Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

    Trouwens, de laatste truc van Electrabel gehoord deze morgen?
    Op 1 Mei verlagen ze de prijs (nadat ze in April geprobeerd hebben de prijs te verhogen), maar je moet wel bellen met de klantendienst om het te activeren.
    Waarschijnlijk doet slechts 5% van hun klanten dit, en blijven ze te veel aanrekenen aan 95% van hun 'slapend' clienteel.
    Ik heb het niet gehoord maar zoiets maakt me razend.

    Comment


    • #17
      Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik heb het niet gehoord maar zoiets maakt me razend.
      Een boodschap : "Overstapeueueuh !"
      De laatste maanden hebben bewezen dat dat het enige is dat ze begrijpen.
      Hier geldt meer dan ooit : "Power to the people !"

      Tjerri

      Comment


      • #18
        Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

        Inderdaad, concurrentie levert niks op als we allemaal als lamme consumenten te veel blijven betalen omdat veranderen te moeilijk is.
        Veranderen is hier poepsimpel!

        Comment


        • #19
          Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ge neemt uw afrekening en bekijkt dan de grafiek (zwarte balken) die weergeeft wat uw verbruik is in vergelijk met vorige jaren ... simpelste manier om te berekenen.
          Kleine tip ... een nieuwe leverancier gaat uit op het gemiddelde van de laatste drie jaar, dus tel de laatste drie samen, deel door drie en ge kent uw gemiddeld verbruik.
          Ik heb dag en uitsluitend nacht, dus twee tarieven die op het laatste bijeenkomen.
          Nu ben ik van plan om de grootste slokkers te elimineren op dagstroom. Daarjuist gebeld naar electrabel om te weten wat nu in feite de totaalkost is van 1 kWh op dagstroom, all in. Ik begin met een kwaad oog naar een van mijn diepvriezers te kijken.
          Het vriendelijk meisje verwees me naar mijn factuur met totaal kWh aan dagstroom en de kWh prijs en begreep mijn vraag niet. Nu, mijn jaarlijkse kWhprijs kan ik makkelijk berekenen door mijn jaarlijks bedrag te delen door totaal kWh maar daar zit een belangrijk deel in aan goedkoper tarief. Dit is dus een gemiddelde . Is er hier iemand die voor electrabel een idee kan geven voor ergens een totale gemiddelde kostprijs aan dagstroomverbruik per kilowattuur ? BTW, gratis elektriciteit en de rest van de reutemeteut inbegrepen. ?
          Vroeger was dat heel eenvoudig, nu is dat een Chinese puzzel die ik met een stelsel moet oplossen en bij het zien van de bedragen heb ik daar nu echt geen zin in.
          Gaat in de grootte-orde van 5.500 kWh

          Dank

          PaulM

          Comment


          • #20
            Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik heb dag en uitsluitend nacht, dus twee tarieven die op het laatste bijeenkomen.
            Nu ben ik van plan om de grootste slokkers te elimineren op dagstroom. Daarjuist gebeld naar electrabel om te weten wat nu in feite de totaalkost is van 1 kWh op dagstroom, all in. Ik begin met een kwaad oog naar een van mijn diepvriezers te kijken.
            Het vriendelijk meisje verwees me naar mijn factuur met totaal kWh aan dagstroom en de kWh prijs en begreep mijn vraag niet. Nu, mijn jaarlijkse kWhprijs kan ik makkelijk berekenen door mijn jaarlijks bedrag te delen door totaal kWh maar daar zit een belangrijk deel in aan goedkoper tarief. Dit is dus een gemiddelde . Is er hier iemand die voor electrabel een idee kan geven voor ergens een totale gemiddelde kostprijs aan dagstroomverbruik per kilowattuur ? BTW, gratis elektriciteit en de rest van de reutemeteut inbegrepen. ?
            Vroeger was dat heel eenvoudig, nu is dat een Chinese puzzel die ik met een stelsel moet oplossen en bij het zien van de bedragen heb ik daar nu echt geen zin in.
            Gaat in de grootte-orde van 5.500 kWh

            Dank

            PaulM
            Eerlijk gezegd snap ik je vraag ook niet ...
            Zoals de juffrouw al zei : kijk op je factuur. Daar vindt je de variabele kost voor het deel dagstroom. Het deel dat daar bovenop komt zal je zelf moeten berekenen aangezien de vaste kosten verdeeld worden over het totaal van je kWh per jaar.
            Wat kun je nu aanvangen met de kost van één kWh all in ?
            Als je appelen met appelen wil vergelijken : gebruik de V test. Die berekenen het aantal bomen dat jij in het bos niet meer ziet en je bent gelijk zeker van de uitkomst.

