Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tommeke Tommeke Tommeke, wa doede nu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tommeke Tommeke Tommeke, wa doede nu

Het is een mysterie hoe een sportieve overwinning zo'n impact kan hebben op het collectief. Ik ben blij voor TB, maar ik ga niet roepen van "WIJ hebben gewonnen", dat heeft hij zelf gedaan (of, in voorkomend geval, een zwemmer, voetbalploeg..., elk in zijn eigen discipline, natuurlijk)
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Een vetbetaalde sporter heeft mij nog nooit gelukkig gemaakt, mijn gezinnetje daarentegen wel.
      Jammer, ik denk niet dat Tom ook maar één keer in de koers aan de centen gedacht heeft.
      Ik zelfs niet als ik naar het werk rij.
      Op mijn loonbrief staat wel een fietsvergoeding, dus ik bekijk dat 1 maal per maand
      MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
        ..........
        Op mijn loonbrief staat wel een fietsvergoeding, dus ik bekijk dat 1 maal per maand
        ach.....:
        In het geval van Tom Boonen is dat naar verluidt zo’n 1 miljoen euro per jaar, oftewel een slordige 83.350 euro per maand. En daar zit het prijzengeld nog niet inbegrepen!

(kv) – Bron: Sportwereld.be
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ach.....:
          In het geval van Tom Boonen is dat naar verluidt zo’n 1 miljoen euro per jaar, oftewel een slordige 83.350 euro per maand. En daar zit het prijzengeld nog niet inbegrepen!

grt,bouk.
          Ik gun het hem (en de anderen) van harte. Je neemt uiteindelijk risico's, je hebt één kans op ??? om die ene te zijn die het heeft. En het tij kan snel keren, een ongeval, jongeren die nog beter presteren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
            Het is een mysterie hoe een sportieve overwinning zo'n impact kan hebben op het collectief. Ik ben blij voor TB, maar ik ga niet roepen van "WIJ hebben gewonnen", dat heeft hij zelf gedaan (of, in voorkomend geval, een zwemmer, voetbalploeg..., elk in zijn eigen discipline, natuurlijk)
            Geef hen brood en spelen... en zij zullen gelukkig zijn
            Jean Pierre.

Comment

Brood, ham, kaas, boter, een paar pintjes.... en al dan niet Olympische spelen.

Maar het is inderdaad zo. Eén of andere ophefmakende moordzaak en andere actua vallen ook onder "spelen". Het volk is bloeddorstig. We hebben het grotendeels kunnen kanaliseren naar minder bloederig amusement, maar de Romeinse arena's zijn niet ver weg. Luister naar het woordegbruik van sportcommentatoren, oorlogstaal. Zonde, want het kan ook anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Brood, ham, kaas, boter, een paar pintjes.... en al dan niet Olympische spelen.

Maar het is inderdaad zo. Eén of andere ophefmakende moordzaak en andere actua vallen ook onder "spelen". Het volk is bloeddorstig. We hebben het grotendeels kunnen kanaliseren naar minder bloederig amusement, maar de Romeinse arena's zijn niet ver weg. Luister naar het woordegbruik van sportcommentatoren, oorlogstaal. Zonde, want het kan ook anders.
                Een verslag van de finale 'kleurenwiezen' in huize Avondrood zou inderdaad heel anders klinken... alhoewel
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  Een verslag van de finale 'kleurenwiezen' in huize Avondrood zou inderdaad heel anders klinken... alhoewel
                  Tenzij het kleurenwiezen op leven en dood zou zijn....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ach.....:

