....

We hebben afgesproken om nog wat af te wachten
    Ik weet niet of dat helpt.

Nu, met die box van Telenet is het beeld wel een stuk beter.
    Zeer eigenaardig omdat het signaal toch hetzelfde is he.

Epiloog?

Zowel de technicus van Vanden Borre als die van Panasonic hebben blijkbaar
    problemen met hun ogen.
    Wat iedereen ziet, mijn buren en ik zelf, zien zij dus niet.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Update TV Panasonic

Die zullen dat geflikker misschien al gewoon zijn he en pas denken dat er iets aan is als die niet flikkert.
    Wat wachten ik zou niet weten of dat eigenlijk wel gaat helpen of u gaat dat geflikker ook gewoon worden.
    Ik heb ook zo een Panasonic die niet flikkerd maar soms blokjes op het scherm laat zien doordat volgens mij die spullen van Telenet veel te traag zijn.
    Verleden week heb ik drie dagen naar een film willen kijken maar wilde het menu van Telenet niet opengaan zelfs niet na een kwartier.
    Het is mijn vrouw (de baas) die niet wil veranderen anders had ik Telenet al 10 keer buiten gesjot.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Het is inderdaad zo dat sommige mensen het geflikker niet zien , ik behoor tot de andere of het is beroepsmisvorming wat ik zie eventuele andere gebreken ook die anderen dan niet zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Het is inderdaad zo dat sommige mensen het geflikker niet zien , ik behoor tot de andere of het is beroepsmisvorming wat ik zie eventuele andere gebreken ook die anderen dan niet zien.
        't Is toch erg he François
        De twee gasten die de tv hebben geleverd en geplaatst zagen het WEL...

600 Hz ? (motion Hertz)
        Je zou zeggen, wat is er dan 600 hz aan dat toestel ? Nou helemaal niets, echt helemaal niets.
        De japanner die dat verzonnen heeft kan niet rekenen.
        Wat doet Panasonic namelijk, ze gebruiken een techniek die zij " Intelligent Frame Creation" noemen.

Op zich een leuk idee als het ook werkte, helaas dat doet het niet, althans niet zoals de
        Japanners rekenen en denken. Panasonic rekent namelijk dat 12 beeldjes die achter
        elkaar worden weergegeven in 50 hz gelijk zijn aan 1 beeld van 600 hz.

Je reinste kolder natuurlijk. Een plasma tv bestaat uit duizenden kleine lampjes die oplichten.
        Die lampjes knipperen bij een 50 hz tv met een frequentie van ...juist...50 Hz, dus 50 keer per seconde.
        Als ik 12 lampjes op een rijtje zet die alle 12 met een frequentie van 50 hz knipperen is
        dat nooit en te nimmer vergelijkbaar met 600 hz.

Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden.
        Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen.
        ================================================== ================================================== =
        Dus samenvattend laten ze je plasma lampje niet 1 x maar 12 x oplichten, dus 12 x 50 hz.
        Ergo 12 x achter elkaar wordt dat ene plasma celletje aangelicht.
        Dat geeft ten hoogste 12 x 1 hz x aantal-plasmacellen maar is nog steeds geen 600 hz.
        Althans niet conform wat wij als consument ervan verwachten namelijk stilstaand beeld !
        100 Hz is dan al ruim voldoende.
        ================================================== ================================================== =
        bron :
        Last edited by theokus; 8 mei 2012, 21:05.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dus samenvattend laten ze je plasma lampje niet 1 x maar 12 x oplichten, dus 12 x 50 hz.
          Dat geeft ten hoogste 12 x 1 hz x aantal-plasmacellen maar is nog steeds geen 600 hz.
          Althans niet conform wat wij als consument ervan verwachten namelijk stilstaand beeld !
          Ik kan verkeerd zijn, maar er zullen dan ongetwijfeld velen zijn die mij dan zullen verbeteren ... Is het niet zo dat LCD en plasma geen refreshrate heeft maar een responstijd? Dit wil zeggen dat bij een plasma de fosfor aanstaat tot ie het commando krijgt om te veranderen, in tegenstelling tot CRT waar vroeger het beeld effectief 50 keer geprojecteerd werd?

Tweede vraag, waarom zet je die intelligent frame creation niet uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Ik kan verkeerd zijn, maar er zullen dan ongetwijfeld velen zijn die mij dan zullen verbeteren ... Is het niet zo dat LCD en plasma geen refreshrate heeft maar een responstijd? Dit wil zeggen dat bij een plasma de fosfor aanstaat tot ie het commando krijgt om te veranderen, in tegenstelling tot CRT waar vroeger het beeld effectief 50 keer geprojecteerd werd?

Tweede vraag, waarom zet je die intelligent frame creation niet uit?
            Die IFC staat ook uit.
            Waarom?
            Het haalde totaal niets uit.

