Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honda GC160 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Honda GC160 probleem

    Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn Honda verticuteermachine. De motor start zonder problemen maar na een tiental meter verticuteren, krijgt hij het moeilijk en valt hij uiteindelijk stil.

    De bougie wordt steeds zwart en ik heb de indruk dat hij teveel benzine gebruikt. Het oliereservoir is net volledig gevuld.

    Misschien de carburator slecht afgeregeld?

  • #2
    Re: Honda GC160 probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door sgt.pepper Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn Honda verticuteermachine. De motor start zonder problemen maar na een tiental meter verticuteren, krijgt hij het moeilijk en valt hij uiteindelijk stil.

    De bougie wordt steeds zwart en ik heb de indruk dat hij teveel benzine gebruikt. Het oliereservoir is net volledig gevuld.

    Misschien de carburator slecht afgeregeld?
    Luchtfilter niet verstopt ?

    En oliereservoir volledig gevuld Honda is toch viertact, en daar mag maar olie in tot max vulpeil.

    Comment


    • #3
      Re: Honda GC160 probleem

      De luchtfilter is dan inderdaad de eerste verdachte, als er niet voldoende lucht binnen geraakt dan wordt het mengsel te rijk en krijg je die problemen.
      Je hebt de choke toch afgezet?

      Als je teveel olie in het carter hebt gegoten, dan zal de motor ook niet lang blijven draaien...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Honda GC160 probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De luchtfilter is dan inderdaad de eerste verdachte, als er niet voldoende lucht binnen geraakt dan wordt het mengsel te rijk en krijg je die problemen.
        Je hebt de choke toch afgezet?

        Als je teveel olie in het carter hebt gegoten, dan zal de motor ook niet lang blijven draaien...
        Ik dacht onmiddellijk aan de choke maar als je de machine eerder hebt gebruikt zal daar de fout niet liggen. Sluit de vlotternaald nog perfect af na een winter van stilstand ?
        Het kan dan zijn dat de vlotterkamer voortdurend lichtjes overstroomt, dat verklaart waarom je het nog een meter of 10 uithoudt met een koude motor. Maar dan zou hij niet meer meteen mogen aanslaan voor de volgende 10 meter.
        Ik dacht niet meteen aan de luchtfilter maar ik zou niet nalaten om die toch als eerste te controleren en eventueel uit te blazen, smijt er hem desnoods af en zet voorlopig een oude panty in de plaats, is het feit verleden tijd, koop dan een nieuwe filter en klaar.
        Ik dacht ook niet meteen aan de olievulfout omdat zoiets duidelijk aangegeven staat in de handleiding.
        PaulM

        Comment

        Working...
        X