Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP Blauw scherm in windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP Blauw scherm in windows 7

Nu weet ik het echt niet meer

Heeft iemand dit ook al meegemaakt in windows 7.
    Ben nu al 2 maanden op de sukkel met m'n PC,
    als ik bezig ben met iets of foto's bewerk krijg ik zo nu en dan
    een blauw scherm, terug binnen voor de 6e keer

Deze PC is volledig vernieuwd, van voeding tot processor.
    Toen ik dit de eerste keer kreeg dachten we dat het de harde schijf was,
    heb toen een nieuwe geplaatst, nu is alle hardware vervangen door nieuwe en toch doet
    hij het opnieuw.
    Zou er in de software van Windows 7 een foutje zitten of is dit iets
    wat niet mogelijk is.

Processor Intel Core i5-2500 LGA 1155
    8GB ram geheugen
    VGA Geforce GT 520 2GB
    voeding van 500W
    Harde schijf WD Caviar Black 1,5 TB 7200 rpm
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Re: HELP Blauw scherm in windows 7

Dit misschien ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

En is er al eens een complete re-install gedaan? (Ik neem aan als de HDD vervangen is van wel)

Nog andere apparaten er in? (kaarten)

Je kan bij de volgende BSOD misschien letten op de exacte info die wordt gegeven, het type fout en vaak wordt ook het bestand dat foutgelopen is gemeld (bvb blabla.sys) dat kan al een hint geven welk stuk software het probleem is.

Om zaken zoals RAM fouten uit te sluiten kan je diagnostic progs draaien.

En als laatste, wat is de frequentie van de blue-screens en was het ooit al eens voor bepaalde tijd "opgelost" maar kwam het na lange tijd terug?

Comment

Heb da ook es voorgehad en kwam door de kaartlezer die erin stak
        Andere erin en probleem was opgelost.
        Ik zeg niet dat dit de oorzaak is he

Comment

En ik heb iets gelijkaardigs gehad lang geleden. Bleek uiteindelijk na zowat een jaar constant-in-uit-herstelling de PC kast en/of de voeding te zijn die kortsluiting gaf in mijn desktop.
          En k zeg dus ook niet dat dit bij jou het geval is.

Comment

Als het maar af en toe voorkomt bij fotobewerking is het niet zo evident om te vinden.

Mijn eerste gedacht is een geheugenprobleem. Het geheugen zal stilaan beginnen vollopen en wanneer je dat slecht stukje geheugen gebruikt kan je pc een blue screen krijgen.

Zoeken op de melding kan ook al één en ander ophelderen.

Comment

is die provessor een 2500 K ?

indien ja is hij overklokt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                is die provessor een 2500 K ?

indien ja is hij overklokt?

Bedoel je dat de processor niet zwaar genoeg is voor fotobewerking en andere programma's naast elkaar te gebruiken.
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                  Bedoel je dat de processor niet zwaar genoeg is voor fotobewerking en andere programma's naast elkaar te gebruiken.
                  Tuurlijk wel, alleen kan je ook blauwe schermen kijken wanneer hij te warm wordt, door overclocking of onvoldoende koeling.

Comment

als het een gewone 2500 kun je hem weinig overklokken turbomultiplier max X4 dachtek.

is het een 2500K kan je hem overklokken als een beest, mits een deftige koeler erop.

als je processor te warm wordt door te overklokken dan krijg je ook BSOD, je kan je temperaturen checken mer Core Temp en dergelijke.

mijne staat overklokt op 5.0Ghz en draait stressed op een kleine 55°C
                    ik laat de mijne nooit boven de 65°C gaan.

kan ook zijn dat je CPU overklokt wordt en hij niet t warm krijgt, maar dat hij gewoon te weinig Voltages krijgt, maar zou hier nog niet naar kijken.
                    want ik weet trouwens niet of de uwe overklokt is tenzij ze dit vanuit de winkel gedaan hebben zonder uw weten.

je zou eens moeten kijken op hoeveel Ghz hij draait.

nu ik zeg zeker niet dat DIT uw probleem is he, maar het kan een probleem zijn.

Comment

ik heb op de mijne soms

lightroom, photoshop, photomatix pro, browser op ander scherm, muziek, allemaal tesamen opstaan, zonder enige probleem, die CPU kan heel veel aan hoor

Comment

We gaan dit eens grondig aanpakken,
                        bedankt voor alle info, toch iets bijgeleerd

Comment

Meest waarschijnlijk: een kapotte geheugenadres in een van de banken. Draai eens een geheugentestprogrammaatje dat je kunt opstarten vanaf een USB stick en laat het een tijdje draaien en kijk of er fouten in zitten.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Wat opgekuist.
                            En vanaf nu blijven we eventjes wat beleefder of het draadje gaat dicht.
                            Is het dat wat sommigen hier zoeken?
                            PS: ik verwittig maar één keer.

Een goede raad: Als er eentje opdaagt met een antwoord die u niet bevalt negeer dat a.u.b. volkomen, antwoord er niet op en verwittig een mod als het nodig is.
                            We zijn er om de zaken goed te laten verlopen, doe een beroep op ons als u dat nodig acht.

RF
                            Mod

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Meest waarschijnlijk: een kapotte geheugenadres in een van de banken. Draai eens een geheugentestprogrammaatje dat je kunt opstarten vanaf een USB stick en laat het een tijdje draaien en kijk of er fouten in zitten.
                              Dit kwam bij mij ook als eerste op. Ik gebruikte daarvoor Memtest.
                              Duurt wel even voor je een rapport krijgt.
                              Ik zou ook alle hardware fysiek uitschakelen die niet nodig is om de pc op te starten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                              X