Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw schooltje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw schooltje

Hallo allemaal!

Ik dacht zo even, ik zal nog eens iets van mij laten horen Het is weer even geleden.
    Enkele maanden geleden liet ik jullie weten dat ik op een nieuw schooltje ben beginnen les geven. Een kersvers, pas opgericht schooltje Dolle pret is het al geweest, maar ook hard en veel werken. Dit jaar hebben we 3 klasjes, de volgende jaren komen er telkens 2 bij.
    Gisteren hadden we ons schoolfeest. Zo veel mensen die kwamen en zeiden dat we het goed deden. Doet echt deugd na een jaar hard werken, 'k wist soms niet wat zeggen
    Het schooljaar is daarentegen nog niet gedaan en we hebben nog veel op de planning staan!
    Voor de nieuwe klassen gaan we nu allemaal materiaal bij elkaar zoeken en nieuwe spullen maken. Jammer genoeg hebben we een beperkt budgetje en gaan bijna al onze centjes in de aankoop van meubeltjes en een basisuitrusting van didactisch materiaal. Maar niet geklaagd, kleuterjuffen zijn creatieve wezens In de loop van dit jaar hebben we al een aantal dingen bij elkaar gespaard en daarvan ben ik al spullen aan het maken, 'k zal hieronder een fotootje zetten, kunnen jullie meegenieten.

Ik had ook een vraagje aan jullie. Hoe meer mensen er mee denken, hoe meer we vinden! Dus laat jullie gaan!

We zoeken kosteloos materiaal, of toch tegen dumpingprijzen op zijn minst. Ik ben al enkele stockverkopen van speelgoed afgegaan, 70 of 80% korting is mooi meegenomen. Wc- en keukenrollen hebben we al in grote getallen, maar andere zaken zijn moeilijker te krijgen. Zoals lege sigarenkistjes, bollen wol en katoen om bv. knuffels te haken, oude knopen, gsm's voor de kids om mee te spelen, gordijnringen om leuke zwaailinten aan te hangen, rollen of boeken behangpapier, oude witte lakens om op te schilderen, leuke stofjes op poppenkleedjes, verkleedkleren of vlaggetjes van te maken,...
    Ons schooltje is in Borgerhout, ik woon in Deurne, dus eigenlijk alles wat in de wijde omgeving van Antwerpen is, is gemakkelijk haalbaar. Iemand ideetjes? Of misschien zelf materiaal? Bedankt om alvast mee te denken!

Groetjes,
    Sanne

Deze wou ik niet achterhouden! Het is het reuzejaar in Borgerhout en de leerlingen van het eerste leerjaar maakten onze eigen reus. "Kasper" is gisteren officiëel ingeschreven en we kregen een geboortecertificaat.

Van overschotjes wol maak ik speelgoed en knuffels, frisbees en ook pomponnen.
    Een bloemetje voor in de poppenhoek, er komen er in alle kleuren. En wortels voor de knuffelkonijnen.

Re: Nieuw schooltje

waarom hier en niet in Fotoverhalen.
    mag je ook 10 opnamen plaatsen.
    succes met je zoektocht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Omdat chitchat veel meer bezoekers telt !

Prachtige start, Sanne !
      Ik ben van het Leuvense, dus da's wat uit de richting.
      Maar hier enkele tips:

1. Vraag het rechtstreeks aan de ouders: je zal versteld staan wat ze allemaal komen aandragen.
      2. Hebben jullie een website: maak een pagina "materiaal gezocht"
      3. Geen website? No problem; vraag tijdens de inschrijving van
      elke ouder het email-adres.
      Heb je specifiek materiaal nodig, stuur dan een mailtje rond.
      Het email- adres is ook een zeer goede en directe communicatie naar ouders toe.
      Soms beter dan het "heen-en-weer" boekje.

Ik weet wel niet welk publiek je hebt in je schooltje,want er bestaan nog steeds mensen die geen computer of internet hebben. Goed opletten dat je die niet uitsluit.

Succes ! Het zal beslist lukken !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

@Bouk: Bedankt

@Alfa Centauri: We hebben sinds een kleine maand een eigen webstekje, hehe. Heel tof, maar de ouders moeten er de weg nog naartoe vinden. Maar dat is inderdaad een optie! Ik zal bij de verantwoordelijke eens polsen naar zo'n extra plekje voor een rubriekje "gezocht".
        Ons "publiek" is vrij gemengd en we trachten zoveel mogelijk ouders aan te spreken op zoveel mogelijk manieren. Meestal persoonlijk of met een briefje aan de deur, voorzien van picto's,... toch blijven het vaak dezelfde mensen die meesparen of meedoen Maar we blijven proberen

We hebben al van heel veel mensen het mailadres. Ik dacht om vanaf volgend schooljaar ook via die weg nieuwsbrieven rond te sturen, maar vind het nogal hmmm "eng"? Gaan de mensen dat wel appreciëren als je ze "lastig valt" per mail? Het is natuurlijk niet alle dagen en ook beter voor het milieu
        Hebben jullie (alle lezers van dit berichtje ) daar een mening over? Of ervaring?

Comment

Ik denk niet dat de ouders je dat kwalijk gaan nemen, het gaat trouwens ook om hun kind.
          Ik denk eerder dat ze graag zullen helpen, tenminste dat is toch hoe ik zou reageren.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Ik denk niet dat de ouders je dat kwalijk gaan nemen, het gaat trouwens ook om hun kind.
            Ik denk eerder dat ze graag zullen helpen, tenminste dat is toch hoe ik zou reageren.
            Bedankt voor de input

Comment

Goed gewerkt
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Bedankt Theokus

Comment

Working...