Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cassette-digitaliseerder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cassette-digitaliseerder

Ik heb 45 jaar oude bandopnemer tapes en 23 jaar oude (goedkope) videobanden, nog geen verlies, slechte kwaliteit, dat wel, maar dat was toen ook al zo

edit,
    doet mij er aan denken dat ik in 1968 400 Frank betaalde voor een audiotape van 4 uur, 10 euro toen was wel veel geld hé.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Re: Cassette-digitaliseerder

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Ik heb 45 jaar oude bandopnemer tapes en 23 jaar oude (goedkope) videobanden, nog geen verlies, slechte kwaliteit, dat wel, maar dat was toen ook al zo

edit,
      doet mij er aan denken dat ik in 1968 400 Frank betaalde voor een audiotape van 4 uur, 10 euro toen was wel veel geld hé.
      Yep idem ditto ... Ik heb nog mijn oude spoelen bandopnemer, gekocht voor veeeel geld in 1968 en de concert opnamen die ik toen van de radio (FM, dus beperkte en "afgetopte", zeg gecomprimeerde frequentiekarakteristiek en bandbreedte) opnam klinken nog steeds even goed. Zelfs gedigitaliseerd valt er via audio bewerking heel weinig aan te verbeteren (enkel "snuifje" bandruis wegpitsen). .. en ja, audiotapes waren toen verschrikkelijk duur! zeker als je ging opnemen tegen 19cm/sec zat je er snel doorheen ... LOL!

Comment

Working...
      X