            Tjerri

            Comment


            • #21
              Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik begin met een kwaad oog naar een van mijn diepvriezers te kijken.
              Ik ben zo'n 6 maanden geleden beginnen kijken met een kwaad oog naar mijn diepvriezer (25 jaar oud) en ben geëindigd met een kwade maag
              Doe zoals ik en ga langs bij je energieverdeler. Daar kan je in bruikleen een metertje krijgen die je in je stopcontact plaatst, zoals een stekkerdoos, en die je verbruik totaliseert van het toestel dat je erop aansluit. Je zal nogal ogen trekken
              Bij mij stond er letterlijk een week later een nieuwe diepvriezer.

              Tjerri

              Comment


              • #22
                Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Ik heb dag en uitsluitend nacht, dus twee tarieven die op het laatste bijeenkomen.
                Uitsluitend nacht is een tarief enkel voor accumulatoren en/of boilers die slechts gedurende bepaalde uren stroom krijgen. En heeft een apparte meter.

                Dubbel tarief is een teller met twee telwerken op één meter, waarbij het verbruik 's nachts op het tweede telwerk geregistreerd wordt (en goedkoper aangerekend wordt).
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Ik volg dit draadje.
                  We zullen ook overstappen, maar vermoedelijk naar Eneco. De V-test geeft Elegant wel als goedkoopste, maar het verschil is miniem en aangezien ze nog zo kleinschalig zijn, durf ik de stap precies niet te zetten.
                  Ik blijf op mijn hoede voor kleine lettertjes.
                  Tja, typische reactie: maar als IEDEREEN zo oordeelt mag Elegant binnenkort de boeken toedoen. Zij starten (voordat het wettelijk verplicht is) met contracten ZONDER opzegvergoeding. Zij hanteren nu eens geen kleine lettertjes en dat vertrouwt de Belg blijkbaar niet, nee, hij wordt liever "opgelicht".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Voilà zie ... Net overgestapt naar Elegant op een - opgelet ! flauwe grap - elegante manier. Ik heb het net zoals velen onder ons gehad met de houding van Electrabel, ondanks hun nieuw charme offensief.

                    @ Nena
                    Tarieven voor elektriciteit bij Elegant : Klik
                    Hun tarieven voor gas : klik
                    Je kunt op hun site een simulatie doen of op die van de Creg (V test).
                    ....
                    Ik heb verleden zondag een simulatie gedaan en er zit een gigantische fout in hun berekening als je een gescheiden dag/nacht tarief hebt met gescheiden tellers ... Mijn jaarlijkse kosten kwamen op 122€ electriciteit .. aan die prijs wil ik direct wel overstappen!


                    Ik zit ook al 2 weken prijzen te vergelijken want bij Electrabel daar hebben ze alleen een graaicultuur! .. en ze zijn er nog fier op ook! ze nemen hun klanten wel voor komplete idioten!

                    Moet je eigenlijk wachten tot einde contract voor je kan overstappen? Dat is allemaal nogal schemerzone .. en laat Electrabel die vergoeding voor "contractbreuk" nu vallen vanaf 1 mei? of was dat ook allemaal gelul?
                    Last edited by Guest41; 4 mei 2012, 22:08.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                      DOEN DOEN DOEN zou ik zeggen.
                      Ik heb het zelf gedaan enkele jaren geleden toen da spelletje bedriegerij met electrabel begonnen is.
                      En tot op heden heb ik nul , nul moeten achterdragen + mijn maandelijkse rekening (voorschot) is gedaald !!!

                      Zelf zit ik nu al enkele jaren bij Lampiris via groepsaankoop (niet verwarren met Luminus want dat zijn ook bedriegers)

                      Als ik het uitreken dan heb ik ondertussen 2 mooie L lenzen er aan verdiend (uitgespaard)
                      Je moet dom zijn het niet te doen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ik heb verleden zondag een simulatie gedaan en er zit een gigantische fout in hun berekening als je een gescheiden dag/nacht tarief hebt met gescheiden tellers ... Mijn jaarlijkse kosten kwamen op 122€ electriciteit .. aan die prijs wil ik direct wel overstappen!


