Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annuleren bestelling (Harley)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Annuleren bestelling (Harley)

OMG,

Ze maken me echt gek.
    Nadat ik 'n Night Rod heb besteld met inlevering van mijn Heritage Softail, vindt iedereen dit 'n slechte keuze.
    Dit wil zeggen, als ze mijn huidige motor zien en dan de nieuwe, krijg ik steeds het commentaar: "ben je gek?". (blijkbaar wel)
    Mijn huidige Heritage is echt 'n klassieke HD motor, waar ik al heel wat extra's heb opgezet.
    De nieuwe motor Night Rod is technisch super en rijdt ook prima, vooral in de bochten.
    Maar de Heritage Softail rijdt ook zeer comfortabel, maar je moet deze motor goed kennen. Er is zeer weinig grondspeling. In mijn ogen, een van de moeilijkste motoren als je geen ervaring hebt.
    Kortom, ze hebben me zodanig laten twijfelen dat ik deze aankoop wil annuleren, niettegenstaande ik die via email heb besteld. Maar ik heb wel 500€ voorschot gestort. Ik zal die dan wel kwijt zijn, maar "so be it"....De BIV alleen op de nieuwe motor kost me al 495€.
    Mijn vrouw die steeds afknapt op die nieuwe motor, omdat ze mijn huidige veel mooier vindt, zegt dat ze me moesten ....
    1 ding wat mijn moto/regel is, bij twijfel, niet doen...en daar zit ik nu mee.

Ik ben benieuwd hoe dat ik dat morgen kan annuleren, desnoods met 500€ verlies.

Re: Annuleren bestelling (Harley)

Tja, het spreekwoord zegt het: "Bezint voor ge begint". Maar het zegt niet wanneer je moet beginnen te bezinnen.

Ik ben geen "motaar", maar vind een HD wel een machtige machine (sommige Japanse motoren ook, ten andere, sorry )

Bij welke dealer ben je geweest?
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik heb mijn Heritage softail enkele jaren geleden verkocht.
      Bij goed weer gaf ik telkens weer voorkeur aan mijn racefiets.
      Mocht ik een nieuwe kopen dan zou ik ook wel eens wat anders willen; ik vind de Night Rod ruig en super gaaf!
      Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Heb je in den Belgique geen recht om van een verkoop af te zien, als het binnen een korte tijd is?
        Of is het betalen van een voorschot, al het sluiten van een overeenkomst?
        Kweet het niet.

Comment

Het feit dat ik 'nieuwe motor wou is heel normaal denk ik, waarbij je snel met de voeten van grond komt.
          Iedereen die in 'n showroom naar 'n andere auto gaat kijken, wordt ook meteen met dit virus besmet.
          Gewoon ff vragen "en wat als ik deze inruil en maak me 'n deal.....etc"

Ik zag 'n Fatboy staan en vond die meerprijs onverantwoord ivm de huidige Heritage.
          De Night Rod ligt goed in prijs vergeleken met japanse motoren of zelfs de Ducati Diavel.
          Ik maak 'n 70 km testrit en ik was meteen verkocht.
          Nu mag je wel niet vergeten dat die NR fenomenaal optrekt en makkelijk 240Km/u haalt.
          Deze motor nodigt je wel degelijk uit om de G krachten te voelen.
          Ik ben 60+ en dat was toch niet de bedoeling. Gewoon lekker cruisen op 'n Harley was de doelstelling.
          Liefde is blind zeggen ze en als dat ook toevallig 'n motor is, daar staat geen leeftijd op.

Comment

Mijn ervaring zegt niet luisteren naar anderen die je hoofd zot maken.

Is vaak zo, je bestelt iets en als je er durft over praten met anderen, dan zijn er altijd wel die je gek maken en u doen twijfelen.
            Je hebt die toch met je zin besteld? Dan ga je daar toch ook tevreden mee zijn eens je die hebt?
            Een moto is altijd hard om weg te doen maar eens de nieuwe er is ben je weer blij als een klein kind.

Enfin ... ieder zijn ding natuurlijk maar dit is iets dat je zelf moet weten en niet volgens de mening van een ander.
            Tenzij je het zelf beklaagt natuurlijk ... maar daar geloof ik niet veel van.
            Zou je ook twijfelen mocht niemand je hoofd gek gemaakt hebben of mocht iedereen je proficiat wensen met je aankoop?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Mijn ervaring zegt niet luisteren naar anderen die je hoofd zot maken.

Is vaak zo, je bestelt iets en als je er durft over praten met anderen, dan zijn er altijd wel die je gek maken en u doen twijfelen.
              Je hebt die toch met je zin besteld? Dan ga je daar toch ook tevreden mee zijn eens je die hebt?
              Een moto is altijd hard om weg te doen maar eens de nieuwe er is ben je weer blij als een klein kind.

