Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annuleren bestelling (Harley)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annuleren bestelling (Harley)

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Correctie ...
    Niet altijd naar vrouwen luisteren.

En wat heeft dat voorschot ermee te maken?
    Als je geen voorschot geeft en je annuleert, dan kunnen ze u nog altijd een factuur sturen voor het bedrag dat je schuldig bent ten gevolge van een annulering.
    Of de verkoper dat ook doet is een ander punt ... ze mogen maar moeten niet (afhankelijk van de voorwaarden op de bestelbon).
    Dat klopt....maar.

Ik heb deze motor gekocht via internet.
    Laat me ff duidelijk zijn.
    Verleden jaar kocht ik mijn vorige motor persoonlijk, getekend op bestelbon met klein voorschot van 500€.
    Nu heb ik gewoon wat foto's gemaakt en deze naar dezelfde verkoper gestuurd die me 'n offerte (deal) maakte die 2000€ goedkoper was als de andere HD dealer.
    Daar moet je ff van bekomen, als je dat hoort. Dus zonder afpingelen etc...
    Wat is er nu gebeurd:
    De verkoper stuurt me de offerte (geen voorwaarden op vermeld). Ik print dat uit en teken voor akkoord en mail hem dat terug. Stort hem 500€ voorschot.(uit eigen beweging, want dat doe ik normaal nooit)
    Hij besteld die motor dezelfde dag waarvan akte:
    30232721 28.04.2012 (mijn naam) Customer Order 2012 VRSCDX Night Rod Special BLACK PS In Production (03.05.2012)
    Deze is met nog 5 andere geboren op die datum.
    Bevestiging:
    30232721 28.04.2012 (mijn naam) Customer Order 5HD1HHHC2CC808449 2012 VRSCDX Night Rod Special BLACK PS Shipped from the US (03.05.2012)
    Vermoedelijk rijklaar, einde van de maand mei.
    Alles verloopt gelijk het hoort.

Ik besef heel goed dat het niet om het voorschot gaat, maar in het slechtste geval 15% zou moeten betalen als ik annuleer. En dat omdat ik getekend heb en afhangt van de goodwill van de verkoper.

Als ik nu ff twijfel, dan krijg ik hier weer positieve feedback.
    Maar ik wil erop rijden. De rest kijkt gewoon naar het uiterlijk en smaken verschillen. Op het laatst begin je echt te twijfelen

Comment

Correctie ...
      Niet altijd naar vrouwen luisteren.
      Toch wel, het zou veel flaters uit de wereld helpen..

En wat heeft dat voorschot ermee te maken?
      Als je geen voorschot geeft en je annuleert, dan kunnen ze u nog altijd een factuur sturen voor het bedrag dat je schuldig bent ten gevolge van een annulering.
      Of de verkoper dat ook doet is een ander punt ... ze mogen maar moeten niet (afhankelijk van de voorwaarden op de bestelbon).
      Het voorschot heeft ermee te maken dat je nooit een voorschot mag betalen, op niks of niemand...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Eigenlijk moet je alleen maar naar jezelf luisteren... dan heb je nooit spijt!
        Jean Pierre.

Comment

Zonder er ook maar iets van te kennen, maar zo'n Night Rod vind ik véééél mooier dan die Heritage Softail.

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Toch wel, het zou veel flaters uit de wereld helpen..

Het voorschot heeft ermee te maken dat je nooit een voorschot mag betalen, op niks of niemand...
            Geen voorschot betalen betekent regelmatig dat wat je wil kopen, niet kan kopen.
            Ik tracht het ook te vermijden, maar zeker bij zaken die door de verkoper speciaal besteld worden, moet je bijna altijd een voorschot betalen. Mijn auto's (nieuw) heb ik altijd gekocht zonder voorschot, maar mijn meubelen heb ik wel met voorschot moeten kopen.
            Een winkel heeft het recht om dat te vragen, en als je het niet wil betalen betekent het regelmatig dat je wat je wil kopen, niet kan kopen. Het is toch normaal dat een verkoper zich wil indekken, dat wat hij besteld heeft speciaal voor een bepaalde klant, ook uiteindelijk door die klant wordt ontvangen en betaald.

