Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 98 SE Monitorprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 98 SE Monitorprobleem

Ja wie gebruikt dit nog ?Wel ik gebruik dit nog,zoals er mensen zijn,die oldtimers opkalfateren,probeer ik dit ook.
    Mijn probleem is dat ik de resolutie van mijn monitor niet kan veranderen.16 kleuren,.640 etc.julie kennen het wel.Krijg geen andere keuze .Hoe kan ik dit aanpassen?
    Welke drivers vor wat moet ik installeren?
    Beste dank voor elke suggestie.

Re: Windows 98 SE Monitorprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Welke drivers vor wat moet ik installeren?
    Beste dank voor elke suggestie.
    Eerst die van de videokaart, dan eventueel die van de monitor.

Comment

Is inderdaad een driver probleem. Als het toestel zo oud is kan je er misschien ook een kleine linux distro opzetten.

Comment

Had ergens nog een oude driver liggen,maar wist niet of het de juiste was.Even PC uitgebouwd gezocht op internet,maar niet direct iets gevonden.Dan maar erop gewaagd.
        Het gaat.Gelukkig,want ik het er al een paar setup's, format:c etc opzitten met verkeerde drivers.USB-drivers oa.USB wordt niet direkt ondersteund in 98.
        Maar die andere oplossing,hoe doe je dat??

Comment

Die andere oplossing? Linux?

Een beetje lezen hier en daar op het internet kan geen kwaad want ook Linux gaat mee met de tijd en niet alle distributies ondersteunen de oudste hardware. Of ze ondersteunen wel die hardware, maar de specificaties schieten gewoon te kort. (te weinig geheugen , ...)
          Je geeft wel niet mee over welke hardware het hier gaat. Dat zou alleszins helpen om raad te geven.

Linux komt in veel smaken. Puppy Linux, Arch Linux, dit zijn er twee die me te binnen schieten die op de oudste P's nog vlot zouden moeten draaien. Gewoon downloaden en op een CD branden (als iso!), dan opstarten vanop die CD, gewoon uitproberen en zien hoe het je bevalt. Daarna kan je installeren of een andere distributie downloaden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Linux komt in veel smaken.
            En dat is nu net DE achilleshiel van Linux. Hoe kan je nieuwe kandidaat gebruikers overtuigen als je door het bos de bomen niet meer ziet ?
            Ubuntu doet een verdienstelijke poging,maar dat wordt door de Linux die-hards maar met een scheef oog bekeken vanwege te "windows".
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              En dat is nu net DE achilleshiel van Linux. Hoe kan je nieuwe kandidaat gebruikers overtuigen als je door het bos de bomen niet meer ziet ?
              Ubuntu doet een verdienstelijke poging,maar dat wordt door de Linux die-hards maar met een scheef oog bekeken vanwege te "windows".
              Ubuntu te veel lijken op Windows ???? Tiens, ik zie de gelijkenissen niet. Of niet in die mate. Linux Mint of Kubuntu, ja, dan zou ik de Windows vergelijking nog begrijpen.
              Met die-hards bedoel je zeker de terminal fans?

Comment

How mannen,niet op de vuist gaan.
                Zal het wel even uitpluizen.
                Bedankt allemaal voor de suggesties.

Comment

Working...
                X