Enfin ... ieder zijn ding natuurlijk maar dit is iets dat je zelf moet weten en niet volgens de mening van een ander.
              Tenzij je het zelf beklaagt natuurlijk ... maar daar geloof ik niet veel van.
              Zou je ook twijfelen mocht niemand je hoofd gek gemaakt hebben of mocht iedereen je proficiat wensen met je aankoop?
              Er zit natuurlijk veel waarheid of stof tot nadenken in je laatste zin.

Er komt wel nog bij dat mijn huidige Harley nog eentje is voor zelf aan te sleutelen.
              Vermits ik vroeger veel aan automotoren heb gewerkt (vooral aan BMW) is dit bij de nieuwe motor uitgesloten. En dat laatste zal ik wel missen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Er zit natuurlijk veel waarheid of stof tot nadenken in je laatste zin.
                Ik spreek uit ervaring ... ook bij de aankoop van een moto.
                Kop laten zot maken en dan beginnen twijfelen ... uiteindelijk toch bestelling gelaten en nu zeer content dat ik bij mijn gedacht gebleven ben.
                Gelukkig is mijn vrouw nog wat besluitvaster dan ik en zegt ze niet te luisteren naar anderen.
                Nu zeg ik tegen niemand nog iets tot ik het heb ... dan is het alleen nog "waaaauuwww dat is ne schone".

Er komt wel nog bij dat mijn huidige Harley nog eentje is voor zelf aan te sleutelen.
                Vermits ik vroeger veel aan automotoren heb gewerkt (vooral aan BMW) is dit bij de nieuwe motor uitgesloten. En dat laatste zal ik wel missen.
                Ja ... maar al de tijd dat je niet moet sleutelen kan je rijden.
                Zo vaak moet er aan moderne motoren ook weer niet gewerkt worden ... zit hier ook met dat probleem maar uiteindelijk is dat niet echt iets om mee in te zitten.
                Ge hebt dan ook wel wat modernere techniek dat vaak ook de veiligheid ten goede komt ... betere baanhouding, betere remmen, ... alles verbetert continu.
                Genieten van het leven en niet wachten tot het te laat is.

Edit : Ik ben eens gaan kijken naar dat nieuw machien dat je wou/wil kopen ... is een van de schoonste HD wat mij betreft en een super machien.
                Mocht ik een HD willen kopen, het werd er zo eentje.
                Last edited by VerSeg; 7 mei 2012, 14:11.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Als het uw goesting is wat je besteld hebt zou ik daar bij blijven wat de andere ook zeggen.
                  Ik heb beide modellen eens opgezocht op het net want ik ben niet zo een motor kenner en de keuze die je gemaakt hebt zou ook mijn keuze zijn, dus voor mijn part niet annuleren.
                  Wie zegt dat je gek bent heeft blijkbaar een slechte keuze ofwel ben ik ook gek.
                  Last edited by Sus; 7 mei 2012, 14:20.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Vermits ik vroeger veel aan automotoren heb gewerkt (vooral aan BMW) is dit bij de nieuwe motor uitgesloten.

Comment

Waarom begin je te twijfelen? .... Om de mening van een ander.

Comment

Ik weet niet welke foto's sommige hebben gezien.
                        De Night Rod Special is meestal mat zwart, wat ik niet graag zie.
                        Want mat zwart heeft ook zo z'n nadelen bij poetsen...wrijf te lang en het blinkt.

Mijn versie ziet er zo uit. Ook volledig zwart, maar met de fenders en Pseudo tank in glanzende lak. De rest is identiek.
                        Reden van aankoop was het betere rijgedrag(of lean angle) in de bochten. ABS en dubbele Brembo schijven voor en 1 achter.
                        In de eerste plaats dacht ik aan meer veiligheid bij noodstop en grip bij regen, wat met de Michelin Scorcher banden wel goed zit dacht ik.

Comment

regel numero uno; betaal nooit maar dan ook nooit of te nimmer een voorschot! zelfs geen €5 op een totaalbedrag van €10000.

Ten tweede; geef uw vrouw maar volop gelijk...
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik weet niet welke foto's sommige hebben gezien.
                            De Night Rod Special is meestal mat zwart, wat ik niet graag zie.
                            .../...
                            Mijn versie ziet er zo uit. Ook volledig zwart, maar met de fenders en Pseudo tank in glanzende lak. De rest is identiek.

http://users.telenet.be/ramon/BDfoto/nr04.jpg
                            Is toch héél prachtig in deze uitvoering?
                            En jij twijfelt?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              regel numero uno; betaal nooit maar dan ook nooit of te nimmer een voorschot! zelfs geen €5 op een totaalbedrag van €10000.

Ten tweede; geef uw vrouw maar volop gelijk...
                              Correctie ...
                              Niet altijd naar vrouwen luisteren.

En wat heeft dat voorschot ermee te maken?
                              Als je geen voorschot geeft en je annuleert, dan kunnen ze u nog altijd een factuur sturen voor het bedrag dat je schuldig bent ten gevolge van een annulering.
                              Of de verkoper dat ook doet is een ander punt ... ze mogen maar moeten niet (afhankelijk van de voorwaarden op de bestelbon).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X