Persoonlijk zou ik die aankoop ook gewoon laten doorgaan .
            Groeten,

Polleke

Comment

Kopen die handel

Comment

Maakt dat ge gaat betalen! en laat van dat vorige buizenspel een wasmachine maken ofzo...

p.s. Ik ben 34 jaar

Comment

Och ja, een voorschot of niet moet je zelf beslissen maar vaak ook verplicht als ze u niet vertrouwen.
                  Met vertrouwen van beide kanten kan alles anders.
                  Maar ik denk dat dit nu eerder bijzaak is.
                  Kopen of niet moet je echt zelf weten en dat is het begin en eindpunt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Geen voorschot betalen betekent regelmatig dat wat je wil kopen, niet kan kopen.
                    Ik tracht het ook te vermijden, maar zeker bij zaken die door de verkoper speciaal besteld worden, moet je bijna altijd een voorschot betalen. Mijn auto's (nieuw) heb ik altijd gekocht zonder voorschot, maar mijn meubelen heb ik wel met voorschot moeten kopen.
                    Een winkel heeft het recht om dat te vragen, en als je het niet wil betalen betekent het regelmatig dat je wat je wil kopen, niet kan kopen. Het is toch normaal dat een verkoper zich wil indekken, dat wat hij besteld heeft speciaal voor een bepaalde klant, ook uiteindelijk door die klant wordt ontvangen en betaald.

Persoonlijk zou ik die aankoop ook gewoon laten doorgaan .
                    Ik zal nergens iets kopen waar ik een voorschot voor moet betalen. Het is niet normaal om het bedrijfsrisico bij de klant neer te leggen.
                    Deze verkopers wantrouwen hun klanten: waarom zou je als klant dan een verkoper wel moeten vertrouwen: wanneer ze failliet gaan ben je het voorschot kwijt.
                    Met of zonder voorschot: wanneer je een koopovereenkomst hebt ben je wettelijk altijd schadeplichtig wanneer je eenzijdig de overeenkomst verbreekt.
                    Vaak voel je je beter om een spijtaankoop niet door te laten gaan ook al kost het je geld.

Comment

Ik denk dat bij sommige aankopen je gewoon naar niemand mag luisteren behalve naar jezelf.

Weeg je voordelen af, betrouwbaarheid van de nieuwe, of de charmes van de huidige...
                      maar je door andere laten leiden zou ik niet doen...

Zeker op vlak van moto's, das iets heel persoonlijks he...
                      Had ik anderen moeten volgen ik reed een volledig andere motor,
                      maar heb ook gewoon mijn ideetjes gevolgd... en ben er blij mee ook

Dus voor je iets annuleert:
                      even je afsluiten van iedereen en gewoon uw hart volgen naar het model...

