Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brussel

Zijn er hier motards naar die betoging in Brussel geweest?
    Of heeft er iemand die betoging gezien?
    Het was in ieder geval de moeite, toch wel imposant zo'n hoop motoren bij elkaar
    Nederland was goed vertegenwoordigt, zelfs Frankrijk was er met een delegatie
    Of het iets zal uithalen is natuurlijk een andere vraag, anderzijds thuis in je sofa blijven zitten doet dat nog minder.
    D90 - D70 - F80 + glas

Re: Brussel

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Of het iets zal uithalen is natuurlijk een andere vraag, anderzijds thuis in je sofa blijven zitten doet dat nog minder.
    waarvoor of waartegen betoogden ze?

Comment

Wel straf dat ik het via het nieuws moest vernemen als het al door was ... ervoor nergens iets van aankondiging gezien.

Maar het moet blijkbaar leuk geweest zijn in de Wetstraat ... moest men niet wat meer met de moto naar Brussel komen om files te voorkomen?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        ....
        Of heeft er iemand die betoging gezien?
        alleen op TV.
        indrukwekkend.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er werd tegen van alles en nog wat betoogd...
          Tegen fluohesjes...de motorrijder moet zichtbaarder zijn
          Zou men niet eerder de automobilist er bewust van maken dat er óók motorrijders aan het verkeer deelnemen...de meesten dragen opvallende kledij en/of helm met reflectoren, we rijden met de lichten aan...die fluohesjes zullen niet veel veranderen mijn gedacht, in de zin van: wat baten kaars en bril.... Plus het feit dat het er in de zomer bloedheet onder wordt. Je kan zo veel verluchtingsgaten in je vest openritsen als je wil, die hesjes zijn echte windstoppers. Helemaal leuk wordt het als je rijdt met een C-change zoals ik
          Tegen de technische controle. Op zich is er daar niets mis mee, maar het ruikt sterk naar geldklopperij...
          Als je weet dat motorrijders hun machine wel degelijk in orde houden, al is het maar voor hun eigen veiligheid. Ze zouden zot moeten zijn indien anders. Ik ken er geen waar de remmen, verlichting, enz niet in orde zijn.
          Als je weet dat 0,3% van alle motorongevallen te wijten zijn aan een technisch mankement, waarvan dan nog het overgrote deel komt door een afgebroken of afgelopen ketting zodat het achterwiel blokkeert met alle gevolgen vandien...zeker in bochtjes
          Dat kan men door geen enkele technische controle voorkomen.
          Er zijn er natuurlijk die met een 'open' uitlaat rijden. Op de controle zullen die wel hun originele uitlaat aanbieden, om hem daarna terug te verwisselen door de 'open'.
          Onder het motto van: dan hóren ze ons tenminste nog afkomen ook...misschien is dat ook zo, alhoewel ik het niet goedkeur. Nogmaals een controle zal dit niet voorkomen.
          Tegen alcoholtesters, enz. In het algemeen tegen de betutteling en het stilaan afpakken van onze 'vrijheid' waar onze ouders en grootouders jarenlang voor gestreden hebben.
          We zijn er ons misschien niet direct van bewust, maar stilaan neemt men ons beetje bij beetje onze verworven 'vrijheden' af. Wanneer komt er een belasting op de CO2 in de, door ons, uitgeademde lucht....
          Natuurlijk zitten er ook zotten tussen de motards. Zoals overlaatst, een paar kilometer vóór de Craeybekxtunnel, toen er een onnozelaar mij inhaalde tegen zeker een 170 per uur terwijl hij een wheelie trok. Als die gast zijn voorwiel niet exact recht neerkomt dan zou je die nogal zien vliegen tegen die snelheid
          Er zijn er ook bij die hun banden gratis krijgen...
          Maar dat zijn uitzonderingen en die zitten er ook tussen de automobilisten.
          De overgrote meerderheid van de motorrijders hier op afrekenen is even dom als zou men dat doen voor de automobilisten!
          De betoging zelf was een groot succes. Hoeveel het er waren weet ik niet, maar neem het van mij aan, het was impressionant
          Op één plaats plaats in de verschillende provincies waren er verzamelpunten, van daar uit werd er vertrokken richting Brussel. Wij hadden afgesproken, met een tiental motards in Berlaar, om dan samen te komen aan het benzinestation van Rumst op de E19. Een grote groep Hollanders was er al, en dat zullen we rgeweten hebben. En 'wijle' weg..
          Een colonne motards van enkele honderden meters op de snelweg tegen 90 per uur
          Veel opgestoken duimen van passerende automobilisten en truckers.
          Op de invalswegen van Brussel werd halt gehouden en na telefonisch contact vertrokken de groepen van de verschillende provincies tegelijk naar de Wetstraat.
          In de Wetstraat kwam er nog een delegatie Fransen, onder luid getoeter, de toch al aanzienlijke groep vervoegen.
          Op de Wetstraat werd er een paar maal een 'rustpauze' van een tiental minuten gehouden. Eentje van een uurtje, waarbij de motoren achter gelaten werden en een uitstapje te voet terug naar het begin van de Wetstraat....om het verkeer vlot te laten verlopen....
          Daarna Was er een ritje door Brussel met natuurlijk de nodige stops van een tiental minuten. Altijd weer om het verkeer niet te hinderen
          Nochtans was er wel sympathie bij de mensen. Automobilisten stapten uit en passanten vergaapten zich aan het spektakel. Bij momenten was het een echte fotoshoot
          Nooit zo veel duimen gezien als gisteren....
          Eindpunt was de cinquantenaire. Nog wat toespraken verder was het stilaan tijd om huiswaarts te keren. al bij al was het een zeer rustige betoging, de tiental petards in de Wetstraat buiten beschouwing gelaten.
          O ja, op de cinquantenaire waren er twee die hun banden gratis krijgen...
          Al bij al was het een zeer rustige betoging.
          Last edited by mil1; 29 april 2012, 09:38.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wel straf dat ik het via het nieuws moest vernemen als het al door was ... ervoor nergens iets van aankondiging gezien.

Maar het moet blijkbaar leuk geweest zijn in de Wetstraat ... moest men niet wat meer met de moto naar Brussel komen om files te voorkomen?
            Men heeft er niet te veel ruchtbaarheid aan willen geven, om de verkeersoverlast zo groot mogelijk te houden.
            Daarom werd er ook geen route vrij gegeven aan de politie.
            Ze waren er wel met een tiental motards en een paar combi's.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...