Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SEPA domiciliering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SEPA domiciliering

    Je wordt dus werkelijk van het kastje naar de muur gestuurd.

    Ik heb op 8 mei contact gehad met Electrabel, die persoon vertelde me dat hij het direct gestopt had.

    Vandaag terug contact gehad met Electrabel, met een totaal andere persoon, en die wist me na een paar seconden te vertellen dat de domiciliering op..... 8 mei gestopt was.

    Dus heeft blijkbaar de bank van Electrabel (BNP Fortis) geen goesting om hier een vinger naar uit te steken.
    Dus maar naar Fortis gebeld, daar wist men te vertellen dat zij een vraag van Electrabel moeten krijgen..., en dat mijn bank dat ook kan doen,en dat zij niks kunnen doen.

    Mijn bank vertelt me dat zij zij aan dat SEPA gedoe niks kunnen wijzigen.

    Het gaat me hier niet over dat ik vrees dat Electrabel hier misbruik zou van maken, ik gruwel enkel van de arrogantie van banken die wij met zijn allen mogen overeind houden en u dan nog als een stuk onbenul behandelen.

    Intussen Test-Aankoop geïnformeerd, eens kijken of die een vinger zullen uitsteken.

    En intussen ook de weinige nog resterende Belgische domicilieringen stopgezet voordat ze die ook omzetten naar SEPA.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: SEPA domiciliering

      ik deel in jou mening en frustratie hoor.
      tis triestige boel die sepadomiciel.
      ik hoop dat de wetgever hier kan ingrijpen

      Comment


      • #18
        Re: SEPA domiciliering

        Intussen ook Febelfin aangeschreven, ben benieuwd.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: SEPA domiciliering

          Kaart het eens aan bij Peeters en Pichal van Radio 1. Die kunnen de publieke opinie beter wakkerschudden en vaak met succes.


          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: SEPA domiciliering

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Kaart het eens aan bij Peeters en Pichal van Radio 1. Die kunnen de publieke opinie beter wakkerschudden en vaak met succes.


            Willy
            Bedankt, maar ik heb me daar geregistreerd en zie geen enkele manier om iets te melden. Reageren op bestaande onderwerpen zoveel als je wil, maar een nieuw onderwerp starten of gewoon een vraag stellen ???
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: SEPA domiciliering

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              U moet contact opnemen met de leverancier om hem mee te delen dat u het mandaat beëindigt. Om daar een bewijs van te hebben, raden we u ten zeerste aan om hem een aangetekende brief te sturen. U kunt best ook een kopie van deze brief aan uw bank bezorgen, want zij kan, op uw aanvraag, elke automatische betaling aan deze crediteur weigeren.

              Indien er desondanks toch betalingen gebeuren, staat u niet machteloos; dat is overigens het grootste voordeel van de SEPA voor de consument:
              - u kunt in ieder geval een incasso aanvechten tot 8 weken na de afschrijving. Uw bank moet u dan terugbetalen en zich tot de bank van de leverancier wenden, die uw bank zal debiteren;
              - als u de domiciliëring hebt beëindigd en het betalingsmandaat dus niet meer geldig is, kunt u zelfs tot 13 maanden na de afschrijving het incasso aanvechten.

              Daar de leverancier verantwoordelijk is voor het beheer van het mandaat, zal hij moeten instaan voor eventuele schade die u zou oplopen.

              -------------
              Bovenstaande is een uittreksel uit Test Aankoop : Klik.

              Succes ermee !

              Tjerri
              En Test Aankoop heeft het waarschijnlijk gelezen op de site van SEPA zeker ?

              Als er iets misloopt kan je na de feiten geld gaan uitgeven om de fout van een ander gaan proberen rechtzetten. En als de bank in kwestie niet wil dan kan je gaan procederen.
              Prachtige vooruitgang, inderdaad.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: SEPA domiciliering

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Spijtig dat zoiets kan gebeuren. Hier geen domiciliëringen, ook al heeft het soms kortingen als gevolg. Op mijn verrrichtingen houd ik graag volledige controle.
                Idem ditto, in mijn soep moet niemand anders komen roeren, ik kan dat zelf wel !!!

