Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel - Berlijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brussel - Berlijn

We plannen een midweek trip naar deze stad.
    Ik vraag nu prijzen op via het spoor en via de lucht, maar van de promoties (39 euro per persoon met de trein) en 99 euro per persoon via Brussels airlines vind ik geen spoor.
    Ik krijg sterk de indruk dat al die promotiecampagnes, die ongetwijfeld handenvol geld kosten, enkel lokmiddeltjes zijn.

Wie heeft hiermee ondervinding ?

Trouwens, de site van de spoorwegen is om te huilen: je kiest je trein, je krijgt een prijsaanbod, en als je dan een stap verder wil staat er wel zo'n halve minuut een pop-up voor een annulatieverzekering (en je krijgt hem niet weg, je moet gewoon wachten). Dan krijg ik de melding dat ik alle verplichte velden moet invullen. Ik zie dus nergens iets wat ik nog zou kunnen moeten invullen, er wordt ook niks aangeduid wat ontbreekt.
    Ik vraag een prijs van Gent tot Berlijn, ik krijg een prijs waar ik dan toch nog een EBS icoontje kan aanklikken, daarachter staat dat men mits opleg vanuit elk Belgisch station kan vertrekken met hetzelfde ticket. Ik kan die opleg niet aanklikken voor akkoord, dus veronderstel ik dat hij al in de prijs inbegrepen zit.

Met andere woorden, ik zou zo'n reis al niet durven boeken via de PC wegens veel te veel onduidelijkheden.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Brussel - Berlijn

Heen en terug | Brussel-Centraal (Be) ( Bruxelles ) - Berlin Hbf. (De)
    320 euro

Promoties over Brussel > Berlijn vind ik nergens terug...

==================================================
    Gent > Berlijn > 287.

EN overstappen he.
    Last edited by theokus; 7 mei 2012, 15:07.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Kijk eens op airstop.be

Je vindt daar vluchten voor minder dan 200€ per persoon. Hoe langer op voorhand, hoe goedkoper.

Zeker niet doen met de trein, dat duurt eindeloos, dan kan je nog beter met de auto gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Kijk eens op airstop.be

Je vindt daar vluchten voor minder dan 200€ per persoon. Hoe langer op voorhand, hoe goedkoper.

Zeker niet doen met de trein, dat duurt eindeloos, dan kan je nog beter met de auto gaan.
        Met de trein om half negen in Gent vertrekken en rond kwart na vier in Berlijn. Ik zie me dat niet op die tijd met de auto doen, plus relaxen in plaats van stresseren op de baan.

Zou vanaf nu 39 euro per persoon kosten (zaterdag in de krant), maar dat vind je nergens terug.

Comment

Ik heb dit ook bekeken vorig jaar: Trein niet goedkoop en het duurt lang.
          Met de wagen de simpelste weg die mogelijk is, en goedkoper. fijnstof plakette niet vergeten.

YMMV Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Ik heb dit ook bekeken vorig jaar: Trein niet goedkoop en het duurt lang.
            Met de wagen de simpelste weg die mogelijk is, en goedkoper. fijnstof plakette niet vergeten.

YMMV Nerdi
            Ik herhaal: Met de trein om half negen in Gent vertrekken en rond kwart na vier in Berlijn. Ik zie me dat niet op die tijd met de auto doen, plus relaxen in plaats van stresseren op de baan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik herhaal: Met de trein om half negen in Gent vertrekken en rond kwart na vier in Berlijn. Ik zie me dat niet op die tijd met de auto doen, plus relaxen in plaats van stresseren op de baan.
              Met de wagen is het goed te doen in een 8-tal uur (korte stops inclusief).
              Maar je hebt een punt dat het veel minder stresserend is met de trein.
              Last edited by Leopard; 8 mei 2012, 11:35.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik rij vanuit Mechelen naar Hannover in een kleine 4 uur, en Berlijn is minder dan 3 uur verder als je een beetje gas geeft.

Ook dat kan 'ontspanning' zijn.

Ik garandeer je dat ik sneller met de auto ben dan met de trein, zeker als je van deur tot deur rekent.

Maak je geen zorgen over die feinstofplakette, daar kijkt ondertussen geen hond meer naar. De mogelijke boete is 40€. Collega's gaan heel dikwijls naar Hannover zonder groene sticker, en niemand heeft ooit een boete gehad.

Comment

Ik snap ook niet wat mensen zo relaxerend aan de trein vinden en zo stresserend aan de wagen...

na 1 uurtje trein heb ik het ook weer gehad...
                  en verveel ik mij daar rot...
                  dan vind ik de wagen persoonlijk (eigen mening) dus, gemakkelijker en aangenamer....

samen naar muziek luisteren (en meezingen? ), doe dat maar eens in de trein
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Brussels Airlines promoties bestaan echt wel, maar je moet lang genoeg (maanden!) op voorhand boeken.

Al dikwijls gevlogen met Brussels Airlines, goedkoper dan Ryanair. Als je alles meerekent, incl het transport van de afgelegen Ryanair vliegvelden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Brussels Airlines promoties bestaan echt wel, maar je moet lang genoeg (maanden!) op voorhand boeken.

Al dikwijls gevlogen met Brussels Airlines, goedkoper dan Ryanair. Als je alles meerekent, incl het transport van de afgelegen Ryanair vliegvelden...
                      Je moet ze wel weten te vinden om ze te kunnen boeken.....
                      En als je ze dan vind, mooie aanbieding maar wel wat lang verblijf (7 juni vertrekken en 14 juni terug, vlucht voor 2 personen 186 euro heen en terug), en je wil een stap verder om de exacte prijs te kennen en eventueel te boeken, dan weer (zoals bij de spoorwegen) : er is een fout opgetreden.
                      Wat is dat toch met die online boekingsites ???
                      Last edited by nete; 8 mei 2012, 12:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Ik snap ook niet wat mensen zo relaxerend aan de trein vinden en zo stresserend aan de wagen...

na 1 uurtje trein heb ik het ook weer gehad...
                        en verveel ik mij daar rot...
                        dan vind ik de wagen persoonlijk (eigen mening) dus, gemakkelijker en aangenamer....

samen naar muziek luisteren (en meezingen? ), doe dat maar eens in de trein
                        Mjah, ieder zijn meug.

Ik vind met de trein reizen het plezante want er is qua vervoer. Plezanter dan met de wagen, vlieger of whatever. Ik zit er niks mee in om 4 à 5 uur in een trein te zitten terwijl je makkelijk het traject of 2,5 uur aflegt met de wagen.

Het openbaar vervoer is een knop omdraaien, maar als je het niet gewent bent is het een vergif. Ik zou zeggen: ieder doet wat hij wil. Maar als je op citytrip gaat en het moet snel, snel en liefst zo goedkoop mogelijk, wel dat is niet mijn manier van op congé gaan. Ik geef liever wat geld uit en liefst zonder stress op congé aankomen, al ben ik wat langer onderweg en kost het me (iets) meer geld.

My cup of tea

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Ik vroeger ook, maar voortdurend moeten denken: waar, en hoe lang gaan we in de file staan, nee bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                            Mjah, ieder zijn meug.
                            Heb je natuurlijk volledig gelijk mee...
                            Iedereen heeft zijn voorkeur (en hoe meer mensen de trein nemen, hoe liever ik het heb )
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                            X