Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Wij waren sinds '97 klant bij electrabel (toen huisje gekocht) en in maart zijn we overgestapt. Het contract liep tot 30/03, de overgang verliep vlot, alles werd voor ons geregeld Op 1/04 kondigde Electrabel aan dat ze hun prijzen verhoogden! Blij dat wij waren dat we niet meer daar zaten. En ook wel spijt dat we het niet eerder hadden gedaan. Nog even afwachten naar de effectieve getallen/afrekening volgend jaar, maar uit de simulatie bleek dat we 600€ op jaarbasis kunnen besparen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Wij waren sinds '97 klant bij electrabel (toen huisje gekocht) en in maart zijn we overgestapt. Het contract liep tot 30/03, de overgang verliep vlot, alles werd voor ons geregeld Op 1/04 kondigde Electrabel aan dat ze hun prijzen verhoogden! Blij dat wij waren dat we niet meer daar zaten. En ook wel spijt dat we het niet eerder hadden gedaan. Nog even afwachten naar de effectieve getallen/afrekening volgend jaar, maar uit de simulatie bleek dat we 600€ op jaarbasis kunnen besparen...
      Daarvoor kan je al eens veranderen . Ik betaal op dit ogenblik meer 64€/maand : dus die besparing zal er waarschijnlijk niet inzitten .
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Daarvoor kan je al eens veranderen . Ik betaal op dit ogenblik meer 64€/maand : dus die besparing zal er waarschijnlijk niet inzitten .
        Dat dachten wij ook
        Wij betalen wel wat meer voor gas en electriciteit; verwarming is op gas. We zullen volgend jaar zien wat het wordt.

Comment

Na email op 5/5 naar Elegant wacht ik nog steeds op hun "gecorrigeerde" berekening/simulatie voor een klant met gescheiden dag/nacht tarief ...
          als de rest van de administratie ook zo verloopt ... ? sorry hoor ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Na email op 5/5 naar Elegant wacht ik nog steeds op hun "gecorrigeerde" berekening/simulatie voor een klant met gescheiden dag/nacht tarief ...
            als de rest van de administratie ook zo verloopt ... ? sorry hoor ...
            Ge kunt dit natuurlijk als een "grote perriode" zien als je de twee WE's mee telt die er bij horen of als maar 5 werkdagen.
            Denk je dat je overal zo snel een antwoord zal bekomen, vooral als ze iets specifiek moeten aanpassen/herberekenen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ge kunt dit natuurlijk als een "grote perriode" zien als je de twee WE's mee telt die er bij horen of als maar 5 werkdagen.
              Denk je dat je overal zo snel een antwoord zal bekomen, vooral als ze iets specifiek moeten aanpassen/herberekenen?
              Sorry hoor maar komaan zeg! ....

a) als je op je web site zegt dat men binnen de 24u een antwoord krijgt op email, dan moet men dat waar maken anders belazer je de kluit

en

b) een simulatie/berekenigsmodule op je web site zetten die niet werkt voor specifieke gevallen? kom nou zeg! ben ik nog de enige in BE met een gescheiden dag/nacht tarief of wat? of waren ze in een vorig leven verkopers van stofzuigers?

Comment

Sorry hoor maar komaan zeg! ....

a) als je op je web site zegt dat men binnen de 24u een antwoord krijgt op email, dan moet men dat waar maken anders belazer je de kluit

en

b) een simulatie/berekenigsmodule op je web site zetten die niet werkt voor specifieke gevallen? kom nou zeg! ben ik nog de enige in BE met een gescheiden dag/nacht tarief of wat? of waren ze in een vorig leven verkopers van stofzuigers?
                Zijn er verschillende websites van Elegant ?

