Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Oorspronkelijk geplaatst door Robby0123 Bekijk bericht
    Elegant is voor mij een ware nachtmerrie, het leek allemaal mooi te zijn en de overstap ging inderdaad vlot. Maar dan, na 8 maanden krijgen we een afrekening dat we ongeveer 120% moeten bijbetalen. Volgens hun is dat helemaal normaal en schuiven ze het probleem door aan de vorige leverancier electrabel of misschien zelfs de netwerkbeheerder. Bij electrabel moest ik jaarlijks ook bijbetalen maar nooit geen 120% op 8 maanden.
    Het leek dus mooi, maar als puntje bij paaltje kwam zitten we met de gebakken peren. Ik hoop dat anderen er meer geluk bij hebben.
    Ik zoek alleszins naar iets anders.
    Men moet ook niet naief zijn he! Je betaalt wat je verbruikt hebt! Ik ben ook naar Elegant gegaan na mijn avonturen bij Electrab... . De maandelijkse afrekening bij Elegant was volgens mijn berekening al veel te laag van in het begin gezien mijn verbruik dus ik heb gewoon wat "opzij" gelegd om de klap te verzachten. Ik denk dat ze dat standaard doen om hun klanten "gelukkig" te maken. Je moet wel even zelf je rekenhuiswerk maken he! .. en door de vervanging van een stokoude diepries kan ik mijn verbuik nog drukken dus zakt ook mijn maandbijdrage ...

edit: het probleem is nu dat men actief aan provider-hoppen moet gaan doen wil men steeds de allerlaagste energieprijs vinden ... dat ligt niet direct in onze natuur

Comment

Het doet mij plezier te zien dat op Belgium Digital veel mensen bewust omgaan met hun energiekosten en zich niet in slaap laten wiegen als makke consumenten. Zelf heb ik vorig jaar een energievergelijker gebouwd (www.tariefchecker.be). Wie zin heeft om hem te testen en mij feedback te geven, feel free to do so!

Tip van de dag: verander minstens elke 2 jaar van energieleverancier, of kies voor 3 jaar vaste prijzen (en verander dan opnieuw na 3 jaar). Alleen zo kun je zeker blijven van lage prijzen want ook Lampiris, Eneco en Elegant die dat allemaal beloven slagen daar structureel moeilijk in... Je moet de marktwerking is je voordeel laten spelen, of accepteren dat je jaar in jaar uit teveel betaalt...

Hopelijk krijg ik wat feedback van jullie, alvast bedankt!

Dimitri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tariefchecker Bekijk bericht
        Het doet mij plezier te zien dat op Belgium Digital veel mensen bewust omgaan met hun energiekosten en zich niet in slaap laten wiegen als makke consumenten.

Dimitri
        waarom doen jullie dit..?
        in Nederland gaat nl alleen de zon voor niets op..
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tariefchecker Bekijk bericht
          Het doet mij plezier te zien dat op Belgium Digital veel mensen bewust omgaan met hun energiekosten en zich niet in slaap laten wiegen als makke consumenten. Zelf heb ik vorig jaar een energievergelijker gebouwd (www.tariefchecker.be). Wie zin heeft om hem te testen en mij feedback te geven, feel free to do so!

Tip van de dag: verander minstens elke 2 jaar van energieleverancier, of kies voor 3 jaar vaste prijzen (en verander dan opnieuw na 3 jaar). Alleen zo kun je zeker blijven van lage prijzen want ook Lampiris, Eneco en Elegant die dat allemaal beloven slagen daar structureel moeilijk in... Je moet de marktwerking is je voordeel laten spelen, of accepteren dat je jaar in jaar uit teveel betaalt...

Dimitri
          Voor wie zonnepanelen heeft en dus "geen electra verbruik" heeft, werkt de tariefchecker dus niet.
          Je zal misschien denken, wel die betalen ook geen electriciteit...dat klopt, maar het is wel interssant om weten welke leverancier in dergelijke gevallen de laagste vaste kosten aanrekent, want daar kunnen ook grote verschillen op zitten.
          Misschien eens over nadenken (?)

Comment

Lampiris = Pure oplichterij
            We waren ingestapt in een groepsaankoop van Lampiris. Op vraag om de factuur op naam van m'n vrouw te zetten, omdat zij zelfstandige was zei men ons dat dit geen probleem was. Wij zouden overschakelen naar een contract van hun moederbedrijf Total aan dezelfde voorwaarden. Na het ontvangen van de factuur bleek dat de prijzen 30% duurder waren. Bij onze vraag om dezelfde voorwaarden te blijven houden werd ons gezegd dat dit niet mogelijk was. Van pure oplichterij gesproken. Als we de naam "Lampiris" horen, beginnen wij te huiveren.

Comment

Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Oorspronkelijk geplaatst door Johan5664
              Na het ontvangen van de factuur bleek dat de prijzen 30% duurder waren. Bij onze vraag om dezelfde voorwaarden te blijven houden werd ons gezegd dat dit niet mogelijk was. Van pure oplichterij gesproken.
              Prijzen zijn toch in overeenstemming met de contractuele voorwaarden?

Verder een goede raad voor alles op deze wereld, met “ze hebben gezegd” is men niets, enkel wat op papier staat (of elektronisch) is een verbintenis waar men naar kan verwijzen.

Blijf zelf wat realistisch zou ik zeggen en lees wat je tekent!

