Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Rudy, mijn iphone is ondertussen ook bijna twee jaar denk ik, ik heb de gewone 4 en daar heeft zelfs nooit een JB op gestaan, ik heb ook een Samsung S2 en daar heb je geen restricties zoals op de iphone, mag dat ik deze veel meer gebruik dan de iphone, ik denk er dus hard aan de iphone 4 te verkopen en te vervangen door de Samsung S3.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #32
      Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Rudy, mijn iphone is ondertussen ook bijna twee jaar denk ik, ik heb de gewone 4 en daar heeft zelfs nooit een JB op gestaan, ik heb ook een Samsung S2 en daar heb je geen restricties zoals op de iphone, mag dat ik deze veel meer gebruik dan de iphone, ik denk er dus hard aan de iphone 4 te verkopen en te vervangen door de Samsung S3.....
      Wat vraag je voor de iphone?

      Comment


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy

        Wat vraag je voor de iphone?
        Eerlijk gezegd, nog niet over nagedacht, heb nog niet opgezocht wat de gangbare tweedehands prijzen zijn, kwestie van een correcte prijs te vragen....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #34
          Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

          Galaxy III is mij te groot en te duur.

          Hoogstwaarschijnlijk wordt dit mijn volgende smartphone:
          Discover our Sony Xperia Android smartphone selection. Pre-order our new models


          + design (aluminum en strak, groot scherm met dunne rand)
          + formaat toestel (comfortable in broekzak)
          + formaat scherm (4" - niet te groot en niet te klein)
          + rekenkracht = voldoende voor mij (dualcore 1Ghz)
          + White Magic scherm (2x zo fel als concurrentie, aan de helft van het stroomverbruik)
          + 1GB RAM
          + ICS 4.0 update binnen paar weken, belooft Sony
          + hoge kwaliteit audio
          + snelle en hoge kwaliteit camera
          + Sony deelt zelf software uit om het toestel te rooten.
          + prijs: ongeveer 350 euro

          - voorlopig nog oude Gingerbread 2.3.7 standaard
          - nog weinig user-reviews en ervaringen
          - veel apps van Sony erop en moeilijk te uninstallen (bloatware)?
          - batterijverbruik?

          Comment


          • #35
            Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            De Nokia heeft bij mij niks in de pap te brokken. Veel te veel centen in gestoken, en meer niet als wel kunnen gebruiken. Symbian vind ik ook maar niks.
            Niet dat ik een Nokia fan ben, maar Nokia betekent niet automatisch Symbian. Windows Phone 7 lijkt me zeker even goed als Android, zoniet beter.
            In elk geval m'n gratis BlackBerry met BB OS 4.5 is in elk geval beter dan m'n Nokia E5 met Symbian S60
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #36
              Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

              Ik heb momenteel een Motorola Razr (dualcore 1.2 GHz, 1gb ram en 960x540 Super Amoled scherm): http://www.motorola.com/Consumers/XW...OLA-RAZR-XW-EN.

              Ik heb even met de HTC One X gespeeld in de winkel en hoewel er ICS 4.0 opstond en mijn Razr nog op 2.3.6 draait, vond ik niet dat de One X veel sneller was, wel nooit schokkerig oid, maar niet speciaal sneller. Hiermee bedoel ik zeker niet dat de One X een traag toestel is, maar eerder dat op een bepaald punt het niet echt meer nuttig is om te upgraden. Als je een smartphone hebt van de 'vorige' generatie, dus met een dual core, zou ik deze eerste generatie quadcores gewoon overslaan. Het is een groot bedrag dat je er dan tegenaan smijt dat het eigenlijk niet waard is. De games die beschikbaar zijn (en waarschijnlijk ook den nieuwe die gaan komen in het komende jaar) zullen prima draaien op dualcore smartphones van de generatie van de HTC Sensation, de SGS2, Motorola Razr of LG Optimus 2x Speed.

              Ook vergeleek ik de schermen van mijn Razr en de One X, welke over een 1280x720 IPS scherm beschikt. Het was idd een beetje scherper, dat merk je vooral in het browsen dat kleine lettertjes (bvb de niet mobile versie van de Standaard, zonder in te zoomen) kan je beter lezen zonder in te zoomen, maar het verschil vond ik niet erg groot, of toch niet groot genoeg om zoveel geld voor neer te leggen. In games, films of het menu merkte ik geen verschil qua scherpte tussen beide schermen. Mss dat je het ziet als je je oog er op 2 cm vandaan houdt, maar dat is geen normaal gebruik en dus totaal nutteloos om te doen. Vermits de SGS3 over een Pentile layout beschikt (minder subpixels en verminderde scherpte), verwacht ik dat het verschil tussen bvb de SGS2 (800x480 in RGB layout), mijn Razr (960x540 in Pentile layout) en de SGS3 (1280x720 in Pentile layout) niet gigantisch groot zal zijn. Een beetje extra scherpte maar eigenlijk behoorlijk verwaarloosbaar.