Quote van op hun website :

"Via onderstaand formulier kan u ons een e-mail sturen. U mag ons alles vragen, wij antwoorden - als het over energie gaat, toch - zo snel mogelijk. Gezien het grote aantal vragen zal dit misschien een paar dagen langer duren, maar antwoord krijgt u.
                (vet door mij toegevoegd)

Opgelet: we maken zelf geen vergelijkende offertes. Vanwege de wirwar van ingewikkelde tarieven en voorwaardelijke kortingen bij onze concurrenten, geven we de voorkeur aan een objectieve vergelijking: officiële V-test van de VREG"

Ik vind je berichten hier rond op zijn minst dubieus. Je stuurt een mail naar een firma in 't weekend en voor 't einde van de daarop volgende werkweek heb je al een antwoord gekregen voor een volgens jou "ingewikkelde" berekening. Vind ik netjes van die firma hoor, maar misschien ben ik te empathisch. Na je nieuwe mail ben je ook amper 5 werkdagen verder en je bent verbolgen terwijl mijn inziens de communicatie over hun respons beleid correct is.

Ivm de module : ik heb voor een fictief verbruik de "gescheiden teller / exclusief nachttarief" de kost berekent met hun module, die van de VREG èn met mijn trouwe handjapanner (alhoewel hij uit Amerika komt). Je vindt namelijk hun tarief netjes en eenvoudig uitgelegd op hun prijzenblad. "De rekening klopt Walter" Als ik de vergelijking maak met andere leveranciers zitten die prijzen iets lager maar in dezelfde grootte orde. Ik maak me dan ook sterk dat èn hun berekeningsmodule correct is, die van de VREG èn dat mijn manuele berekening het eveneens is.
                Misschien eens opnieuw proberen. Zou kunnen dat ze "hun" module aangepast hebben dank zij jouw scherp opmerkingsvermogen. Vraag een procentje

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  maar uit de simulatie bleek dat we 600€ op jaarbasis kunnen besparen...
                  Dat is wel heel veel. Ik schrik altijd als ik zoiets hoor, want in ons geval zijn het maar een kleine 200 euro. Nog genoeg om over te stappen, zeker nu de boete wegvalt, maar ik snap toch niet hoe sommige mensen aan zo een groot verschil komen.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Zijn er verschillende websites van Elegant ?

Ik vind je berichten hier rond op zijn minst dubieus. Je stuurt een mail naar een firma in 't weekend en voor 't einde van de daarop volgende werkweek heb je al een antwoord gekregen voor een volgens jou "ingewikkelde" berekening. Vind ik netjes van die firma hoor, maar misschien ben ik te empathisch. Na je nieuwe mail ben je ook amper 5 werkdagen verder en je bent verbolgen terwijl mijn inziens de communicatie over hun respons beleid correct is.
                    Sommige lui kan men alleen maar met feiten om de oren slaan ..

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat er "binnen de 24u" stond op de website die ik gezien heb maar dit kan ik wel bewijzen .. electriciteit op jaarbasis ...

Simulatie van elegant

mail van elegant
                    "...

From: maarten@mail.elegant.be
                    To:
                    Subject: RE: Uw prijsberekening

Beste,
                    calculator geeft foute waarde voor combinatie dag en exclusief nacht. Kan je postcode en aantal personen mailen naar stijn.lenaerts@elegant.be, dan doet hij een bijkomende berekening. Mvg, Stijn
                    ...."

Verder, van het westelijke front , totaal geen nieuws ...

BTW, Ik verwacht van een bedrijf dat mijn centen wil voor een dienstverlening, dat men mij tenminste als potentiele nieuwe klant behandelt en niet als goedgelovige lul!

Comment

Toch wel apart dat gas wordt uitgedrukt in kWh. Wij doen dat hier geloof ik in kubieke meter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Toch wel apart dat gas wordt uitgedrukt in kWh. Wij doen dat hier geloof ik in kubieke meter.
                        Voor mij lijkt m3 ook de logische eenheid. je wordt echter verrekend op Kwh door je leverancier(s) en de eenheidsprijs wordt ook vastgelegd per Kwh. Je kan nagaan wat de calorische waarde is per m3 van het gas dat bij jou geleverd wordt.
                        Is voor mij een kompleet maffe bedoening waarvan de zin mij ontgaat tenzij men zich wil verdiepen in het gasverbruik in de tijd! (bvb om te kijken op welk vermogen uw (modulerende) gasketel draait op een gegeven tijdstip.)