Zelfs de nieuwste plasma' s van Panasonic hebben "flikker"

Ik heb twee tv's gezien waarop hetzelfde programma te zien was en tegelijkertijd.
            Dus bij VDB in Genk.
            De Sony (led) stond muisstil en de P50...flikkerde dat het niet meer net was

Alle Full HD TV's en ook deze 600 Hz plasma heeft meer signaal nodig dan onze oude glasbak.
            Als je gewone analoge TV-signaal of matige uit digitaal kastje haalde en dit niet een HD
            signaal is zal je matig beeld houden.

Juist deze grote boven de 100 cm TV, heeft beter signaal nodig.
            Een normale DVD of oude Video zullen matig beeld geven.
            Bleu Ray is de oplossing of HD tv via een goede HDMI kabel.
            Een Scart of Coax kan niet voldoende signaal doorgeven voor perfect beeld.

En op dit soort goede beeldschermen zie je mede dankzij de maat boven de 32" of 81 cm juist de fouten eerder.

Kijk eens naar de signaalsterkte van Telenet op jouw tv en zeg me dat eens.
            De kwaliteit van het signaal is van minder belang
            Last edited by theokus; 8 mei 2012, 16:46.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

't Is toch erg he François
              De twee gasten die de tv hebben geleverd en geplaatst zagen het WEL...

600 Hz ? (motion Hertz)
              Je zou zeggen, wat is er dan 600 hz aan dat toestel ? Nou helemaal niets, echt helemaal niets.
              De japanner die dat verzonnen heeft kan niet rekenen.
              Wat doet Panasonic namelijk, ze gebruiken een techniek die zij " Intelligent Frame Creation" noemen.

Op zich een leuk idee als het ook werkte, helaas dat doet het niet, althans niet zoals de
              Japanners rekenen en denken. Panasonic rekent namelijk dat 12 beeldjes die achter
              elkaar worden weergegeven in 50 hz gelijk zijn aan 1 beeld van 600 hz.

Je reinste kolder natuurlijk. Een plasma tv bestaat uit duizenden kleine lampjes die oplichten.
              Die lampjes knipperen bij een 50 hz tv met een frequentie van ...juist...50 Hz, dus 50 keer per seconde.
              Als ik 12 lampjes op een rijtje zet die alle 12 met een frequentie van 50 hz knipperen is
              dat nooit en te nimmer vergelijkbaar met 600 hz.

Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden.
              Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen.
              Wel even een bronvermelding zetten hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                http://forum.www.trosradar.nl/viewto...p?f=55&t=95040
                Ja , het valt meteen op als zijn stompzinnige , niet toepasselijke smileys worden achterwege gelaten.

Comment

Kijk eens naar de signaalsterkte van Telenet op jouw tv en zeg me dat eens.
                  De kwaliteit van het signaal is van minder belang
                  Signaalsterkte: -1.0dBmV
                  Signaalkwaliteit: 99%

Om even terug op dat flikkeren terug te komen. Ik blijf erbij dat die dingen aanblijven tot ze afgezet worden, zodat het normaal niet kan flikkeren, tenzij er een software ding iets probeert te veranderen, zoals die ifc.

Niet vergeten dat je slechts 25 beelden per seconden binnenkrijgt en dat het op zich al weinig zin heeft om 600 beelden weer te geven. Die 600Hz is vooral belangrijk bij 3D omdat daar het beeld opgesplitst wordt.

By the way, die holywood produkties op bluray spelen af aan 24 beelden per seconde en tv's die daar niet mee overweg kunnen nogal schokkerig overkomen. De toestellen handelen dat meestal af aan 72Hz. Een probleem voor toestellen die enkel 50 of 100 aankunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    http://forum.www.trosradar.nl/viewto...p?f=55&t=95040
                    Ik dacht al : "heeft Theo nu plots zo'n electronische knobbel..?"
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Gewoon iemand die graag doet alsof hij allerlei knobbels heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik begrijp wel waarover het gaat

En ik doe niets liever dan mensen gelukkig maken
                        En dat heb ik vanavond weer gedaan
                        't Is wel de eerste en de laatste keer
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ach Theo, trek het je niet aan !

Wat is er nu verkeerd met iets op te zoeken ?
                          Als je het NIET had gedaan, kreeg je weer zo'n stomme reactie van

"ik googel het effe voor je"

Doe wel en kijk niet om zou ik zo zeggen zeg ik zo/
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Signaalsterkte: -1.0dBmV
                            Signaalkwaliteit: 99%

Om even terug op dat flikkeren terug te komen. Ik blijf erbij dat die dingen aanblijven tot ze afgezet worden, zodat het normaal niet kan flikkeren, tenzij er een software ding iets probeert te veranderen, zoals die ifc.

Niet vergeten dat je slechts 25 beelden per seconden binnenkrijgt en dat het op zich al weinig zin heeft om 600 beelden weer te geven. Die 600Hz is vooral belangrijk bij 3D omdat daar het beeld opgesplitst wordt.