greetz
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Ik zal nergens iets kopen waar ik een voorschot voor moet betalen. Het is niet normaal om het bedrijfsrisico bij de klant neer te leggen.
                        Deze verkopers wantrouwen hun klanten: waarom zou je als klant dan een verkoper wel moeten vertrouwen: wanneer ze failliet gaan ben je het voorschot kwijt.
                        Met of zonder voorschot: wanneer je een koopovereenkomst hebt ben je wettelijk altijd schadeplichtig wanneer je eenzijdig de overeenkomst verbreekt.
                        Vaak voel je je beter om een spijtaankoop niet door te laten gaan ook al kost het je geld.
                        Dus als jij iets bestelt, een motor, bijvoorbeeld, of een auto, bepaalde kleur, opties, extra's... Dan moet de handelaar maar zien dat hij ervan afgeraakt als jij van idee verandert? Dit is geen bedrijfsrisico, maar een verbintenis. Voor courante standaardgoederen betaal ik ook geen voorschot, tenzij ik zeker wil zijn dat er een exemplaar voor mij wordt gereserveerd.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Gewoon je aan je gedacht houden en kopen
                          En als je idd zo'n goede prijs gekregen hebt, kan 't zijn dat als hij je achteraf echt tegenvalt je hem zonder al te veel kosten nog kan verkopen ?
                          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Dus als jij iets bestelt, een motor, bijvoorbeeld, of een auto, bepaalde kleur, opties, extra's... Dan moet de handelaar maar zien dat hij ervan afgeraakt als jij van idee verandert? Dit is geen bedrijfsrisico, maar een verbintenis. Voor courante standaardgoederen betaal ik ook geen voorschot, tenzij ik zeker wil zijn dat er een exemplaar voor mij wordt gereserveerd.
                            Ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan, niet voor meubels niet voor auto's: ik heb drie weken geleden nog een nieuwe Ford gekocht met diverse opties zonder aanbetaling, bij een dealer waar ik voorheen geen klant was. Maar misschien maak ik een betrouwbaarder indruk als u.
                            Daarbij is een onbetrouwbare klant altijd het bedrijfsrisico van een ondernemer, wanneer hij daarom geld verlangt van zijn klanten voordat hij iets geleverd heeft zal deze aan mij niets verkopen.
                            Daarbij leest u niet goed wat ik schrijf: als u een koopovereenkomst hebt gesloten die u niet nakomt zal u persoonlijk voor de schade die de handelaar treft moeten opdraaien.
                            Als een handelaar de overeenkomst niet nakomt heb je als klant soms het nakijken met die BV's. U moet niet doen of dat een klant blij moet zijn om ergens iets te mogen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan, niet voor meubels niet voor auto's: ik heb drie weken geleden nog een nieuwe Ford gekocht met diverse opties zonder aanbetaling, bij een dealer waar ik voorheen geen klant was. Maar misschien maak ik een betrouwbaarder indruk als u.
                              Daarbij is een onbetrouwbare klant altijd het bedrijfsrisico van een ondernemer, wanneer hij daarom geld verlangt van zijn klanten voordat hij iets geleverd heeft zal deze aan mij niets verkopen.
                              Daarbij leest u niet goed wat ik schrijf: als u een koopovereenkomst hebt gesloten die u niet nakomt zal u persoonlijk voor de schade die de handelaar treft moeten opdraaien.
                              Als een handelaar de overeenkomst niet nakomt heb je als klant soms het nakijken met die BV's. U moet niet doen of dat een klant blij moet zijn om ergens iets te mogen kopen.
                              En hoe gaat die handelaar zijn verlies bij jou komen afdwingen ? Als hij dat voorschot heeft is het gemakkelijk, in het andere geval zal hij evengoed kosten moeten maken om zijn kosten vergoed te krijgen. Wat is het makkelijkste...
                              Ik raad je aan om bv. meubels die op maat gemaakt moeten worden (en dus nergens anders geplaatst kunnen worden), te kopen zonder voorschot te betalen.
                              Een bedrijf die dergelijke zaken levert, zonder voorschot te vragen is gewoon goed zot.
                              Ik ken er ene die een tijdje geleden een Morgan gekocht heeft. Dat is zo'n zeldzaam type wagen, waar je zowat alles wat eraan hangt kan personaliseren. Je mag 2 keer raden of hij een voorschot heeft mogen betalen...

Wat zijn bv. de normale verkoopsvoorwaarden voor investeringen bij bedrijven ? Zijn al die bedrijven zo zot, dat ze die voorschotten gewoon toestaan ? De meeste bedrijven starten gewoon niet aan een bestelling, als er geen voorschot betaald is geweest.

Als het kan probeer ik ook geen voorschot te betalen. Maar voor sommige dingen is het noodzakelijk en dan vind ik dat behoorlijk normaal. Mijn auto's heb ik ook zonder voorschot gekocht...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                Mijn vrouw die steeds afknapt op die nieuwe motor, omdat ze mijn huidige veel mooier vindt, zegt dat ze me moesten ....
                                Als ik zie wat voor knullig zadeltje voor de duozit op die nieuwe moto staat, kan ik heel goed begrijpen dat je vrouw daar op afknapt.
                                Je kan toch niet verwachten dat je daar meer dan 10 kilometer iemand gaat opzetten?
                                Voor de rest vind ik de nieuwe Night Rod mooier dan de Heritage. Maar als oud Pan European rijder moet ik persoonlijk bedanken voor beide HD's. Al was het maar voor het onderhoud alleen.

Laat je niet gek maken, een moto kies je niet op basis van een poll.

Willy
                                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                                X