Comment

@ Regulus : je hoeft niet te slaan hoor. Voor je het weet krijg je een hengst terug

Dus effe samenvatten :

- je signaleert een fout in hun module die sinds 19 april dit jaar "live" is
                          - je krijgt een e-mail binnen de 5 werkdagen (van de bedrijfsleider) dat je een punt hebt en dat ze je zaak zullen bekijken
                          - de andere bedrijfsleider (ze zijn met zijn tweeën) moet dit nu bekijken en heeft al een eerste stap gezet, nl. de module aanpassen
                          - hun module is aangepast en je kan mits enige moeite de oefening zelfs doen en je resultaat bekijken. De screenshot die je te zien krijgt is niet het resultaat dat ik verkrijg als ik de oefening doe. Misschien ligt het aan jouw specifieke postcode. Ik heb er enkele geprobeerd maar uiteraard niet allen ... De resultaten komen ook naar voren bij de andere modules en liggen in lijn met wat je kan verwachten, gezien de andere prijzen die ik verkrijg bij andere leveranciers.
                          - je mokt omdat je 5 werkdagen geen nieuws ontvangt terwijl er duidelijk vermeld staat dat het een tijdje kan duren vooraleer je antwoord kan verwachten
                          - uit dit alles moet dan blijken dat dit jonge bedrijf is samengesteld uit een bende boeren is die jou als 'goedgelovige lul' bestempelen en die klanten als een ballast beschouwen ...

Ik houd er duidelijk een andere perceptie op na. Misschien kan je toch maar beter bij een andere leverancier te rade gaan.

Mvg,

Tjerri

Comment

Voor mij lijkt m3 ook de logische eenheid. je wordt echter verrekend op Kwh door je leverancier(s) en de eenheidsprijs wordt ook vastgelegd per Kwh. Je kan nagaan wat de calorische waarde is per m3 van het gas dat bij jou geleverd wordt.
                            Is voor mij een kompleet maffe bedoening waarvan de zin mij ontgaat tenzij men zich wil verdiepen in het gasverbruik in de tijd! (bvb om te kijken op welk vermogen uw (modulerende) gasketel draait op een gegeven tijdstip.)
                            Enne, hoe werkt zo'n meter die de hoeveelheid kWh kan registreren ? :rolletjes:
                            Het aantal m3 kan je dan wel met een relatief goedkoop geijkt toestel registreren. De calorische waarde van het gas dat er door stroomt wil al eens veranderen en dat vindt je dan terug op je afrekening.
                            Logisch toch ?

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Energieverbruik wordt altijd uitgedrukt in kWh. Da's de enige wettelijke grootheid. Voor de rest zie hierboven.
                              Het klopt trouwens dat je je aantal m3 moet meedelen aan je leverancier. Hij doet dan de omrekening naar het energieverbruik. Op je factuur vindt je de twee terug : m3 en kWh.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                                Het klopt trouwens dat je je aantal m3 moet meedelen aan je leverancier. Hij doet dan de omrekening naar het energieverbruik.
                                Juist, dat stapje miste ik dan op screenshot hierboven. Voor zover ik weet is er in NL geen enkele leverancier die je het te verwachten gasverbruik in kWh laat invullen. Online worden prijzen volgens mij ook alleen in m³ gemeld. Natuurlijk betaal je uiteindelijk wel de energiewaarde van het gas maar dat is dan achteraf.
                                Last edited by Leonidas; 14 mei 2012, 13:45.

Comment

Working...
                                X