Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de Tv draadloos ...telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de Tv draadloos ...telenet

Goededag,

Vroeg me af of ik een 2de tv kan installeren in mijn huis ZONDER coax.
    Ik heb in die kamer niks liggen van bedrading,deze trekken is ook geen optie.
    Ben bij telenet en ik zou via een digibox eventueel kunnen gaan, maar kan deze met bv een draadloos ontvanger verbonden worden? Indien ja, hoe doe ik dat en wat kost dit?

Optie2,
    Ik zag bij nieuwe tv's ook 'wifi' mogelijkheid.
    Kan je dan via een wifi dongle je tv aansturen via je wifi station van telenet?
    Moet dit dan via yello ofzo of gaat dit via tv rechtstreeks?

Iemand ervaring hierin?
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: 2de Tv draadloos ...telenet

Bij telenet gaat het televisiesignaal via de coax (analoog of digitaal speelt geen rol).
    Dus zonder een draad te trekken wordt het rechtstreeks via het telenet-signaal wat moeilijk. Je hebt die coax nodig voor de televisieprogramma's.
    Er bestaan wel oplossingen om beeld en geluid draadloos over te brengen, maar hoe je dan van zender veranderd is me wel een raadsel...

Met die Wifi ga je wat andere mogelijkheden draadloos maken. Daarmee kan je dus de firmware van je TV updaten, of surfen op het internet via je tv mogelijk maken. Maar ook dat heeft niet veel te maken met het televisiesignaal...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Er bestaan wel oplossingen om beeld en geluid draadloos over te brengen, maar hoe je dan van zender veranderd is me wel een raadsel...
      Sommige systemen hebben een omgekeerd circuit om het infraroodsignaal van de afstandsbediening van de video-ontvanger naar de videozender terug te sturen (en van daar verder naar je ontvangsttoestel).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Dit is de oplossing:

Maar enkel voor ontvangst van de analoge kanalen.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Denk er ook aan dat een 2de digibox/corder ook "interactief" moet zijn om je extra zenders te kunnen bekijken.

Zonder internetkabel kan je enkel de standaarzenders bekijken, niet diegene die je extra bijkoopt (Prime-sport-....).
          Dit is te omzeilen door hem telkens om de paar dagen aan de internetkabel te hangen, maar dat is "zot werk".
          Je kan dan ook geen films bestellen, de rode knop gebruiken, ...

Als je een powerline adapter koopt, is dit probleem opgelost (zonder kabel te trekken voor internet). Dan heeft hij immers altijd connectie.

Blijft nog enkel die coax over.
          Heb al toestelletjes gezien (ziet eruit als een draadloze router) voor draadloze verzending van tv-signaal voor minder dan 100euro.

Heb ze echter nog niet in werking gezien, maar vrees voor de kwaliteit.
          Als dat perfect zou werken voor een lage prijs zou niemand nog met kabels werken en zou dit al lang de standaard zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
            Denk er ook aan dat een 2de digibox/corder ook "interactief" moet zijn om je extra zenders te kunnen bekijken.

Zonder internetkabel kan je enkel de standaarzenders bekijken, niet diegene die je extra bijkoopt (Prime-sport-....).
            Dit is te omzeilen door hem telkens om de paar dagen aan de internetkabel te hangen, maar dat is "zot werk".
            Je kan dan ook geen films bestellen, de rode knop gebruiken, ...

Als je een powerline adapter koopt, is dit probleem opgelost (zonder kabel te trekken voor internet). Dan heeft hij immers altijd connectie.

Blijft nog enkel die coax over.
            Heb al toestelletjes gezien (ziet eruit als een draadloze router) voor draadloze verzending van tv-signaal voor minder dan 100euro.

Heb ze echter nog niet in werking gezien, maar vrees voor de kwaliteit.
            Als dat perfect zou werken voor een lage prijs zou niemand nog met kabels werken en zou dit al lang de standaard zijn
            Is die powerline optie ook niet te vervangen door een tv met wifi understeuning?
            Die coax blijft idd een probleem waarschijnlijk, jammer.
            Zal eens zo'n zender ontvanger toestelletje gaan testen.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Ik denk het niet, aangezien het internet moet binnenkomen op de digicorder en niet op de tv.

Een andere optie is kijken via je smart tv op YELO.
              Voorlopig nog maar een 10-tal zenders beschikbaar, maar wordt binnenkort uitgebreid naar volledig aanbod.

Hangt natuurlijk van je tv-gebruik af, maar je downloadlimiet kan dan snel overschreden worden.

Comment

Ik denk het niet, aangezien het internet moet binnenkomen op de digicorder en niet op de tv.

Een andere optie is kijken via je smart tv op YELO.
                Voorlopig nog maar een 10-tal zenders beschikbaar, maar wordt binnenkort uitgebreid naar volledig aanbod.

Hangt natuurlijk van je tv-gebruik af, maar je downloadlimiet kan dan snel overschreden worden.
                Denk dat die smart tv dan wel een alternatief wordt
                Enig idee wanneer het aanbod uitgebreid wordt ? (kvind hier niks van terug op yelo of telenet)
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

Comment

ik hoop dat je een hoge downloadlimiet hebt bij telenet want tv kijken via Yelo verbruikt ongeveer 1 gb download per uur tv.

wil ook een extra tv aansluiten op de slaapkamer met coax. moet je dan een extra digicorder kopen ?
                  Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                    wil ook een extra tv aansluiten op de slaapkamer met coax. moet je dan een extra digicorder kopen ?
                    Als je op die extra tv naar een andere digitale zender wil kijken wel ja.

Comment

Als je op die extra tv naar een andere digitale zender wil kijken wel ja.
                      Als je dan een tweede digicorder gebruikt voor een tweede tv op hetzelfde adres, moet je daarom dan ook tweemaal abonnement betalen ?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Als je dan een tweede digicorder gebruikt voor een tweede tv op hetzelfde adres, moet je daarom dan ook tweemaal abonnement betalen ?
                        Neen, alleen een digibox of digicoder bij kopen, en dat is het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pantanirulez Bekijk bericht
                          Neen, alleen een digibox of digicoder bij kopen, en dat is het.
                          Of zo'n decoderkaartje om in je TV te proppen (als die zo'n aansluiting heeft).
                          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                          X