                Comment


                • #23
                  Re: SEPA domiciliering

                  Van de Lanotte gaat er intussen ook van weten. Enfin, zijn secretariaat toch...
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: SEPA domiciliering

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Eens benieuwd wat de federale dienst economie gaat antwoorden

                    Die slapen rustig verder....

                    Ik wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd: Electrabel beweert dat de domiciliering stopgezet is op 8 mei en mijn bank ziet niks.

                    Blijkt dus dat ALLE lopende domicilieringen in 2014 omgezet zullen worden naar zo'n SEPA gedoe.

                    Tijd dus om zo snel als mogelijk alle domicilieringen stop te zetten !
                    Hier ook ... ondertussen ook door Electrabel stopgezet maar de domiciliëring blijft bestaan en ik kan ze zelf niet stoppen en de bank weigert ze weg te halen.
                    Dus, ik trek de domiciliëring in (probeer dat toch), Electrabel is akkoord maar toch blijft ze ... onaanvaarbaar dus!
                    Strafste is dat zo'n Europese domiciliëring zelfs kan ontstaan zonder dat er ooit een akkoord werd gegeven tot domiciliëring.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: SEPA domiciliering

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Bedankt, maar ik heb me daar geregistreerd en zie geen enkele manier om iets te melden. Reageren op bestaande onderwerpen zoveel als je wil, maar een nieuw onderwerp starten of gewoon een vraag stellen ???
                      Heb je een onderwerp voor ons? Daar kan je kiezen via e-mail, sms, forum of per post.
                      Dat SEPA kan zonder uitdrukkelijke toestemming is mij ook onbegrijpelijk.


                      Willy
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #26
                        Re: SEPA domiciliering

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Heb je een onderwerp voor ons? Daar kan je kiezen via e-mail, sms, forum of per post.
                        Dat SEPA kan zonder uitdrukkelijke toestemming is mij ook onbegrijpelijk.


                        Willy
                        Bedankt ! Ik zal erover gekeken hebben. Ben eens benieuwd of zij gaan reageren.
                        Last edited by nete; 17 mei 2012, 18:57.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: SEPA domiciliering

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik zal erover gekeken hebben.
                          Niet de eerste keer

                          Ik ben hier ook een kruistocht begonnen ,zoveel mogelijk instanties schrijven .

                          Comment


                          • #28
                            Re: SEPA domiciliering

                            Wat me eigenlijk nog het meest verbaast:
                            Om mijn leeftijdsgenoten te verwittigen van die SEPA dreiging heb ik het ook gepost op Seniorennet. Terwijl hier de meeste mensen toch schrijven "dit is niet normaal" reageren de meesten daar in de zin van "als het geblokkeerd is kan er toch niks gebeuren".
                            Ik had eerder het omgekeerde verwacht.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: SEPA domiciliering

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Wat me eigenlijk nog het meest verbaast:
                              Om mijn leeftijdsgenoten te verwittigen van die SEPA dreiging heb ik het ook gepost op Seniorennet. Terwijl hier de meeste mensen toch schrijven "dit is niet normaal" reageren de meesten daar in de zin van "als het geblokkeerd is kan er toch niks gebeuren".
                              Ik had eerder het omgekeerde verwacht.
                              Laat ik dezelfde fout geen twee keer maken, ik ben al eens geschorst geweest omdat ik hier, nogal ongezouten, mijn mening over het S-net ventileerde ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: SEPA domiciliering

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Laat ik dezelfde fout geen twee keer maken, ik ben al eens geschorst geweest omdat ik hier, nogal ongezouten, mijn mening over het S-net ventileerde ...
                                Blijkt dat het subforum "geld en werk" daar nogal bevolkt wordt door (ex) bankmedewerkers, dat verklaart natuurlijk veel.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X