                        Ik zit ook al 2 weken prijzen te vergelijken want bij Electrabel daar hebben ze alleen een graaicultuur! .. en ze zijn er nog fier op ook! ze nemen hun klanten wel voor komplete idioten!

                        Moet je eigenlijk wachten tot einde contract voor je kan overstappen? Dat is allemaal nogal schemerzone .. en laat Electrabel die vergoeding voor "contractbreuk" nu vallen vanaf 1 mei? of was dat ook allemaal gelul?
                        In wie zijn berekening ? die van de CREG of die van Elegant ?
                        Voor wat betreft het 'gelul', lees de pers er maar op na, of liever het persbericht van Electrabel. En als je dan toch bezig bent, ook het bericht op Elegant. Lijkt me nogal ondubbelzinnig.

                        Tjerri

                        Comment


                        • #27
                          Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                          Het gaat wel degelijk om de berekeningsmodule van Elegant ... Ze hebben het trouwens in een email bevestigd dat ze die fout hebben ...

                          .. en moest ik de uitleg kristal helder gevonden hebben dan had ik geen reden om hier nog eens te posten, denk ge nu werkelijk dat ik gedurende al die zoektijd naar de "mannekes" op mijn scherm heb zitten kijken zonder daadwerkelijk iets te LEZEN? ...

                          & BTW .. 't is de "VREG" en niet de "CREG" waar men moet zijn voor een berekening/simulatie/raming IMHO ...

                          Edit:
                          PS .. Weet er iemand of het voordeliger is om een gecombineerd dag/nacht tarief te hebben veeleer dan een gescheiden dag + exclusief nacht tarief? Kan men dat ergens opzoeken? berekenen? ik zit met een accumulatieboiler voor het warme water en die installatie stond er al 40 jaar geleden ...
                          Last edited by Guest41; 5 mei 2012, 13:00.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            DOEN DOEN DOEN zou ik zeggen.
                            Ik heb het zelf gedaan enkele jaren geleden toen da spelletje bedriegerij met electrabel begonnen is.
                            En tot op heden heb ik nul , nul moeten achterdragen + mijn maandelijkse rekening (voorschot) is gedaald !!!

                            Zelf zit ik nu al enkele jaren bij Lampiris via groepsaankoop (niet verwarren met Luminus want dat zijn ook bedriegers)

                            Als ik het uitreken dan heb ik ondertussen 2 mooie L lenzen er aan verdiend (uitgespaard)
                            Je moet dom zijn het niet te doen.
                            Ik zit zelf bij Luminus. Heb met die "gangsters" nog helemaal geen problemen gehad. Heb die test ook eens gedaan, en met mijn Luminus Click zit ik toch evengoed bij de goedkopere. Voor 10€ per jaar dat het scheelt ga ik echt de moeite niet doen om te veranderen. Ik heb dus een drievoudig uurtarief (enkel elektriciteit). Ik zou die 10€ nog kunnen uitsparen door een domiciliëring te nemen, maar ik betaal nog altijd liever zelf...

                            Je kan met dat click contract oa ook zelf (binnen bepaalde marges) je maandelijks bedrag kiezen. Ik heb dat uiteraard op de laagst mogelijke waarde gezet : als ik bij de jaarlijkse afrekening moet bijbetalen, zal ik dat wel doen.
                            De laatste jaren heb ik telkens teruggekregen, wat niets anders betekent dan dat je in de loop van het jaar teveel hebt betaald...

                            De meeste contracten zijn voor min. 1 jaar : dus dat jaar zit je vast, maar na dat jaar kan je terug vrij en kosteloos veranderen.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                              ik zit ook nog te slapen bij de gangsters van electrabel.
                              ben ondertussen aan het rondkijken en elegant spreekt me wel aan.
                              Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met de overstap?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                                ik zit ook nog te slapen bij de gangsters van electrabel.
                                ben ondertussen aan het rondkijken en elegant spreekt me wel aan.
                                Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met de overstap?
                                intussen al overgestapt

                                Comment

                                Working...
                                X