By the way, die holywood produkties op bluray spelen af aan 24 beelden per seconde en tv's die daar niet mee overweg kunnen nogal schokkerig overkomen. De toestellen handelen dat meestal af aan 72Hz. Een probleem voor toestellen die enkel 50 of 100 aankunnen.
                            Op dit moment heb ik hier een max. van 2.0 dBmv.
                            Ondergrens = 1,5. Maar dat is maar heel even.
                            (kwaliteit = 99%)
                            Rond een uur of zes had ik nauwelijks 0,9.
                            * de iNDI-box die ik nog heb geeft dat grafisch (mooi) weer.

Ik dacht dat ik in een vorige post al gemeld had dat ik de indruk had dat het beeld
                            (en & of die flikkeringen) 's avonds beter werd.
                            Morgen tijdens de dag zal ik dat nog een keer bekijken.
                            Het zou dus goed kunnen dat de signaalsterkte tijdens de dag niet zo goed is
                            als 's avonds.
                            Het ZOU kunnen dat het signaal 's avonds opgevoerd wordt omdat er dan meer
                            mensen naar tv kijken.
                            Ik weet ook niet of dit regelmaat is.
                            Maar ik ga dat wel een tijdje volgen om zeker te zijn.

Die IFC werkt niet of doet niet wat ik er van verwacht.
                            Trouwens je krijgt te lezen in duidelijk tekst op de tv waarvoor die IFC dient.
                            Hetzelfde geldt voor de P-NR.
                            (kijk dit maar na)

Ik weet met zekerheid dat er min. vier klanten waren & zijn, met dezelfde klachten.
                            Vier toestellen zoals het mijne, die "een" dienst technische in behandeling heeft & had.
                            Maar ze kunnen het niet oplossen.
                            (pm me maar dan kan ik je meer vertellen)

Dat geflikker is ook niet constant en over het ganse beeld.
                            En dat zou die P-NR moeten oplossen.
                            Mensen met een iNDI weten dat de gids als je die oproept wordt weer gegeven
                            op een "vol beeld op een grijs vlak", en dan is alles zeer goed zichtbaar.

De twee installateurs die het toestel leverden zegden net hetzelfde.
                            Mensen met goede ogen?
                            Of mensen die niet blind waren voor de waarheid?
                            De technicus van VBD zag NIETS.
                            En de technicus van Panasonic zag ook NIETS.
                            (was nog ne Franstalige ook nog maar kom ik ken me Frans)

En speciaal voor polleke en nete
                            Ik weet ook iets meer over het globale toestel intussen.
                            - als je geluk heb gaat dit toestel vier jaar mee zonder stukken
                            - de voeding zou ook een zwak punt zijn.
                            - de elco's idem dito. Als die net de garantie passeren enz. enz. Moet geen tekening maken he.
                            - gemiddelde kost van deze reparaties hangt rond de 200 euro.

Jouw laatste twee paragrafen begrijp ik wel hoor.
                            De technicus van VBD heeft dat gezien en toegegeven, ccc.
                            Het afspelen van een BR was niet zo best.
                            De invoer is 1080i op 60Hz.
                            > duidelijk geflikker te zien
                            > zichtbare schokken in sommige fragmenten.
                            (zoals je zegt > problemen met toestellen die enkel 50 of 100Hz aankunnen?)

Een andere buurman heeft een toestel van den Aldi
                            Die kostte hem nog iets van 600 euro (107 cm).
                            Wel daar draait alles perfect.
                            In het begin speelde die tv nog zonder hdmi en ik heb hem toch maar aangeraden
                            om zo een kabel aan te schaffen

Motion Herz (die 600 Hz) heeft ook invloed op de refresh-rate.
                            Staat ook duidelijk uitgelegd op bijv. de site van VDB.
                            De responstijd is idd. 0,001 ms (eigen aan plasma)
                            (maar dat weet je ook wel he ccc)

François zegt ons dat die alles vlug ziet of waarneemt.
                            Bij mij is dat krek hetzelfde.
                            En waarom ben ik zo bezig over dat geflikker omdat mijn ogen niet meer zijn wat
                            ze ooit waren.
                            Daarom haal ik er ook iedereen bij voor bevestiging van dat geflikker
                            Al mijn buren zijn al hier geweest en ik had daartoe een goede gelegenheid met
                            de 3de mei

Ben nu even aan 't kijken naar "Desert Lions . Snow Leopards" van Planet Earth.
                            Flikker, flikker, flikker.

Alle dvd's spelen prima.

Heb een eigen filmp(je) gemaakt en op usb-stick gezet.
                            Speelde prima op de tv.
                            (HD 50i opname naar mpeg4)

Wat ik wel interessant vond is dat die technicus van Panasonic met zijn gsm
                            de tv kon bedienen. Achter op de tv is er zeker een elektronisch oog?
                            Hij hield zijn gms in de buurt van dat oog en kon toen een boel info opvragen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Zeg, maar als je het zo stoort ga je er levenslang ongelukkig van zijn.

Flikker die Panasonic gewoon buiten ( maar kijk of er niemand op het voetpad staat ) en neem een SONY of een SAMSUNG.

Het ALLERBESTE is tegenwoordig toch snel voorbijgestreefd.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                              X