grt,bouk.
                    Absoluut geen probleem met wat TB verdient, je moet het maar doen en zoals hier al gezegd, er zijn er ook niet zoveel die dat kunnen. En de loopbaan van een koereur is toch ook niet zó lang. Ik hoorde Roger De Vlaminck vorige week nog verkondigen in de aanloop van Parijs-Roubaix dat hij content is dat hij een vrouw en kind heeft en dat hij bovendien nog goed kan leven ook, maar hij moet ook de clown niet uithangen. En het palmares van De Vlaminck is toch nog wat sterker als dat van TB tot nog toe denk ik. Alleen, je moet nadien ook nog iets doen met je leven en met wat je hebt verdiend. Ofwel ga je rentenieren en investeer je goed, ofwel start je een nieuwe carrière en blijf je in de running en moet je je niet al te veel zorgen maken.
                    Velen onder ons zullen het trieste verhaal van Freddy Martens wel kennen. Eén van onze grootste wielerkampioenen ooit en toch is het doodjammer wat van de man is geworden. Je kan daar natuurlijk allerhande oorzaken voor gaan zoeken en opsommen, die zullen er beslist wel zijn, maar feit is dat de man in zijn wielercarriére ook wel aanzienlijke sommen geld zal geïncasseerd hebben... (telkens ik die man zie heb ik er wel mee te doen).
                    Maar ik zou ook wel eens willen weten wat een Lefèvre, werkgever ("CEO") van de ploeg TB verdient, nu men in de actualiteit de mond vol heeft van de verloning en premies van CEO's.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vroeger verdienden coureurs niet zoveel als vandaag. Daarom moest Eddy OZO promoten
                      Wat wielrenners verdienen is niets in vergelijking met voetballers, tennissers, golfers.
                      Andere athleten moeten het dan weer met een aalmoes doen, lopers, zwemmers, gymnasten...
                      Ik wil hier zeker niet de polemiek over voetballers, veel verdienen en weinig doen opstarten, ik vind niet dat ze overbetaald zijn tov hun prestaties, maar wel in functie van de financiële mogelijkheden van de clubs (dikwijls, toch). Uiteindelijk betaalt de gemeenschap mee voor stadiums (waar je ook een duur ticket voor moet kopen) en de politiediensten tijdens wedstrijden. Daar hebben de clubs dan weer geen geld voor.
                      Ik vind het steeds weer grappig hoe makkelijk een trainer bedankt wordt voor bewezen diensten, gelukkig gebeurt dit niet zo vaak met "gewone" jobs, of we zouden allemaal om de haverklap nieuwe emailadressen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Absoluut geen probleem met wat TB verdient, je moet het maar doen en zoals hier al gezegd, er zijn er ook niet zoveel die dat kunnen. En de loopbaan van een koereur is toch ook niet zó lang. Ik hoorde Roger De Vlaminck vorige week nog verkondigen in de aanloop van Parijs-Roubaix dat hij content is dat hij een vrouw en kind heeft en dat hij bovendien nog goed kan leven ook, maar hij moet ook de clown niet uithangen. En het palmares van De Vlaminck is toch nog wat sterker als dat van TB tot nog toe denk ik. Alleen, je moet nadien ook nog iets doen met je leven en met wat je hebt verdiend. Ofwel ga je rentenieren en investeer je goed, ofwel start je een nieuwe carrière en blijf je in de running en moet je je niet al te veel zorgen maken.
                        Velen onder ons zullen het trieste verhaal van Freddy Martens wel kennen. Eén van onze grootste wielerkampioenen ooit en toch is het doodjammer wat van de man is geworden. Je kan daar natuurlijk allerhande oorzaken voor gaan zoeken en opsommen, die zullen er beslist wel zijn, maar feit is dat de man in zijn wielercarriére ook wel aanzienlijke sommen geld zal geïncasseerd hebben... (telkens ik die man zie heb ik er wel mee te doen).
                        Maar ik zou ook wel eens willen weten wat een Lefèvre, werkgever ("CEO") van de ploeg TB verdient, nu men in de actualiteit de mond vol heeft van de verloning en premies van CEO's.
                        Het stoort mij helemaal niet hoeveel sporters verdienen... maar de grote heisa daarom vind ik er vaak wat over. Meteen bombarderen tot nationale helden (tot de volgende misstap?) en vieren alsof het de redders des vaderland zijn. Terwijl echte helden in stilte werken en veel belangrijker zaken doen...

Maar zoals ik zei, geef ze brood en spelen...
                        Jean Pierre.

Comment

Het stoort mij helemaal niet hoeveel sporters verdienen... maar de grote heisa daarom vind ik er vaak wat over. Meteen bombarderen tot nationale helden (tot de volgende misstap?) en vieren alsof het de redders des vaderland zijn. Terwijl echte helden in stilte werken en veel belangrijker zaken doen...

Maar zoals ik zei, geef ze brood en spelen...
                          Ja.., maar wat zonder brood en spelen?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ja.., maar wat zonder brood en spelen?
                            Simpel hé... honger en verveling
                            Jean Pierre.

Comment

Simpel hé... honger en verveling
                              En dat is, zoals de geschiedenis ons leert, gevaarlijk...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Veeeeeelen waren zondagmiddag en de dagen erna toch wel ietske gelukkiger door de zege van Tom denk ik.
                                Daarentegen ken ik geen enkele dikbetaalde CEO die mij gelukkig maakt ! Het tegendeel is meestal waar.

Comment

Working...
                                X