Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoogst irritant Mac Mail probleem!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoogst irritant Mac Mail probleem!

    Op mijn werk werken wij met het standaard mail programma van apple...

    Ik heb nu al een tijdje een heel irritant fenomeen, telkens wanneer ik een mail met bijlage wil versturen, "verkleurt" mijn bijlage, waardoor de klant een verkeerd beeld krijgt van de ontwerpen die ik hen opstuur...

    Wat natuurlijk heel vervelend is!

    Weet iemand hiervan de oorzaak, of de oplossing hiervoor?



    In het bovenstaande voorbeeld kun je duidelijk een "lijn" zien in het beeld, ik heb gewoon eens tot daar gescrold in de mail, en dat was al genoeg om dat deel van het beeld te verkleuren!

    Tips voor betere/andere mailprogramma's mag je uitlaten! Voor de rest hebben we geen problemen met Mail!
    Last edited by jelleken; 18 april 2012, 08:48.
    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

  • #2
    Re: Hoogst irritant Mac Mail probleem!

    Waar is die lijn, door het woord Kunsthandel?

    In ieder geval lijkt het me in jouw geval geen goed idee om attachments inline te versturen, maar echt als attachment.

    Comment


    • #3
      Re: Hoogst irritant Mac Mail probleem!

      in een zip'ke steken of uploaden op je webserver en de link doorsturen.

      Comment


      • #4
        Re: Hoogst irritant Mac Mail probleem!

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Waar is die lijn, door het woord Kunsthandel?

        In ieder geval lijkt het me in jouw geval geen goed idee om attachments inline te versturen, maar echt als attachment.
        Inderdaad, midden door kunsthandel...
        GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
        AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

        Comment


        • #5
          Re: Hoogst irritant Mac Mail probleem!

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          in een zip'ke steken of uploaden op je webserver en de link doorsturen.

          Dat is zeker een goed idee maar....

          Met alle respect, maar dan krijgen wij nog 20 telefoons en 10 bezoekers meer in een dag met: "krijg kik da nie open ze", "der zat geen bijlage in dienne mail", "kben tot hier gekomen want kzag et lik nie staan in de mail", "er zit geen bijlage in hoor, alleen iets met ZIP ma dat werkt niet op windows, zo een ZIP", enzovoort...

          Ik verschiet nog elke dag van de originaliteit van sommige mensen! Die er in slagen om een grote foto voor een spandoek van 4000mm x 4000mm te versturen in een word bestand...
          GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
          AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

          Comment


          • #6
            Re: Hoogst irritant Mac Mail probleem!

            Haha, ik ken het gevoel. Frustrerend he
            Maar bon, er is een gemakkelijke weg om dit te vermijden, ttz. je attachement mee te sturen op zijn windows

            Goed opletten ...

            High light de volgende code :

            defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

            en copiëer ze [cmd c]

            open je terminal (zit in applications -> utilities of programma's -> hulp programma's voor de nederlandstalige osx)

            je zit nu in je "root" en dat ziet er ongeveer zo uit

            Last login: Wed Apr 18 19:41:48 on ttys000
            iMac-van-jelleken-defotograaf:~ jellekdefotograaf$

            plak nu gewoon de code
            [cmd v] en enter

            Sluit eventueel je mail en start je mail opnieuw op. Je zal zien dat je nu een bijlage op zijn windows verstuurt

            Wil je ooit terug naar het "oude mac gevoel" doe dan hetzelfde maar met de code

            defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool false

            Works like a charm

            Slu !

            Tjerri

            bonus tip : print deze post af in pdf en bewaar hem op je mac. Je weet nooit of je ooit terug wil.

            Comment


            • #7
              Re: Hoogst irritant Mac Mail probleem!

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              Haha, ik ken het gevoel. Frustrerend he
              Maar bon, er is een gemakkelijke weg om dit te vermijden, ttz. je attachement mee te sturen op zijn windows

              Goed opletten ...

              High light de volgende code :

              defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

              en copiëer ze [cmd c]

              open je terminal (zit in applications -> utilities of programma's -> hulp programma's voor de nederlandstalige osx)

              je zit nu in je "root" en dat ziet er ongeveer zo uit

              Last login: Wed Apr 18 19:41:48 on ttys000
              iMac-van-jelleken-defotograaf:~ jellekdefotograaf$

              plak nu gewoon de code
              [cmd v] en enter

              Sluit eventueel je mail en start je mail opnieuw op. Je zal zien dat je nu een bijlage op zijn windows verstuurt

              Wil je ooit terug naar het "oude mac gevoel" doe dan hetzelfde maar met de code

              defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool false

              Works like a charm

              Slu !

              Tjerri

              bonus tip : print deze post af in pdf en bewaar hem op je mac. Je weet nooit of je ooit terug wil.
              OWLA!!!! SUPER bedankt!!
              GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
              AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

              Comment

              Working...
              X