              Wat mij persoonlijk veel meer stoorde aan de One X in vgl met mijn Motorola Razr, was dat deze niet over een Amoled scherm beschikte. Vermits ik het gewoon ben om met amoled te werken, leek het scherm van de One X contrastloos en met slechte zwartwaarden. Op mijn Razr (en elk recent amoled scherm), is zwart echt pikzwart. Dat is heel aangenaam om naar te kijken, je ziet namelijk de rand van het scherm ook veel minder bij een donkere achtergrond.


              Bottom line, naar mijn mening is het nuttig om te upgraden als je een smartphone met een singlecore en/of een slecht scherm hebt, dus bvb de eerste Samsung Galaxy S. Als je een Samsung Galaxy S II of een vergelijkbaar toestel hebt, vind ik het pure geldverspilling. Beter dan nog een jaartje wachten tot de SGS4. Als je een iPhone hebt en twijfelt om over te stappen naar android, gewoon doen, ongeacht welk toestel je hebt, de 3g(s) of 4(s) zijn allemaal inferieur qua snelheid, gebruiksgemak, schermkwaliteit en grootte aan de vorige generatie van smartphones. (hier zie je een video op YouTube om mijn stelling te onderbouwen http://www.youtube.com/watch?v=9JXIIieyRI0 zodat ik niet door Apple-fans gebashed kan worden). Het kan zijn dat de iPhone 5 een stuk beter gaat worden qua hardware (scherm, grootte, bouw(geen gebroken glas na 1 val), maar of dat nu al dan niet het geval is, er zal nog altijd een lange rij voor de Apple store staan als de nieuwe iPhone uitkomt....

              Om nog een duidelijk antwoord te geven op de vraag ' is de sgs3 en iPhone 4s killer?' Ja, maar dat was de vorige generatie ook al.
              Last edited by LaurentS; 17 mei 2012, 19:18.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #37
                Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                Er zijn er hier een paar die de "schoonheid" van een functioneel toestel bovenaan zetten.
                Zie ik hier niet veel gebeuren als het om fotomateriaal gaat .
                Design? Mijn voeten! Doen wat het ik ervan verwacht is míjn norm! Ik heb liever een afschuwelijke auto die rijdt, dan een sjieken bak waar ik zelf moet aan duwen en enkel dient om voor mijn deur te staan pronken.

                Gelukkig wordt hier ook over de functionaliteit gepalaverd.
                't Is daarom dat ik me met deze tussenkomst hier aboneer. Meer moet je er niet achter zoeken .
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #38
                  Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  Ik heb liever een afschuwelijke auto die rijdt, dan een sjieken bak waar ik zelf moet aan duwen en enkel dient om voor mijn deur te staan pronken.
                  Beetje kromme redenering. Het is niet omdat een "auto" een mooi design heeft, dat hij per definitie slecht functioneert of niet gebruikt wordt.

                  De markt van de smartphones en bijzonder die van Android is zodanig versnipperd en er is een groot (over)aanbod van modellen die allemaal min of meer hetzelfde presteren in dezelfde prijscategorie... er is dan nog slechts een onderscheidende factor: de vormgeving.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Beetje kromme redenering. Het is niet omdat een "auto" een mooi design heeft, dat hij per definitie slecht functioneert of niet gebruikt wordt...
                    Je leest dingen in mijn "betoog" die er niet staan.
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      Er zijn er hier een paar die de "schoonheid" van een functioneel toestel bovenaan zetten.
                      Zie ik hier niet veel gebeuren als het om fotomateriaal gaat .
                      Design? Mijn voeten! Doen wat het ik ervan verwacht is míjn norm! Ik heb liever een afschuwelijke auto die rijdt, dan een sjieken bak waar ik zelf moet aan duwen en enkel dient om voor mijn deur te staan pronken.

                      Gelukkig wordt hier ook over de functionaliteit gepalaverd.
                      't Is daarom dat ik me met deze tussenkomst hier aboneer. Meer moet je er niet achter zoeken .
                      In mijn 'betoog' stonden niet erg veel puntjes die de iPhone met Android phones vergeleken, daarom hier nog even het vergelijken van de iPhone met de SGSIII

                      Android vs IOS
                      -Android is veel flexibeler, je kan je Android phone helemaal zelf aanpassen qua wallpapers (al dan niet live) welke icoontjes je wilt, hoe je homescreen werkt, welke widgets,....
                      -Veel betere integratie van facebook, twitter etc
                      - Je kan je verbruik van data bekijken, zodat je weet hoever je nog van je mobiele datalimiet zit. IOS heeft dit ook maar in Android ICS is dit veel uitgebreider
                      -De zogezegde nieuwigheid van IOS, met name Siri, bestaat al lang onder Android en kan quasi evenveel en dikwijls sneller/beter. Bvb als je vraagt 'play michael jackson' dan zal de iPhone dit enkel kunnen als je effectief Michael Jackson in je medialibrary hebt staan, Android zal direct internet music services overlopen
                      - Multitasking is uitgebreider, gemakkelijker te gebruiken
                      -Ios heeft geen widgets en deze zijn zo handig, je vind direct wat je wilt weten zonder veel handelingen te moeten doen. Bvb mijn kalender widget staat op mijn homescreen en ik zie dus direct wanneer mijn volgende afspraak is, waar en wanneer. Dit wordt ook gesynct met mijn computer. Bij IOS moet je dan nog eerst de kalender app openen.

