Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het wassen van (dure) overhemden.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het wassen van (dure) overhemden.

Wat doe je het beste de eerste keer?
    De hemden in koud water doen met een beetje azijn in het water?
    De azijn zou de kleuren fixeren las ik...

Iemand anders schreef om de hemden enkele uren in lauw water doen,
    zodat de hemden niet schrikken (?) van het water de eerste keer.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Het wassen van (dure) overhemden.

Meestal kan een duur overhemd wel tegen een stootje.
    In elk geval gaan dure hemden langer mee dan goedkopere.

Anderzijds, dure zijn soms wel zeer kreukgevoelig. Maar ook,daar is er een groot verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Anderzijds, dure zijn soms wel zeer kreukgevoelig. Maar ook,daar is er een groot verschil.
      't Kan vriezen, 't kan dooien lees ik

Hier worden alle hemden voor de eerste keer geweekt in water met een scheut azijn om de kleuren te behouden over tijd.

Comment

alcoholazijn of balsamico?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          alcoholazijn of balsamico?
          Gebruik ik liever in stoofvlees à la Piet H.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ga ermee naar de buurvrouw.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Ga ermee naar de buurvrouw.
              Dat zou dan die buurvrouw zijn die geloofde dat een inductieplaat (keuken)
              gevaarlijk is voor een pacemaker....
              En haar man draagt hemden van 25 euro
              Last edited by theokus; 8 april 2012, 13:13.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Wat zijn dure overhemden....€ 75,00....€ 100,00.....€ 125,00 ?????

Hier wordt alle was zeer zorgvuldig behandeld Goedkoop of duur.
                Maar echt geen speciale behandelingen met azijn etc. maar wel vaak hand wasjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Wat doe je het beste de eerste keer?
                  De hemden in koud water doen met een beetje azijn in het water?
                  De azijn zou de kleuren fixeren las ik...

Iemand anders schreef om de hemden enkele uren in lauw water doen,
                  zodat de hemden niet schrikken (?) van het water de eerste keer.
                  Hangt ervan af wat je er op hebt gemorst hé Theo.

Dure overhemden heb ik zelf niet, ik veronderstel dat dat van die hemden zijn die je meekrijgt als je bij speciale gelegenheid eens een hemd gaat huren, die dingen zien er oerdegelijk uit, en moeten wel een en ander kunnen verdragen veronderstel ik.

Maar wat ben ik blij als ik s'avonds dat ding terug kan uitdoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hangt ervan af wat je er op hebt gemorst hé Theo.

Dure overhemden heb ik zelf niet, ik veronderstel dat dat van die hemden zijn die je meekrijgt als je bij speciale gelegenheid eens een hemd gaat huren, die dingen zien er oerdegelijk uit, en moeten wel een en ander kunnen verdragen veronderstel ik.

Maar wat ben ik blij als ik s'avonds dat ding terug kan uitdoen.
                    Zo is dat
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Wat zijn dure overhemden....€ 75,00....€ 100,00.....€ 125,00 ?????

Hier wordt alle was zeer zorgvuldig behandeld Goedkoop of duur.
                      Maar echt geen speciale behandelingen met azijn etc. maar wel vaak hand wasjes.
                      Kan ik het mee eens zijn en dat is het beste wat je kan doen, als je weet hoe
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Zie de nieuwere was hier steeds apart in een sopje staan te weken (karig met wasmiddel), met de hand opspoelen en aan het rek laten drogen en strijken.
                        Verder wordt hier de was steeds kleur bij kleur gewassen, hoe oud deze ook is en ook hier normaal gesproken karig met wasmiddel>>>>en drogen aan de draad of rek.
                        De droger wordt hier alleen gebruikt voor de handdoeken etc..

Ben blij dat het voor mij helemaal verboden gebied is......maar een groot voordeel is wel dat ze net zo zuinig en liefdevol met de was om gaat als met mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Zie de nieuwere was hier steeds apart in een sopje staan te weken (karig met wasmiddel), met de hand opspoelen en aan het rek laten drogen en strijken.
                          Verder wordt hier de was steeds kleur bij kleur gewassen, hoe oud deze ook is en ook hier normaal gesproken karig met wasmiddel>>>>en drogen aan de draad of rek.
                          De droger wordt hier alleen gebruikt voor de handdoeken etc..

Ben blij dat het voor mij helemaal verboden gebied is......maar een groot voordeel is wel dat ze net zo zuinig en liefdevol met de was om gaat als met mij
                          "Slijmbal..." maar 't is wel zo hé, zoals jij het uitlegt. En er is ook bij ons geen sprake van azijn of dergelijke..er wordt wel goed nagekeken welke soort stoffen gebruikt zijn in de kledingstukken. ...hier in't het huishouden..drie dames, twee heren..dat scheelt hoor. En er zijn "overall's" bij...die worden afgekookt, zonder nadenken...
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            "Slijmbal..." maar 't is wel zo hé, zoals jij het uitlegt. En er is ook bij ons geen sprake van azijn of dergelijke..er wordt wel goed nagekeken welke soort stoffen gebruikt zijn in de kledingstukken. ...hier in't het huishouden..drie dames, twee heren..dat scheelt hoor. En er zijn "overall's" bij...die worden afgekookt, zonder nadenken...
                            Bij mijn ouders vroeger werd er gewassen met Persil...

Heel vroeger hadden we een grote wasmachine met zo'n stamper in.
                            Later kregen we een l' Avenir.
                            Een droger hadden we ook natuurlijk; net een vliegmachine
                            En witte was zoals lakens werd op de bleek gelegd.
                            Achter in de tuin hadden we een bleekweitje.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

ter info: ik heb hemden van de makro (7 EUR) die 10 jaar meegaan. Akkoord, je ziet dat ze niet nieuw zijn, maar er zijn geen échte defecten aan (kapotte knopen of scheurtjes).
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Working...
                              X