Daarvoor speciaal komen registreren of zo?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

"ze hebben gezegd" is een les die ik al vele jaren geleden geleerd heb om daar niet op te betrouwen. Een overeenkomst mondeling ter plaatse of via telefoon daarvan wil ik een bevestiging op papier (brief of mail).
                En dan nog moet je goed tussen de lijnen lezen hoe ze het draaien of keren.

Comment

Al ettelijke jaren klant van Electrabel nu Engy of zo iets. Ben ook eens zinnens om te veranderen op mijn praktijkadres. Heb al steeds de bal afgehouden omdat ik daar verwarm met elektriciteit en dus met accumulatoren en nachttarief. Heb daar 3 tellers staan. Telkens ik iemand binnenkrijg en een offerte vraag scheelt dit amper 50 à 75€/jaar. Ik heb steeds gezegd, daarvoor doe ik het niet. Zou toch ook eens willen proberen met die nieuwe speler. Ben benieuwd. Maar toch eerst misschien eens bellen naar Electrabel en ze eens spreken over hun actie van 1 mei. Heb ook juist de brief gekregen om mijn contract te verlengen. Misschien ook de juiste moment.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Goed de kleine lettertjes lezen als je overstapt. Die lage tarieven zijn gewoonlijk maar een jaar geldig. Daarna slagen ze de tarieven op, en betaal je het gedane profijt dubbel en dik terug.
                    Last edited by notex; 1 april 2018, 10:07.

Comment

• Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Al ettelijke jaren klant van Electrabel nu Engy of zo iets. Ben ook eens zinnens om te veranderen op mijn praktijkadres. Heb al steeds de bal afgehouden omdat ik daar verwarm met elektriciteit en dus met accumulatoren en nachttarief. Heb daar 3 tellers staan. Telkens ik iemand binnenkrijg en een offerte vraag scheelt dit amper 50 à 75€/jaar. Ik heb steeds gezegd, daarvoor doe ik het niet. Zou toch ook eens willen proberen met die nieuwe speler. Ben benieuwd. Maar toch eerst misschien eens bellen naar Electrabel en ze eens spreken over hun actie van 1 mei. Heb ook juist de brief gekregen om mijn contract te verlengen. Misschien ook de juiste moment.
                      Het enige wat echt verandert is het logo op,de,factuur. De verwarming werkt niet beter of slechter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Het enige wat echt verandert is het logo op,de,factuur. De verwarming werkt niet beter of slechter.
                        Buiten het feit dat bij de ene maatschappij de administratie altijd correct verloopt en er bij de andere vaak fouten gebeuren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Goed de kleine lettertjes lezen als je overstapt. Die lage tarieven zijn gewoonlijk maar een jaar geldig. Daarna slagen ze de tarieven op, en betaal je het gedane profijt dubbel en dik terug.
                          Een reden waarom ik al al die jaren klant ben gebleven bij Electrabel. Eerst en vooral ben ik geen loper en daarbij ben ik al ettelijke keren benaderd door leveranciers die niet steeds met de juiste prijzen zijn komen aandraven. Gezien prijzen voortdurend schommelen komen sommige verkopers met oudere tarieven zodat mensen er op die manier soms inlopen.
                          In elk geval zal ik toch eerst eens contact nemen met Electrabel en hen attent maken op hun actie van 1mei en vragen wat ze ervan denken mocht ik eens veranderen van leverancier.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik zit al een paar jaar bij Lampiris. Overgeschakeld na een groepsaankoop.
                            Dat is eigenlijk gewoon een korting die je krijgt voor één jaar....
                            Nadien moet je eens bellen om het juiste tarief te krijgen.

Nu blijf ik,me inschrijven voor groepsaankopen, maar ga er enkel op in als Lampiris wint.
                            Ben wel zeer tevreden over de facturatie en servicedesk van Lampiris.
                            Nu mijn loodgieter op pensioen is heb ik ze gevraagd voor het ketelonderhoud. Eens kijken hoe dat loopt. Prijs is alvast correct.

Comment

• Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Een reden waarom ik al al die jaren klant ben gebleven bij Electrabel. Eerst en vooral ben ik geen loper en daarbij ben ik al ettelijke keren benaderd door leveranciers die niet steeds met de juiste prijzen zijn komen aandraven.
                              De grote verschillen liggen er uit, ooit 1 keer veranderd van Electrabel naar Eneco omdat toen het verschil 600€ was op jaarbasis en dat was heel veel.
                              Ik denk niet dat men nu nog aan dergelijke verschillen kan komen en eerlijk gezegd verander ik niet voor 50€ op een jaar.
                              Wat velen vergeten is dat sommige leveranciers ook een korting geven als men langer dan 1 of 2 jaar klant blijft ... dat haalt men het verschil er al (deels) terug uit.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                ............knipperdeknip......................... ...
                                Wat velen vergeten is dat sommige leveranciers ook een korting geven als men langer dan 1 of 2 jaar klant blijft ... dat haalt men het verschil er al (deels) terug uit.
                                Inderdaad, wij krijgen een mooie korting bij Luminus.
                                Verleden week nog eentje aan de deur gehad die ons zeker een goedkoper tarief kon aanbieden.
                                Hoe kon die dat nu weten?
                                En daarbij wij veranderen niet meer wij zijn tevreden over Luminus.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X