Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke video camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke video camera?

welke betaalbare videocamera zouden jullie aanraden? budget max 1000eur

liefst wel een sony

greetz,

Mario

Re: Welke video camera?

Moeilijk te zeggen digicammer. Alles hangt af wat van je ermee wil doen en wat je verlangt van je camera. Zelf geef ik ook de voorkeur aan Sony.
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Leuk item hier. Ikzelf heb momenteel een Canon maar heeft het op reis in Tenerife laten afweten : eerst steeds een foutmelding "remove casette", en even nadien niks meer. Ik kan hem zelfs niet meer aanzetten om de casette eruit te halen. Is nu in herstelling, hopelijk onder garantie.
      Mogelijk moet ik een nieuwe kopen en daarom volg ik deze vraag met veel interesse.

Comment

Panasonic HC-X 900.

The Panasonic HC-X900 camcorder improves on predecessors in lots of little ways, maintaining a winning combination of features and image quality.

We zijn van plan deze aan te schaffen omdat we van ons laatste toestel, de Sony niet tevreden waren.

Comment

Als je deze nog zou vinden:
          Sony HDR XR 520 met harde schijf,
          dan zou ik niet twijfelen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik film enkel maar op feestdagen enz , en heb dan maar zo'n ding uit de Aldi gekocht, heb er 3 jaar garantie op en voor zijn prijs doet ie het prima (zo'n 150 euro dacht ik)
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Ik film met mijn Sony HX9V camera, deze maakt prachtige HD films;

http://youtu.be/GO-wVFuIKpI?hd=1
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

Morgen in de Lidl, voor géén 200 Euro !!!

Comment

Dit is een zeer moeilijke keuze, zeker omdat kwaliteit in een "echte" videocamera niet beschikbaar is voor 1000 euro. Een compromis dringt zich dus op, ik heb in dezelfde situatie gestaan, het compromis dat je moet aangaan kies je zelf ! Qua hanteerbaarheid gaat er niets boven de klassieke schoudercamera, dus ne grote joekel die je op de schouder draagt, dat geeft het meeste bedieningscomfort, maar niet noodzakelijk de beste kwaliteit, zeker als je opzoek bent naar een haalbare beperkte dieptescherpte heb je een grote sensor nodig, maar dan zie je de prijs zeer snel stijgen.

Omdat ik niet echt van het videogebeuren een tweede hobby wilde maken had ik mijn plafond op 2500 Euro gezet, en ik vond niet wat ik wou. Ik sloot dus een compromis in hanteerbaarheid, en ging voor NEX body's met de bijpassende optiek.

Nu heb ik dus twee NEX 5 body's inzetbaar voor foto en video, ik kocht me een statief en een 7 inch monitor met batterijvoeding en een HDMI aansluiting. Kwaliteit van het beeld is bijzonder, kwaliteit van het geluid is niet echt dat. Dus audio opnemen met een externe digitale recorder, ik gebruik een Zoom H2.

Al bij al een low budget setup met twee camera's met een bereik van 16 tot 200 mm optiek , vaste camera met externe monitor 7 inch, mobiele camera op schouder statief ,externe audio-opname, wisseloptiek, grote sensor, software voor montage.
                  En dit alles beneden de 2500 Euro.

Maar het blijft een compromis.

Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digicammer Bekijk bericht
                    welke betaalbare videocamera zouden jullie aanraden? budget max 1000eur

liefst wel een sony

greetz,

Mario
                    Hier een overzicht Mario van recente tests.
                    (is wel in het Duits maar de tabel is toch goed te volgen)

Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

denk da het de sony hdr -cx730e gaat worden

vanwege het uitgebreide stabiliteitssysteem en de Carl Zeiss lens

Comment

Working...
                      X