                      En voor mij het grootste voordeel van Android, je hebt verschillende fabrikanten die met elkaar concurreren waardoor je meer waar voor je geld krijgt en effectief ook minder moet betalen dan voor een IOS toestel.

                      SGSIII vs iPhone 4s
                      - 4.8'' vs 3.5'' scherm, sommigen willen liever wat kleiner, dit is prima mogelijk. Je kan bvb voor 225 al een Sony Xperia U kopen met een 3.5'' scherm, een 1GHz dualcore processor en ICS.
                      -Resolutie van het scherm is hoger 1280x720 pixels vs 960x640 pixels waardoor browsen en dergelijke veel aangenamer wordt.
                      - Quadcore vs dualcore
                      - Microsd card slot zodat je niet crimineel veel extra moet betalen voor wat meer geheugen
                      - Beter bestand tegen schokken waardoor je het niet steeds in een hoesje moet steken.
                      - Goedkoper én beter

                      Zo vallen er ongetwijfeld nog meer punten pro SGS3 op te noemen. Persoonlijk zou ik wel de SGS3 nooit kopen. Het heeft voor mij een aantal nadelen zoals de plastic cover. Dat vind ik niet aangenaam in de hand liggen en ik vind dit niet kunnen voor een smartphone van die prijs. HTC doet dit een stuk beter met de One X en de One S. Persoonlijk vind ik mijn Razr nog altijd beter met zijn Gorilla glass voorkant, aluminium zijkanten en chassis en kevlar achterkant. Voelt heel stevig en premium. (ik heb het enkel over het uiterlijk nu, uiteraard is de nieuwste generatie iets beter qua prestaties)
                      Last edited by LaurentS; 20 mei 2012, 18:29.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
                        Iemand dat elk nieuw model koopt, die zal minder verandering zien tegenover het voorgaande model dan mensen die wat langer doen met een toestel en een generatie of twee achter staan.
                        Of het een teleurstelling wordt ... dat zien we wel als we hem eens in handen hebben gehad wanneer hij beschikbaar is.
                        Ik heb onlangs de HTC One S gekocht. Zeer tevreden van... De One X vind ik echt wel groot. Al valt het me wel op hoe snel je went aan de grootte van het scherm Ik kom van 3,2inch naar 4,3
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #42
                          Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                          Ik heb onlangs de HTC One S gekocht. Zeer tevreden van... De One X vind ik echt wel groot. Al valt het me wel op hoe snel je went aan de grootte van het scherm Ik kom van 3,2inch naar 4,3
                          Je went daar idd erg snel aan. Ik vind de One S ook beter als de One X door het lagere energieverbruik en minder warmteontwikkeling maar toch min of meer dezelfde prestaties, het amoledpaneel (is hetzelfde als in mijn Razr) en de aluminiumachterkant. 4.3 of 4.7 inch is echt niet zo'n groot verschil qua scherm.
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #43
                            Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            4.3 of 4.7 inch is echt niet zo'n groot verschil qua scherm.
                            Net 1 cm diagonaal.
                            Maar het is niet altijd omdat het scherm groter wordt dat daarom het toestel evenveel vergroot ... een dunnere frame er rond kan veel veranderen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                              Ondertussen de SIII al wat meer kunnen evalueren . . . euh, mijn iPhone 4 gebruik ik nog amper, het verschil is echt te groot, Apple zal met een fameus toestel moeten afkomen om met deze SIII te kunnen wedijveren. Als iPhone fan had ik nooit gedacht dat de SIII de iphone 4 zou overtreffen, maar er is nu voor mij geen enkele twijfel meer.
                              Ik heb deze cover bijgekocht waardoor de SIII bijzonder aangenaam in de hand ligt . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Samsung Galaxy III - iPhone-killer???

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ondertussen de SIII al wat meer kunnen evalueren . . . euh, mijn iPhone 4 gebruik ik nog amper, het verschil is echt te groot, Apple zal met een fameus toestel moeten afkomen om met deze SIII te kunnen wedijveren. Als iPhone fan had ik nooit gedacht dat de SIII de iphone 4 zou overtreffen, maar er is nu voor mij geen enkele twijfel meer.
                                Op welk gebied overtreft deze de iphone dan zo sterk ?

                                Comment

                                Working...
                                X