Heeft hier iemand ervaring mee ? Een alternatief ....
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Cassette-digitaliseerder
Collapse
X
-
-
Re: Cassette-digitaliseerder
De weergave van een cassette is doorgaans niet zo heel erg goed, tenzij het een kwaliteitscassette is die opgenomen is met een heel goede cassetterecorder. Ik had vroeger een duur Technics cassettedeck, en dat gaf een vrij behoorlijke geluidskwaliteit, maar toen de CD uitkwam werd dat nooit meer gebruikt, zeker niet toen ik in de auto een radio met CD had geplaatst.
Die cassette-digitaliseerder van 30 euro zal nooit de maximale kwaliteit uit de cassette halen. Je mag die vergelijken met de goedkope dia/negatiefscanners van den Aldi.
Het apparaat zal wel werken, maar de geluidskwaliteit van de opname zal waarschijnlijk een heel stuk minder goed zijn dan wat je tegenwoordig gewend bent.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
ik heb hier gewoon de koptelefoon uitgang van ene aangesloten, met de line ingang van de pc, en in audacity ( kunt ge ook de ruis mee verwijderen enzo ) neem ik dan alles op. en dat kost genen bal, ( of alleen het draadje, als ge dat niet liggen hebt.) dus zo van die kastjes om om te zetten, gewoon weggesmeten geld.
Comment
-
Ik heb me destijds een Power Wave van Griffin Technology aangeschaft (helaas niet meer verkrijgbaar), niet alleen interessant om als ik met mijn ouwe Powerbook ga deejay-en, maar ook om van cassette of van platendraaier te kunnen "digitaliseren". Van cassettespeler of van platendraaier naar versterker, van versterker naar Power Wave en van Power Wave via USB mijn Mac in. Inderdaad: Audacity is zeker geschikt hiervoor, maar ik gebruik ook Spin Doctor, terwijl ik Click Repair gebruik voor het "opkuisen".BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtVanaf morgen ook in den Aldi voor 5€ minder. Laat ik nou nét iets meer vertrouwen hebben in Aldi dan in Lidl.
Willyhttp://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Ik zou het toch niet doen = echt weggesmeten geld.
Bovendien gaat de kwaliteit van magneetband door de jaren heen achteruit - vergeet dat niet !
Ik ben er al lang van afgestapt om oude spullen te digitaliseren, tenzij je ze echt niet meer kan vinden.
De meeste muziek kan je echter met een paar muisklikken terugvinden = véél sneller dan alles in real time te gaan overzetten = weken met je duiemen draaien tot alles klaar is.
IMHOQui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk berichtik heb hier gewoon de koptelefoon uitgang van ene aangesloten, met de line ingang van de pc, en in audacity ( kunt ge ook de ruis mee verwijderen enzo ) neem ik dan alles op. en dat kost genen bal, ( of alleen het draadje, als ge dat niet liggen hebt.) dus zo van die kastjes om om te zetten, gewoon weggesmeten geld.
SvenSony A58 met glas, Fuji X-E1
Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk berichtJa, maar dat kan je enkel doen als je cassettespeler nog werkt.
Sven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk berichtin de kringloopwinkel en op 2de hands hebt ge er al voor 5 euro
Nakamichi destijds was enorm goed.Qui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtDaar is ook ZEER VEEL VERSCHIL in......
Nakamichi destijds was enorm goed.
Dan denk ik dat een casette van de kringloop, en een kabeltje naar je geluidskaart, en audacity, veeeeeeeeeel beter gaat zijn.
Ik heb verleden week nog 2 casetten gedaan voor een vriendin, en met ne phillips D6920MKII en een draadje dat ik liggen had, en heb daar dan de ruis uitgedaan, dan genormaliseerd ( zit allemaal in audacity ), en het is nu als mp3 beter dan toen het nog op band stond.
Comment
-
-
Ik heb hier vandaag op de rommelmarkt nog een Technicks cassettedeck zien staan, dat zou een heel wat betere geluidskwaliteit moeten geven dan dat apparaatje van 25 of 30 euro (naargelang de winkel waar je het koopt).
Bij den Aldi mag je het wel terugbrengen als het niet voldoet, ik weet niet of dat bij Lidl ook zo gemakkelijk gaat.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtIk heb hier nog een (nauwelijks gebruikte) Marantz casette deck en versterker staan ... dus veel risico om m'n oude opnames kwijt te spelen heb ik niet .... 1x digitaliseren, en ze blijven in die staat, verminderen dus niet meer. Want een band is nog altijd een magnetisch veld, en dat verdwijnt stillekes aan. ( videobanden, die je zelf hebt opgenomen bv. na een jaar of 15..20 en de kleur is al bijna weg )
Comment
Comment